Bjergkøbing Grand Prix / Il Tempo Gigante
Fra : Hallum

Dato : 02-12-01 14:47

Jeg leder efter film melodien til Bjergkøbing Grand Prix
- dukkefilmsklassiskeren med cykelsmeden Theodor Fælgen
der opfinder racerbilen Il Tempo Gigante, og kæmper mod
den onde Blodstrupmose - I kender den naturligvis !

Hvem kan hjælpe mig med original titlen på musikken og
evt. gruppe til dem der har lavet den originale filmmusik ?

Og får et år eller to siden hørte jeg en ny udgave af nummeret
- en slags remix måske ?
Hvem fremførte nummeret ? Og hvad hed det ?

Så vidt jeg husker havde man også i den nye udgave beholdt
det fede harmonikaspil i baggrunden.

På forhånd tak for hjælpen !

mvh. Hallum

Fra : nikolaj borg

Dato : 02-12-01 15:17

"Hallum" <phhallum@hallums.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvem kan hjælpe mig med original titlen på musikken og
> evt. gruppe til dem der har lavet den originale filmmusik ?

www.imdb.com kan altid hjælpe med den slags, men svaret er ligetil: Bent
Fabricious-Bjerre har lavet musikken

> Og får et år eller to siden hørte jeg en ny udgave af nummeret
> - en slags remix måske ?
> Hvem fremførte nummeret ? Og hvad hed det ?

Det var nogle nordmænd. Jeg kan ikke umiddelbart huske, hvad de hed.
Derudover brugte Tæskeholdet også noget musik fra filmen til deres
fredagssang, som de afsluttede deres program med.

/Nikolaj

Fra : Hallum

Dato : 02-12-01 15:55

Tak Nikolaj !

Jeg fandt alle oplysningerne jeg søgte - endda også
om det nyeste remix, som anmeldelsen af filmen
kommentere.

Tak for linket - den gemmer jeg lige *S*

mvh.
Hallum

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-12-01 22:36

nikolaj borg skrev:

>Derudover brugte Tæskeholdet også noget musik fra filmen til deres
>fredagssang, som de afsluttede deres program med.

Det er 'pusterummet' du tænker på? Det er godt nok Bent
Fabricious-Bjerre der har skrevet den, men den er da vist ikke brugt i
filmen?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/

Fra : nikolaj borg

Dato : 02-12-01 23:46

> Det er 'pusterummet' du tænker på? Det er godt nok Bent
> Fabricious-Bjerre der har skrevet den, men den er da vist ikke brugt i
> filmen?

Hvis det er den jeg tænker på, så jo. Den ligger som et lille baggrunds-tema
i starten af filmen.

/Nikolaj

Fra : Troels

Dato : 03-12-01 15:12

> Det var nogle nordmænd. Jeg kan ikke umiddelbart huske, hvad de hed.

Multicydal brugte noget fra BGP på Not for the doves, men jeg mener ikke at
det var den samme melodi som Tæskeholdet sluttede af med

/Troels

Fra : Per Madsen

Dato : 04-12-01 00:20

Troels <tllund@hot_I-AM-EVIL!!!!_mail.com> wrote:

> Multicydal brugte noget fra BGP på Not for the doves, men jeg mener ikke at
> det var den samme melodi som Tæskeholdet sluttede af med
>
> /Troels

Blue har da vist brugt samme tema i deres "All rise"

Per

Fra : Niller

Dato : 05-12-01 01:40

> Blue har da vist brugt samme tema i deres "All rise"
>
> Per

Og Katapult og norske Christina lavede en single i forbindelse med deres
"BGP på DR"-kampagne.
Fabricius-Bjerre himself, var vist med inde over...OK nummer BTW.

e/gards

Niels