Liguster hæk?
Fra : @ndersen

Dato : 11-12-01 10:44

Jeg har en liguster hæk, som er blevet for bred. Mit spørgsmål er nu, er det
det rette tidspunkt at klippe den ind nu? Og kan jeg gå helt ind til stammen
uden at skade hækken? Hækken er næsten 2 meter høj, og ca. 50 år gammel.

Mvh
@ndersen

Fra : rcn

Dato : 11-12-01 11:28

En ligusterhæk kan i princippet beskæres året rundt - men! Hvis det er
en så kraftig beskæring, som du nævner, skal du fordele det over to år.
Tag en side af gangen.
Du bør beskære næsten helt ind til stammen for en få den ønskede
foryngelse. Hvis du forestiller dig en gennemgående stamme med
sidegrene, bør du ikke beskære så tæt, at stammen stå alene tilbage, men
beskær sidegrenene således, at der er mulighed for nye skuddannelser på
disse.

God arbejdslyst!

http://www.kandu.dk/

Fra : @ndersen

Dato : 11-12-01 13:12

rcn <rcn.news@kandu.dk> skrev i en

> God arbejdslyst!

Tak skal du ha'. Jeg går i krig med det samme!

Mvh
@ndersen