VPC5 & TIBook & WINXP ?
Fra : dr. nrj

Dato : 11-12-01 03:17

Da jeg overvejer en TIBook notebook - simplthen verdens lækreste
notebook lige nu - & selvfølgelig en IPOD - den ultimative MP3
afspiller, men stadig agter at køre wintel på min stationære PC hjemme
med win XP som OS (XP er simpelthen det mest stabile OS fra Microsoft
side nogensinde - og win2000 var faktisk også hamrende stabil - men XP
er ikke alene stabilt, men hamrende flot - ligesom OS X er det), så er
det jo nærliggende også at have mulighed for at køre WIN XP over VPC
på min TIBook - men folk herinde siger, at bare win98 er for tungt at
køre - og win XP er dobbelt så ramkrævene som win98 men også dobbelt
så stabilt.

Kort sagt: Kan man køre VPC 5 med win XP på en TIBook med 500 Mhz G4
processor og 256 MB ram ?

PS
ikke at jeg kun vil køre windows programmer på min TIBook - nej jeg
agter at få fat i mac office.

Venlig hilsen/Kind regards

dr. nrj

mail: dr_nrj@no_spam_hotmail.com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-12-01 03:44

dr. nrj <dr_nrj@no_spam_hotmail.com> wrote:

> Kort sagt: Kan man køre VPC 5 med win XP på en TIBook med 500 Mhz G4
> processor og 256 MB ram ?

man kan, men regn ikke med at det bliver en fornøjelse. Kunne du tænke
dig at afvikle winXP på en bærbar Pentium 100? nøjs med win95/IE5.x - og
så få og små windows programmer som muligt.

VPC er _kun_ egnet til at afvikle "let" software, hvis funktioner ikke
_kan_ afvikles på anden vis - eks PC-bank, test af hjemmesider mm.,
tilgå visse netværksdatabaser etc.

> PS
> ikke at jeg kun vil køre windows programmer på min TIBook - nej jeg
> agter at få fat i mac office.

Du skal bruge så få windows programmer som overhovedet muligt, ellers er
du bedre tjent med din nuværende bærbare PC.

NB. der findes faktisk mange gode programmer til Mac, selv native Mac OS
X programmer.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>