Nullsoft Waveform Decoder v2.0 error!!!???~
Fra : Brian Hansen

Dato : 08-12-01 03:13

Hey.

Fatter ikke en s...!!!

Har længe kørt med Diablo II Theme, hvor der som i sikkert ved følger div.
lydeffekter med i form af wavfiler. Det har altid virket, men efter at ha installeret
Worms Armageddon er lydene gået døde!?!?
Hvis jeg prøver at lukker filer op i Winamp, kommer den med;
"Nullsoft Waveform Decoder v2.0 error"
"Unable to start playback. Missing codec or unsupported format."

Hvad går der lige galt og hvad gør jeg ved det???
Har prøvet at søge på "Decoder v2.0" men er lidt rundt på gulvet, for jeg får
bare div. henvisninger til forskellige programmer der laver cd om til wave, noget
i den stil... Hvad jeg i øvrigt har i forvejen, mente bare at Worms.... havde slettet
en eller form for fil/driver den skal bruge til at afspille de før omtalte wavfiler og
at det må ku' la' sig gøre at finde den forsvundne fil/driver igen uden at være nød
til at installere et helt program!!!... Hvad ved jeg!!!...

Håber ikke at dette er way offtopic...

Brian Hansen

Fra : Peter G.

Dato : 08-12-01 13:00

In article <3c1176a9$0$62419$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Brian
Hansen <brian_hansen@tdcadsl.dk> wrote...
> [...]
> "Nullsoft Waveform Decoder v2.0 error"
> "Unable to start playback. Missing codec or unsupported format."

Du må have slettet filen "in_wave.dll" i dit ..\Winamp\Plugins-directory.
Få enten fat i filen fra en ven som har Winamp og put den i plugins-
directoriet eller geninstaller Winamp. Husk evt. at konfigurere den i
Winamp "Options > "Preferences" > "Plug-ins Input" > "Nullsoft Waveform
Decoder v2.0" hvis du får den fra en ven. Det nemmeste er nok bare at
geninstallere Winamp.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : Brian Hansen

Dato : 08-12-01 13:55

"Peter G." <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> skrev i en meddelelse news:MPG.167c1f183e34f38c989ac9@news.inet.tele.dk...

> [...]
>

> --
> M.v.h. / Kind regards, Peter.
> Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Hmmm, har prøvet at geninstallere, samt reset,
filen er der godt nok.... Det virker stadig ikke!!!
Var ellers en go' ide, men har du flere???...
Tyder på at det er Worms A... der har lavet rav
i et eller andet, hvad jeg så ikke lige forstår noget
af for det har som sagt virket før, måske er det rækkefølgen
det er galt med i forhold til tidligere, hvad ved jeg...

Brian Hansen

Fra : Peter G.

Dato : 09-12-01 14:13

In article <3c120d24$0$25365$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Brian
> [...]

> i et eller andet, hvad jeg så ikke lige forstår noget
> af for det har som sagt virket før, måske er det rækkefølgen

Hmm, så er mit gæt at der måske er noget galt med selve wave-filen. Prøv
evt. manuelt at hente den ind i Windows Media player og se om den kan
afspille wave-filen.

Ellers er jeg løbet tør for gode ideer :/

Fra : Brian Hansen

Dato : 09-12-01 22:06

"Peter G." <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> skrev i en meddelelse news:MPG.167d81b7aa5f5142989acb@news.inet.tele.dk...

> [...]
>
> --
> M.v.h. / Kind regards, Peter.
> Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Hey.

Nu er jeg stået helt af!!!
De kan godt afspilles i Windows Media Player, men altså ikke i Winamp,
picaview og hvad den så lige bruger til skrivebordstemaer?!?
Har du en ide til hvad grunden lige er til det???

Brian Hansen

Fra : Brian Hansen

Dato : 10-12-01 13:31

Hey.

Er blevet lidt klogere,,,, øhh,,, jeg mener....???
Har via Desktop Architect fundet dette:

"No wave device that can play files in the format is installed.

This error usually occurs when the wave files is compressed
using MPEG Layer 3. You must install a CODEC that supports
this such as the one provided by Microsoft Netshow."

Så er spørgsmålet bare hvad gør jeg lige ved det og hvad er det
så for en CODEC man skal ha fat i?!?
Mindes at have set Microsoft Netshow et eller andet sted, men
kan ikke huske hvor??? ( Ved heller ikke hvad det er...
Kan det være noget jeg har set i Officepakken???

Help!!!...

Brian Hansen

Fra : Kasper Aae

Dato : 10-12-01 21:45

On Mon, 10 Dec 2001 13:30:43 +0100, "Brian Hansen"

Kig her:

http://www.themedoctor.com/er03.shtml

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Brian Hansen

Dato : 11-12-01 23:30

"Kasper Aae" <nospam@for.me> skrev i en meddelelse news:uk7a1u0g5vh32oebdkt0pqvk5op49hig52@4ax.com...

> Kig her:
>
> http://www.themedoctor.com/er03.shtml
>
> --
> Kasper Aae
>
> E-mail: rbb at rocketmail.com

Hey.

Tjaa, det hjalp sgu!!!... Takker...
Men forstår så bare ikke lige hvordan det har virket før,
for jeg har ikke haft Windows Media Player 7.1 før,
måske er det den dér Netshow, som jeg mindes at ha' set... Who knows???

En anden ting jeg ikke lige er med på; hvis man prøver at tjekke
for en nyere version af Windows Media Player v.6.4.07.1112
skriver den at der ikke er nogen!?!? Øhhh, hvad er så lige v. 7.1???...
Nå, det var et lille sidespring...
Takker endnu engang for hjælpen...

Brian Hansen