Nogen der gider prøve min server ???
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-12-01 09:59

Jeg har eksperimenteret med en server og det ser vist ud til at spille !

ftp://192.168.1.11/

Den vil være åben det meste af dagen.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : J. C. Voss

Dato : 05-12-01 10:14

> Jeg har eksperimenteret med en server og det ser vist ud til at spille !
>
> ftp://192.168.1.11/
>
> Den vil være åben det meste af dagen.

Det er meget muligt, men der er ikke rigtig hul igennem med NetFinder,
der nu har forsøgt at forbinde i små 5 minutter.

Er det dig eller mig der skal tjekke nogle indstillinger?

--
//Jonas @ 11°, 56° | Min adresse er *ikke* .ugyldig |
<http://verture.subnet.dk/blog/> | My address is *not* .ugyldig |

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-12-01 10:20

In article <1f3xtnj.14s4y0do28y5uN%jc.ugyldig@voss.tf>,
jc.ugyldig@voss.tf (J. C. Voss) wrote:

> Det er meget muligt, men der er ikke rigtig hul igennem med NetFinder,
> der nu har forsøgt at forbinde i små 5 minutter.

Prøv 62.243.101.195 i stedet for serverens adresse på lokalnetværket.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Magnus Rohde

Dato : 05-12-01 10:32

> Prøv 62.243.101.195 i stedet for serverens adresse på lokalnetværket.

Det virker ikke, er der sat et redirect på routeren så den kan forstå at
port 21 (eller hvad det nu er for ftp) skal føres over til din
ftp-server på lokal nettet?

Magnus

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-12-01 11:39

Magnus Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote:

> Det virker ikke, er der sat et redirect på routeren så den kan forstå at
> port 21 (eller hvad det nu er for ftp) skal føres over til din
> ftp-server på lokal nettet?
>
> Magnus

Jeg kan godt se at jeg ikke har sat mig nok ind i det her. Vi har ikke
en fast IP adresse og den adresse jeg har postet er en intern adresse.

Kontakter lige TDC for at høre om mulighederne for en fsat IP.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : J. C. Voss

Dato : 05-12-01 10:38

> Prøv 62.243.101.195 i stedet for serverens adresse på lokalnetværket.

Der stod jo ingen steder at serveren befinder sig på den IP han postede
fra, men jeg prøvede da alligevel når qra hxebarqr xbatr ns EBG-13
udtaler sig. NetFinder forøger nu at forbinde på 5. minut.

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-12-01 11:01

In article <1f3xun6.1xup9vl1imy696N%jc.ugyldig@voss.tf>,
jc.ugyldig@voss.tf (J. C. Voss) wrote:

> Der stod jo ingen steder at serveren befinder sig på den IP han postede
> fra,

Det var vel meget logisk når det var en TDC ADSL der blev postet fra, og
det var en lokal IP-adresse, der var angivet. Eller sagt på en anden
måde: Elementært, min kære Watson

> men jeg prøvede da alligevel når den ukronede konge af ROT-13
> udtaler sig. NetFinder forøger nu at forbinde på 5. minut.

Der er kun åbent for UDP.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : J. C. Voss

Dato : 05-12-01 12:41

> Det var vel meget logisk når det var en TDC ADSL der blev postet fra, og
> det var en lokal IP-adresse, der var angivet. Eller sagt på en anden
> måde: Elementært, min kære Watson

Hvis jeg så ikke forstår hvorfor det der står ovenover er elementært, er
min tilstedeværelse i denne tråd så det man kan kalde en blottelse?

(-:

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-12-01 10:39

J. C. Voss <jc.ugyldig@voss.tf> wrote:

> Det er meget muligt, men der er ikke rigtig hul igennem med NetFinder,
> der nu har forsøgt at forbinde i små 5 minutter.
>
> Er det dig eller mig der skal tjekke nogle indstillinger?

Det er sgu nok mig.

)))

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-12-01 12:58

Hej Jonas - og Jesper

Jeg véd ikke, om noget skal indstilles, men jeg kan heller ikke få
forbindelse med Netscape 4.79/128bits

"J. C. Voss" wrote:

> Det er meget muligt, men der er ikke rigtig hul igennem med NetFinder,
> der nu har forsøgt at forbinde i små 5 minutter.
>
> Er det dig eller mig der skal tjekke nogle indstillinger?

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Thomas

Dato : 05-12-01 10:27

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> Jeg har eksperimenteret med en server og det ser vist ud til at spille !
> ftp://192.168.1.11/

Det IP nr. lyder mere som et internt nr. som det kun er dig, der kan få fat
i. Du skal nok angive det IP nr. du har fået af din udbyder.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : thomas schreiber

Dato : 05-12-01 12:22

Du får næppe en fast ip af TDC med mindre du har Pro@ccess. Ellers så findes
der jo
dyndns.org

Troede førs du jokede da du postede denne ip, men det gjorde du åbenbert
ikke.

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-12-01 13:00

thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> [...]
> der jo
> dyndns.org
>
> Troede førs du jokede da du postede denne ip, men det gjorde du åbenbert

Jeg har netop talt med TDC og de meddeler at NetExpress kunder får en
fast IP i januar. Det skulle have virket i november, men det gjorde det
ikke. Det koster sikkert penge at skifte til Pro@ccess, men da jeg længe
har ønsket at afslutte mit samarbejde med TDC er dette jo en kærkommen
mulighed.

Jeg har en måneds opsigelse hos TDC.

Derfor ringede jeg til CyberCity for at høre om mulighederne for ADSL
hos dem og det kan jeg godt få, men det er så tåbeligt at TDC først
tillader CC at bestille ADSL, når TDC har lukket for vores 2 Mbit linie.

Det vil sige at jeg i ca. 30 arbejdsdage skal leve uden ADSL ! Nå men
den kvikke medarbejder hos CC foreslog så at vi jo kunne bestille en
ADSL på noget andet kobber end den vi har hos TDC og så når den er
godkendt så afbestiller vi hos TDC. Smart, men vi vil så komme til at
betale for 2 forbindelser i en overgangsperiode. Muligheden her er så at
nedgradere vores ADSL til den langsommeste for at spare penge samt
bestille den langsommeste hos CC. I overgangsperioden vil de 2 beløb så
svare til vores nuværende 2 Mbit's pris.

Det koster nemlig ikke noget at ændre hastigheden efterfølgende hos CC.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-12-01 13:50

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Det koster nemlig ikke noget at ændre hastigheden efterfølgende hos CC.

Pas på - du kan godt risikere at en leveret 256 Kilobit linie ikke kan
opgraderes p.g.a. kobberkvaliteten, hvorimod det forpligter hvis du fra
starten bestiller en 2 Megabit linie.

Og så skal du være opmærksom på, at når du vil drive en web-server, så
er det upstream hastighedden der tæller, så vælg den model hvor du får
den højst mulige upstream hastighed.

Jeg har en 512/512 Kilobit fra WOL Tiscali, den rækker fint til 4
personers surfning + en web-server ( http://www.photo-gallery.dk ).

Ind til du får en løsning med fast IP-adresse, så kan du køre en løsning
hvor en DNS-server kompenserer for din dynamiske IP, se på flg. link
http://www.dyndns.org - det er selvfølgelig lidt mere langhåret end en
fast IP, men det virker.

Fra : tom dissing

Dato : 05-12-01 14:41

Jeg var lige inde og se din video...
Kunne ikke komme igennem på FTP, så jeg prøvede med http versionen.. Det gik
fint indtil jeg ville hente den der video... Jeg henter ned med 205 k, og så
var det lige at det ikke virkede alligevevl !?
Tom

PS
Ellers en fin site.

Fra : Jakob Færch

Dato : 06-12-01 00:12

In article <B833E28E.DE13%tom@mir.dk>, tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Jeg var lige inde og se din video...
> [KLIP bemærkninger]

Det ville gøre dine bemærkninger lettere at læse, hvis du svarede under
det citerede i stedet for over.
Især bliver det svært at forstå folk svar på dine bemærkninger, når du
bytter om på op og ned. Se fx
<9ulack$jka$1@sunsite.dk> for et eksempel på, hvor forvirrende det kan
blive, når dele af en tråd er omvendte.

Læs eventuelt
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html#nedenunder

Mvh
Jakob

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-12-01 02:12

"Jakob Færch" wrote:

> Det ville gøre dine bemærkninger lettere at læse, hvis du svarede
> under det citerede i stedet for over.
...........cut.............

Hej Jacob

Det er ikke god netetikette at poste et indlæg for kun at påtale
citatteknik, signaturer og lignende, det er noget man kun bør gøre som
en bibemærkning i et indlæg der ellers er on-topic i tråden.

Og det er ihvertfald en overreaktion, at du poster to næsten ens
henstillinger i samme tråd, og når man poster henstillinger, så bør der
altid sættes FUT (follow up to) til news:dk.admin.netikette, så en
eventuel debat kan forsætte der.

En helt anden snak er så, at der er tradition for, at Mac-brugere er
fornuftige og seriøse UseNet brugere, så vi plejer ikke at bruge tid på
at skrive henstillinger her i news:dk.edb.mac - nye brugere ser hvordan
vi andre gør, og så plejer de at lære alle tricksne ret hurtigt.

En vidre debat om dette emne, er ikke on-topic i denne gruppe, så jeg
har sat FUT til news:dk.admin.netikette

Fra : Christian Bech

Dato : 05-12-01 14:25

> [...]
> bestille den langsommeste hos CC. I overgangsperioden vil de 2 beløb så
> svare til vores nuværende 2 Mbit's pris.

Ikke fordi jeg overhovedet skal blande mig i jeres firmas dispositioner,
men kan I udnytte båndbredden på en 2 Mbit-linje, når I ikke har servere
kørende?
--
Christian

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-12-01 15:03

Christian Bech wrote:

> Ikke fordi jeg overhovedet skal blande mig i jeres firmas
> dispositioner, men kan I udnytte båndbredden på en 2 Mbit-linje, når
> I ikke har servere kørende?

De 2 Megabit er kun downstream, det hedder netop ADSL fordi man får en
asyncron DSL forbindelse, hvor downstream hastighedden er større en
upstream hastighedden.

Det er den maximale upstream som er interessant når man kører
web-servere, og der er ikke nogen ISP'er der leverer en alm. ADSL med en
større upstream end 512 Kilobit.

Jeg har netop valgt DSL med en syncron down/upstream på 512/512 Kilobit,
det lyder ikke af så meget, men der er mere i en sådan linie end man
regner med, vi er 4 personer der bruger forbindelsen, og min web-server
ekspederer p.t. ca. 60.000 sidevisninger pr. md., og mine sider er med
store billeder på mellem 200 og 300 kilo.

Så ja - man kan godt sige at 2 Megabit er overkill, hvis man ikke er en
8 - 12 brugere.

PS: Jeg kan huske at det var meget store sager, da BBS-systemet Pol
On-line som havde mange tusinde brugere, i 1994 blev opgraderet til en 4
Megabit forbindelse...:)

Fra : tom dissing

Dato : 05-12-01 15:03

Cyber.. Et eller andet sælge Xdsl 2 up 2 ned !!
Tom
2k om måneden !!

On 05/12/01 15:02, in article 3C0E28FF.3AFEEB53@niels-ebbesen.net, "Niels

Fra : thomas schreiber

Dato : 05-12-01 15:18

Xdsl er dsl i en eller anden form. Ligesom X antal kroner.

ADSL betyder asyncron data subscriber line - for eks. 512/2048
SDSL betyder syncron data subscriber line - for eks. 512/512
XDSL betyder en-eller-anden-form-for data subscriber line - for eks. X/X

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Jakob Færch

Dato : 06-12-01 00:13

In article <9ulack$jka$1@sunsite.dk>,

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-12-01 15:38

tom dissing wrote:

> Cyber.. Et eller andet sælge Xdsl 2 up 2 ned !!
> Tom
> 2k om måneden !!

Ork - man kan også få et 100 Megabit fiber, hvis er parrat til at slippe
kassen, men her handler det vist om at få mest muligt, til en pris som
alm. menesker kan betale, og 24.000 piskeslag pr. år er nok en udgift,
der kan afskrække private og mindre firmaer.

Fra : Jesper

Dato : 05-12-01 16:29

tom dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Cyber.. Et eller andet sælge Xdsl 2 up 2 ned !!
> Tom
> 2k om måneden !!

G.SDSL hos CyberCity for 1995kr om måneden.
--
Jesper.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 05-12-01 15:03

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Christian Bech

Dato : 05-12-01 15:17

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Det er den maximale upstream som er interessant når man kører
> web-servere, og der er ikke nogen ISP'er der leverer en alm. ADSL med en
> større upstream end 512 Kilobit.

Alt det ved jeg faktisk godt, så der er desto mere grund til at jeg ud
og græmmer mig i printerrummet. Den selvpålagte straf kan således være
båede at fylde papir i printeren og lave kaffe.

> [...]
> store billeder på mellem 200 og 300 kilo.
>
> Så ja - man kan godt sige at 2 Megabit er overkill, hvis man ikke er en

Det var også det jeg tænkte på. Birgitte og Jesper er jo næsten
offentlig ejendom her i gruppen, og så vidt jeg ved, er der tale om et
tomands-firma.

--
Christian

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-12-01 16:38

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Ikke fordi jeg overhovedet skal blande mig i jeres firmas dispositioner,
> men kan I udnytte båndbredden på en 2 Mbit-linje, når I ikke har servere
> kørende?

Næ det kan vi nok ikke, men prisforskellen mellem en 1 Mbit og en 2 Mbit
er ikke ret stor og da vi tit ser trailere fra Apples website, så er der
altså stor forskel på en 512 og 2 Mbit

Det har dog hele tiden været tanken med en server, men tiden har ikke
været til det endnu.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : thomas schreiber

Dato : 05-12-01 14:41

På NetExpress er der 10dages opsigelsefrist.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-12-01 16:27

thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> På NetExpress er der 10dages opsigelsefrist.

Så er det da mærkeligt at TDC siger en måned.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : thomas schreiber

Dato : 05-12-01 19:43

Tro mig. Det er 10 dage. Ellers er det blevet lavet om for nylig, eller også
ved ham/hende
du har talt med ikke havd de taler om.

http://kundeservice.opasia.dk/abonnementservice/kundevilkaar/netexpress_vilk
aar.html punkt 17.
Det er kun 10 dage. Jeg har arbejdet som klagekoordinator for TDC Internet,
så jeg
kender alle vilkårene som min egen bukselomme.

Ring og opsig det med de 10 dages opsigelsesfrist der er, hvis du ønsker at
skifte.
Tror dog ikke du får en bedre service på nogen ADSL produkter i DK end på
Pro@ccess.

/Thomas

Fra : Per Madsen

Dato : 05-12-01 15:46

thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> Du får næppe en fast ip af TDC med mindre du har Pro@ccess. Ellers så findes
> der jo
> dyndns.org

Nogen der har benyttet dyndns.org's service og hvilke erfaringer har i
evt. med dem. Er der noget man skal være opmærksom på.

Per

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-12-01 22:52

Per Madsen wrote:

> Nogen der har benyttet dyndns.org's service og hvilke erfaringer har i
> evt. med dem. Er der noget man skal være opmærksom på.

Jeg har fast IP-adresse, så jeg har ikke haft behov for at bruge
dyndns.org's service, men jeg ved fra nogle tråde i news:dk.edb.internet
at det fungerer upåklagligt, og de er netop TDC kunder som anvender den løsning.

Jeg køber min DNS hos www.goldenplanet.dk, de er ikke de billigste men
deres svartider er gode, og jeg synes det er fjollet at spare et par
hundrede kroner om året, og så skulle leve med en langsom DNS.

Men det kan jo være, at vi efterhånden er så mange Mac-brugere der
driver en Internet-servere via vores ADSL-linie, at det efterhånden kan
svare sig at vi i fællesskab opstiller et par gamle PowerMac'er, der kan
stå og køre som DNS-servere, det kræver jo ikke ret meget båndbredde og maskinkraft.

Fra : Martin Bech

Dato : 05-12-01 23:15

In article <1f3xsyk.1mteqgulyqipkN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Jeg har eksperimenteret med en server og det ser vist ud til at spille !
>
> ftp://192.168.1.11/
>
> Den vil være åben det meste af dagen.

Du får vist ikke meget traffik. Med det IP-nr kan serveren kun ses i dit
eget net, ikke af os andre.

--
Venlig hilsen

Martin Bech