For tynd
Fra : Michael Thomsen

Dato : 30-11-01 13:41

Hej

Jeg har lidt problemer med at ligemeget hvad jeg spiser kan jeg ikke tage
på.. Det er blevet lidt af et problem siden jeg er begyndt at gå til
Mountain Biking, og styrketræne. Jeg er 185 høj og vejer 55kg, hvilket ikke
er meget..
Jeg spiser meget mad i løbet af dag. Morgen mad, formiddagsmad, en stor
madpakke, eftermiddags mad (kage m.m.) aftensmad og nat mad, og jeg følger
at jeg propper mig med mad.. jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at få lidt
flere kg på kroppen...

Mange i min alder tage forskellige kure, men jeg tør ikke at tage noget som
ikke engang er garenteret til at virke og jeg vil ikke bliver impotent som
20 årig. (Er selv 19)

Mvh Michael Thomsen

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 30-11-01 15:06

"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> wrote in message

> Jeg har lidt problemer med at ligemeget hvad jeg spiser kan jeg
ikke tage
> på..

Ja, der er nogle, der har det problem - gid det var mig

Spøg til side... Hvis du ligger stabilt på den vægt du nu har, så er
der formentlig ikke noget i vejen med dig. Derfor behøver du ikke
være bekymret for det, men det er selvfølgelig ikke rart, hvis man
ikke kan blive større.

Du gør det rigtige ved at spise mange måltider hver dag. Sørg for at
du får masser af protein og prøv måske at spise lidt mere fedt i form
af fed fisk, ost, mælk, smør o.l. Især er det vigtigt at få protein
lige efter din træning både når du styrketræner og når du
mountainbiker. Evt kunne du forsøge i en periode at drosle din
mountainbikekørsel lidt ned, og opprioritere styrketræningen, uden
dog at lægge cykleriet helt på hylden.

> Mange i min alder tage forskellige kure

Lad være med det - det er det ikke værd risikoen for at få mén er alt
for stor. Se blot i øjnene, at hvis styrketræning og masser af mad
ikke "hjælper" - så er du simpelthen ikke disponeret for at blive
stor, og så længe du er i god form, så gør det ikke så meget, at man
er tynd

Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient. biochemistry
Univ. of Copenhagen, http://www.cmrc.dk

Fra : Michael Thomsen

Dato : 30-11-01 15:58

Hej Mikkel..

Det lyder meget fornuftigt, det du siger.
Jeg spiser ikke Protien pulver eller sådan noget, men skulle jeg overveje
det?

Mvh Michael

Fra : Mari

Dato : 30-11-01 20:55

"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse news:9u86qc$2tm9$1@news.cybercity.dk...
> Hej Mikkel..
>
> Det lyder meget fornuftigt, det du siger.
> Jeg spiser ikke Protien pulver eller sådan noget, men skulle jeg overveje
> det?

Dårlig idé.......
Spis proteinerne i form af menneskeMAD........

Mh Mari

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 30-11-01 21:55

> [...]

> Det lyder meget fornuftigt, det du siger.
> Jeg spiser ikke Protien pulver eller sådan noget, men skulle jeg

Næh, det synes jeg ikke, at der er grund til. Du kan evt. lave et
overslag over, hvor meget protein du får i løbet af en dag. Det bør
ligge omkring 2 gram per kg. kropsvægt per dag... får du 1.5 gram er
det ikke nogen katastrofe, og får du 3 gram, så gør det heller ikke
noget...

Mikkel