On Wed, 5 Dec 2001 12:24:22 +0100, Rasmus A. Nielsen wrote:
>Har gennem tiden købt flere ting hos IT-Butikken, men har først nu
>haft brug for deres support og Retur afd.
>
>
>På deres side kan man læse meget lidt om produktet og man er til tider
>i tvivl om det er det rigtige, men med EDB-prisers hjælp og en anelse
>held, så lykkes det som regel at få bestilt det helt rigtige. RIS.
>
>Når man køber hos dem, så kan man til punkt og prikke følge sin
>ordre(r) og man kan modtage mails derom. ROS.
>
>Varen ankommer godt emballeret. ROS/ROS.
>
>Køber man 2 ens Harddiske på én gang, så er det kun den enes serie
>nummer som er angivet på fakturaen. RIS.
>
>Når man skal bruge RMA, så virker dette også ganske fint - når man
>først har fundet ud af det. RIS.
>
>Man kan hele tiden følge sin RMA. ROS.
>
>Det koster 2,- pr. minut at anvende deres Hotline, det er vel i
>grunden OK, så fremt Hotline var noget værd. RIS.
>
>Ham der passer RMA, svarer aldrig sin telefon og har ikke meget
>kendskab til Netikette. RIS.
>
>
>Det hele startede for mit vedkommende med at jeg bestilte 2 stk.
>Seagate Barracuda IV 60GB. De ankom ret hurtig, men viste sig at larme
>rigeligt. Jeg kendte allerede til problemet og havde Seagates eget
>lille 'fix' liggende på floppy - det hjalp og jeg var igen tilfreds
>med diskene.
>30 dage efter jeg havde monteret den første af de 2 diske, gik den
>første disk ned, kunne ikke findes i/af BIOS.
>Ind og lave en RMA, det var selvfølgelig den disk vis nummer ikke var
>angivet på fakturaen, så jeg angav bare det nummer som stod på disken
>og sendte disken retur.
>IT-Butikken fandt også disken defekt og sendte den ind til
>ombytning/reparation. Der er åbenbart ikke noget galt med, at serie
>nummeret jeg har opgivet ikke stemmer over ens med fakturaen - tak for
>det.
>Der går knap 3 uger inden IT-Butikken rykker importøren for disken
>Retur.
>Der er nu gået knap 2 måneder fra jeg monterede diskene og den sidste
>af de 2 diske står af, motoren snurrer ikke rundt mere - det var altså
>disken og ikke en af mine blæsere som sagde den "sjove" hvine lyd.
>Disken bliver sendt retur lige som den sidste.
>Jeg prøver forgæves at få fat på RMA-manden hos IT-Butikken, men han
>svarer aldrig og ringer ikke tilbage som en anden mand hos IT-Butikken
>havde lovet mig, at få ham til.
>Jeg sender RMA-manden en mail, hvor jeg spørger pænt om hvornår jeg
>kan forvente min første defekte disk retur. Jeg får svar derpå 3 dage
>senere. Jeg må lede længe i mailen fra ham, før end jeg finder
>svaret - sådan midt i det hele står der: "Fredag den 14-12-2001". Ok -
>fint nok tænker.
>Dagen efter, 7 dage efter jeg returnerede disk nummer 2, har posten en
>pakke med til mig med en Seagate Disk. Mystikken bredder sig, det er
>disken som jeg returnerede 7 dage forinden, som de har kunnet få
>byttet på under en uge. Hvorfor har jeg så ikke fået den første disk
>retur endnu, den som jeg returnerede over en måned tidligere?
>Jeg ringer igen til IT-Butikkens RMA-mand, men han svarer
>selvfølgeligt ikke efter gentagende opkald.
>
>Nå men nu er der jo kun en uge til den 12-12-01, så vil jeg da ikke
>forstyrre RMA-manden (Hvis han findes) yderligere, så jeg vælger at se
>tiden an, men syntes da lige jeg ville dele historien med Jer andre.
>Jeg tror snart jeg begynder at handle lokalt, da netbutikkerne til
>trods for deres store ord, tilsyneladende alle sammen er
>underbemandede og ikke ved ret meget om deres produkter.
>Findes der virkeligt ikke en god og ærlig net-hardware-butik i
>Danmark, som både har ekspertisen og mandskabet til at passe de lovede
>service og RMA-telefoner?
>PT. Har jeg ikke haft meget held med: IT-Butikken og PRC-Data - har
>endnu ikke haft brug for at skulle returnere noget til SHG og
>Midtdata - heldigvis for det - eller ?
MHT SHG har jeg fået byttet en K6-2 med defekt L1 cache, det tog
nogle få dage.....der var godt nok en muggen bemærkning på den
nye faktura, men jeg fik min processor - der her for nyligt har
fået tildelt server-tjeneste!
Hos BJ Trading har jeg fået byttet et dødt NEC 64Mb
SDRAM-modul...eller dvs for at være på den sikre side byttede de
både det defekte og det der virkede (Havde købt dem begge på een
gang hos dem), tog også kun få dage.
Live long and prosper...
_________________________________________________________________
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Let them that have eyes see