> Det er ikke nødvendigvis rigtigt. Faktisk kan forbrændingen blive bedre,
for
> når stemplet når i top, bliver luften ude i kanten af cylindren blæst ind
> mod centrum, pga at topstykket og stemplet "lukker sammen" denne trykbølge
> vil komprimere gassen i centrum af cylinderen, hvor tændrøret tilfældigvis
> sidder. Og denne ekstra fortætning, giver en bedre og mere effektiv
> forbrænding af gassen. Det er en af årsagerne til, at en ren kubik
forøgelse
> oftest giver % vis flere hk, end slagvolumenet øges.
Ahh, pas nu på!
Udformningen af forbrændingskammeret har en del indflydelse på hvordan
forbrændingen finder sted!
At bruge det almindelige topstykke har flere ulemper.
Typisk dårligere kompression end man kan opnå med et rigtigt dimensioneret
forbrændingskammer og korrekt squishband.
Og så er der altid muligheden for at blandingen selvantænder på grund af
dårligt flow så benzinen ikke bliver samlet i midten, men derimod ligger og
lumrer rundt ude ved cylindervæggen.
> der skal helst være 1-2mm fra stempelkronen til topstykket, ellers kan
> skidtet finde på at selvantende.
Normalt siger man squishbandet skal være på 0,5 - 0,6mm.
--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--