Undvære foder et par dage?
Fra : Finn Jensen

Dato : 30-11-01 11:52

Hej,

Jeg skal være væk hjemmefra fra lørdag middag til mandag eftermiddag.

Skulle der være noget i vejen for at mine fisk sulter de par dage?.

Hvad med lys?. Er det bedst at lade det være tændt hele tiden eller slukket?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : rcn

Dato : 30-11-01 12:16

"Finn Jensen" skrev d. 30-11-01 11:52 dette indlæg :

Hej Finn

Du kan fint tage afsted med god samvittighed. Dine fisk har faktisk kun
godt af en fastedag eller to en gang imellem. Nogle siger at en ugentlig
fastedag er godt.
Dine fisk kan såmen sagtens gå helt op til 14 dage, hvis de er i god
foderstand, men det vil jeg nu ikke anbefale.

Angående lys, så vil jeg lade det være slukket, men ellers kan jeg
anbefale at du køber en timer. Det har jeg selv og så er det nemt at
styre lysmængden også i forhold til evt. algevækst.

Venlig hilsen og god tur

RCN

http://www.kandu.dk/

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 30-11-01 13:39

Hejsa

Jeg kan kun give RCN ret i at dine fisk nemt kan overleve de par dage, og at
lade lyset være slukket er sikkert også det smarteste.

Med hensyn til at købe en timer, så har jeg selv for et par uger siden købt
2 i Obs )Nr. Sundby), til 49.50kr pr stk, så det skulle du sikkert nok kunne
klare, og ellers er det jo et julegave ønske, hvis det er noget du holder.

God weekend
Leo

Fra : Jan Boegh

Dato : 30-11-01 17:28

"rcn" <rcn.news@kandu.dk> wrote in message

> Dine fisk kan såmen sagtens gå helt op til 14 dage, hvis de er i god
> foderstand, men det vil jeg nu ikke anbefale.

Det vil jeg godt med mindre der er tale om opvoksende yngel, der godt kan
blive sat en del tilbage.

mvh
Jan

Fra : Brian Christensen

Dato : 01-12-01 19:31

"Jan Boegh" <jan@boegh._X_net> wrote in message
> "rcn" <rcn.news@kandu.dk> wrote in message

> Det vil jeg godt med mindre der er tale om opvoksende yngel, der godt kan
> [...]

Jeg vil også uden dårlig samvittighed lade min voksen fisk gå i 14 dag uden
foder.....

Hvis man tænker på de mundrugende arter - så går hunnerne nogle gange over 3
uger uden at spise!!..Det er selvfølgelig også derfor at det kun er fisk der
er i god foderstand der yngler::

Brian