/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Check din trosprofil!
Fra : Marina Norling Jørge~


Dato : 28-11-01 20:13

Hej Alle!

Jeg har fundet en ret morsom internetside www.beliefnet.com (omtalt i
harddisken på P1)
Her kan man checke din trosretning og trostype - det er faktiske ret
morsomt, selvom man også får prøvet sine engelskkundskaber af. Jeg blev
blandt andre trossamfund anbefalet den unitariske kirke (Hvad er det?)

God fornøjelse!
Marina








 
 
Kim Petersen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Kim Petersen


Dato : 28-11-01 21:22

"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> writes:

> Hej Alle!
>
> Jeg har fundet en ret morsom internetside www.beliefnet.com (omtalt i
> harddisken på P1)
> Her kan man checke din trosretning og trostype - det er faktiske ret
> morsomt, selvom man også får prøvet sine engelskkundskaber af. Jeg blev
> blandt andre trossamfund anbefalet den unitariske kirke (Hvad er det?)

Heh, den er nu ikke særlig nøjagtig [mildest talt] - som sagt er jeg Agno-
stiker - og her er dens gæt:

1. Bahá'í (100%)
2. Latter-day Saint (Mormon) (100%)
3. Liberal Protestant (100%)
4. Christian Science (Church of Christ, Scientist) (78%)
5. Jehovah's Witness (78%)
6. Conservative Protestant (65%)
7. Liberal Quaker (60%)
8. Unitarian Universalism (47%)
9. New Thought (26%)
10. Neo-Paganism (21%)

--
Mvh. Kim Petersen /| Tlf: +4575831551 |\ Jomfru Ingefreds Vej 18
Software Engineer / | Fax: (none atm.) | \ 7100 Vejle
LSS / | Email: kim@vindinggaard.dk | \ DK - Danmark

TommyGun (28-11-2001)
Kommentar
Fra : TommyGun


Dato : 28-11-01 22:02

Hej.

Mine 3 top scoring:

1. Jehovas Vidne.
2. Mormon (ironisk)
3. Konservativ protestant.

Jeg tror smutter hen i den lokale rigssal i morgen


Guds Fred,

Tommy.



Anders Peter Johnsen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 28-11-01 22:36

"TommyGun" <tommy@tommygun.dk> skrev i en meddelelse
news:3c0550c8$0$31350$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej.
>
> Mine 3 top scoring:
>
> 1. Jehovas Vidne.
> 2. Mormon (ironisk)
> 3. Konservativ protestant.
>
> Jeg tror smutter hen i den lokale rigssal i morgen

Okay, du tror på Bibelens absolutte ufejlbarlighed og fordømmer bla. abort
og homoseksualitet, mens du går ind for patriarkatets genindførelse? ;-D

Det siger jo eet og andet om ens holdninger, hvad man "scorer", ikke?

Du kan jo altid tjekke min opgørelse, som også fortæller en del om mig...

--
Mvh
Anders Peter Johnsen





Erik Larsen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Erik Larsen


Dato : 28-11-01 22:27


"Kim Petersen" <kim@vindinggaard.dk> skrev i en meddelelse
news:1yiid4t3.fsf@mail.vindinggaard.dk...
> "Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> writes:
>
> > Hej Alle!
> >
> > Jeg har fundet en ret morsom internetside www.beliefnet.com (omtalt i
> > harddisken på P1)
> > Her kan man checke din trosretning og trostype - det er faktiske ret
> > morsomt, selvom man også får prøvet sine engelskkundskaber af. Jeg blev
> > blandt andre trossamfund anbefalet den unitariske kirke (Hvad er det?)
>
> Heh, den er nu ikke særlig nøjagtig [mildest talt] - som sagt er jeg Agno-
> stiker - og her er dens gæt:
>
> 1. Bahá'í (100%)
> 2. Latter-day Saint (Mormon) (100%)
> 3. Liberal Protestant (100%)
> 4. Christian Science (Church of Christ, Scientist) (78%)
> 5. Jehovah's Witness (78%)
> 6. Conservative Protestant (65%)
> 7. Liberal Quaker (60%)
> 8. Unitarian Universalism (47%)
> 9. New Thought (26%)
> 10. Neo-Paganism (21%)

Jeg stoppede ved spørgsmål nr. 21, den "religion" jeg tilhøre er
mere Åndeligt Gud betonet, end ham der har lavet spørgsmålene!

Erik L




>
> --
> Mvh. Kim Petersen /| Tlf: +4575831551 |\ Jomfru Ingefreds Vej
18
> Software Engineer / | Fax: (none atm.) | \ 7100
Vejle
> LSS / | Email: kim@vindinggaard.dk | \ DK -
Danmark



Anders Peter Johnsen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 28-11-01 22:31

Hmmm...

Jeg startede med Spirituality-testen.
Jeg er spirituelt set en "old fashioned seeker" med 69 point, lige grænsende
til "questioning believer" som starter ved 70 point...

Selve "Belief-o-matic" testen siger:

"Liberal protestant" (100%), hvilket gudskelov ikke kommer bag på mig, men
jeg er mere overrasket over at finde ud af at jeg med hele 98% er "Reform
Juduaism", altså reformert jøde? De manglende 2% må vel ligge i den
manglende omskærelse? ;-D

Men jeg er også med 97% "Liberal Quaker". Dem kender jeg nu ikke så godt...

Så er jeg "Unitarian Universalist" med 94%. Hm.

Og Sikh (?!) med 78%.

Længere nede, 8.pladsen, er jeg "Neo-paganist" med 66%. To tredjedel
hedning?

Stærkt efterfulgt af Ortodoks jødedom på 9. pladsen med 63%, hvordan dèt så
end hænger sammen!

Islam ligger nr. 10 med 60%, Mahayana Buddhisme nr. 13 med 58% og
Scientology (?!?!?) som nr. 14, ligeledes med 58%.

Og disse ligger endda OVER "Conservative Protestantism", som med kun 56%
ligger på plads nr. 15.

Sækulær humanisme ligger med 51% som nr. 20.

Gudskelov ligger SDH og Jehovas Vidner helt nede på hhv. plads nr. 26 og 27
med respektive 23% og 14%, hvilket aldeles ikke kommer bag på mig...

Husk lige at man kan få tilsendt opgørelsen pr. mail med
links til diverse sider.

Tak for linket, Marina!

--
Mvh
Anders Peter Johnsen





Live4Him (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Live4Him


Dato : 28-11-01 23:09


"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> wrote in message
news:3c05571b$0$89853$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Selve "Belief-o-matic" testen siger:
>
> "Liberal protestant" (100%), hvilket gudskelov ikke kommer bag på mig, men
> jeg er mere overrasket over at finde ud af at jeg med hele 98% er "Reform
> Juduaism", altså reformert jøde? De manglende 2% må vel ligge i den
> manglende omskærelse? ;-D
~~~~~~~~~~~~
Hæ hæ. Her er mine tre øverste :

1. Conservative Protestant (100%)
2. Orthodox Quaker (94%)
3. Seventh Day Adventist (80%)

jørgen.





Andreas Falck (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 29-11-01 08:44

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9u3na9$70$1@sunsite.dk...

> Hæ hæ. Her er mine tre øverste :
>
> 1. Conservative Protestant (100%)
> 2. Orthodox Quaker (94%)
> 3. Seventh Day Adventist (80%)

Der kan du bare se Jørgen, vi HAR altså en masse tilfælles )

Hos mig kom den der adventisterne langt nede på listen med 30%

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
Min TEST-side - http://www.sda-net.dk/~tester/ - giv en kommentar!


Bodil Grove Christen~ (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Bodil Grove Christen~


Dato : 28-11-01 22:35


"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> wrote in message
news:3c0536cd$0$25384$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Alle!
>
> Jeg har fundet en ret morsom internetside www.beliefnet.com (omtalt i
> harddisken på P1)
> Her kan man checke din trosretning og trostype - det er faktiske ret
> morsomt, selvom man også får prøvet sine engelskkundskaber af. Jeg blev
> blandt andre trossamfund anbefalet den unitariske kirke (Hvad er det?)

Den var sjov!

Det kan jo nok ikke undre, at jeg var 100 % LDS.


Med venlig hilsen
Bodil.



Live4Him (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Live4Him


Dato : 28-11-01 22:56


> "Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> wrote in message
> news:3c0536cd$0$25384$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej Alle!
> >
> > Jeg har fundet en ret morsom internetside www.beliefnet.com (omtalt i
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Candidate for clergy - 94 points.

jørgen.





Anders Peter Johnsen (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 29-11-01 00:18

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9u3mh1$r07$1@sunsite.dk...
>
> > "Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> wrote in message
> > news:3c0536cd$0$25384$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Hej Alle!
> > >
> > > Jeg har fundet en ret morsom internetside www.beliefnet.com (omtalt i
> ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
> Candidate for clergy - 94 points.
>
> jørgen.

Ligger den ikke helt oppe på 99 og over?

I øvrigt kunne det være RIGTIG morsomt at sende denne prøve til Teologisk
Fakultet og lade de teologistuderende udfylde den, dog ud fra det kriterie,
at de besvarer den helt ærligt...Jeg kan huske fra min korte tid derinde, at
der var to lejre: Dem der troede så meget at de virkede skræmmende på dem,
der efter eget udsagn "bare troede på noget mere mellem Himmel og Jord".

Fa'ens til studiemiljø, undskyld udtrykket!

Det er vist endnu værre i Århus, hvor det er nærmest er "Indre Missions
Ungdom vs. Faklen"?


Enhver med kendskab til dogmerne kunne jo i teorien således udfylde den til
"Candidate for Clergy".

Jeg bider især mærke i at de "kristiske" spørgsmål omkring abort,
homosexualitet og familieliv lyder noget i retning af: "Hvad ville du ØNSKE
at dit trossamfund mener om disse emner"? Og det kan jo tydes ret
forskelligt: Eet er de bibelske dogmer, eet andet er een egen personlige
holdning og et tredje hvad man mener at eens trossamfund skal mene...

Og helt ærligt, så er det vel meget sjældent at disse tre ting harmonerer,
når de to sidste ofte kan vige for det første?

--
Mvh
Anders Peter Johnsen



Mr. D (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 28-11-01 22:32


Marina Norling Jørgensen <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c0536cd$0$25384$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Alle!

Allah?

> Jeg blev
> blandt andre trossamfund anbefalet den unitariske kirke (Hvad er det?)

Uha uha, så forstår jeg bedre dine indlæg - og at du og Rasmus ind imellem
er så rørende enige

Mr. D



Anders Peter Johnsen (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 28-11-01 22:57

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c055964$0$734$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Marina Norling Jørgensen <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3c0536cd$0$25384$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej Alle!
>
> Allah?

Arh, dèn var billig!

> > Jeg blev
> > blandt andre trossamfund anbefalet den unitariske kirke (Hvad er det?)
>
> Uha uha, så forstår jeg bedre dine indlæg - og at du og Rasmus ind imellem
> er så rørende enige

Er Rasmus blevet religiøs!?!!?!! (Igen?) ;-D

--
Mvh
Anders Peter Johnsen




Mr. D (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 29-11-01 00:35


Anders Peter Johnsen <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c055d36$0$89810$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> > Allah?
>
> Arh, dèn var billig!

Bilskirne?

> Er Rasmus blevet religiøs!?!!?!! (Igen?) ;-D

Det tror jeg ikke. Men i de få lyse stunder, han ind imellem løber ind i,
hvor han finder en længsel i sit bryst efter en større mening med livet,
tror jeg nok, han forsværger til den unitariske kirke.

Mr. D




Rasmus Underbjerg Pi~ (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 29-11-01 00:59

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> mælte sligt:

>Uha uha, så forstår jeg bedre dine indlæg - og at du og Rasmus ind imellem
>er så rørende enige

Hæhæ....

Jeg har taget omtalte test mange gange før, men har nu prøvet den endnu
en gang. Resultatet udviser små afvigelser fra andre gange, men dog ikke
voldsomme:

1. Unitarian Universalism (100%)
2. Neo-Paganism (94%) (hvadhvadhvad?)
3. Liberal Quaker (89%)
4. Secular Humanism (83%) (lavere, end jeg havde troet)
5. Hinduism (75%) (forstår jeg ikke)
6. Sikhism (74%)
7. Liberal Protestant (72%)
[...]
12. Atheism and Agnosticism (59%) (overraskende lidt :)
[...]
16. Scientology (54%) (skræmmende!)
18. Islam (45%)
[...]
21. Latter-day Saint (Mormon) (41%)
[...]
23. Eastern Orthodox (35%)
24. Roman Catholic (35%)
25. Conservative Protestant (33%)
26. Seventh Day Adventist (32%)
27. Jehovah's Witness (24%)

Pyyhh.... heldigvis ikke ret meget Jehovas Vidne over mig :)

Den anden test gav følgende resultat:

30 - 39 - "Spiritual Dabbler":
Open to spiritual matters but far from impressed

Nuvel, der er jo begrænsninger på, hvad sådanne tests kan tage højde for
:)

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Ja man må sende Lys og Kærlighed til den jord vi bor på.
Nogen mediterer på jordhealing."

Anders Peter Johnsen (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 29-11-01 02:58

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:ppna0us3t59oeqrod2ec0137em8gu63a7d@4ax.com...
> "Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> mælte sligt:
>
> >Uha uha, så forstår jeg bedre dine indlæg - og at du og Rasmus ind
imellem
> >er så rørende enige
>
> Hæhæ....
>
> Jeg har taget omtalte test mange gange før, men har nu prøvet den endnu
> en gang. Resultatet udviser små afvigelser fra andre gange, men dog ikke
> voldsomme:
>
> 1. Unitarian Universalism (100%)

Du tror da i det mindste på een eller anden form for Gud.
Det er i det mindste IMHO godt at vide at du stadig besidder en tro på noget
som helst større end dig selv.

Og det er nu engang temmelig praktisk at du således (subjektivt) er bedre i
stand til at forstå diverse religiøse systemer, du måtte beskæftige dig med
i dit studie.

> 2. Neo-Paganism (94%) (hvadhvadhvad?)

Jaså?

Os' mig! Men "kun" på 66(,6?)%.

> 3. Liberal Quaker (89%)

Hvad er det med de der Kvækere?

Jeg har dem også på en ret høj tredjeplads?

Er det ikke noget med at de nærmest danser old-school breakdance ved deres
ceremonier?

> 4. Secular Humanism (83%) (lavere, end jeg havde troet)
> 5. Hinduism (75%) (forstår jeg ikke)
> 6. Sikhism (74%)
> 7. Liberal Protestant (72%)
> [...]
> 12. Atheism and Agnosticism (59%) (overraskende lidt :)
> [...]
> 16. Scientology (54%) (skræmmende!)

Dèn er jeg eddermageme også bekymret over!

Så vidt jeg ved, dyrkes der ingen højere Guddom i Scientology, men den
ligner - teoretisk - snarere en form for (kommerciel og ultra-egotrippende)
Buddhisme?

> 18. Islam (45%)
> [...]
> 21. Latter-day Saint (Mormon) (41%)
> [...]
> 23. Eastern Orthodox (35%)
> 24. Roman Catholic (35%)
> 25. Conservative Protestant (33%)
> 26. Seventh Day Adventist (32%)
> 27. Jehovah's Witness (24%)
>
> Pyyhh.... heldigvis ikke ret meget Jehovas Vidne over mig :)

Samme her, men jeg lå kun på 14% (nr.27! Yes!!!) mht. JV. Og dèt er jeg
stolt af!

> Den anden test gav følgende resultat:
>
> 30 - 39 - "Spiritual Dabbler":
> Open to spiritual matters but far from impressed

Hmmm.

Jeg ser nu snarere en hård skeptiker med et lille, men vigtigt gran af en
udefineret tro på en udefineret Gud eet eller andet fortrængt sted?

> Nuvel, der er jo begrænsninger på, hvad sådanne tests kan tage højde for
> :)

Yep.

Jeg kan f.eks overhovedet ikke forstå at jeg på den ene side kan blive
placeret højt indenfor diverse polyteistiske religioner på nogen måde, når
jeg adspurgt er erklæret monoteist?

Okay, jeg kiksede vel i inkarnationsspørgsmålet med henblik på Jesus, men
alligevel?

Desuden er sådanne spørgsmål konsekvent for unuancerede...

> Venlig hilsen,
> Rasmus Underbjerg Pinnerup
> --
> "Ja man må sende Lys og Kærlighed til den jord vi bor på.
> Nogen mediterer på jordhealing."

Jordhoogah er mere effektiv! (Ups!)

--
Mvh
Anders Peter Johnsen



Mr. D (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 28-11-01 22:43


Marina Norling Jørgensen <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c0536cd$0$25384$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Her kan man checke din trosretning og trostype -

Candidate for Clergy!!! YES!

mr. D



Christina Puhakka Eg~ (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Christina Puhakka Eg~


Dato : 28-11-01 23:30

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev...

> Candidate for Clergy!!! YES!

Alletiders - så kan du tage dig lidt af mig: "Old-fashioned Seeker"

Og i "Belief-o-matic" (knap så overraskende førsteplads):

1. Liberal Protestant (100%)
2. Orthodox Quaker (80%)
3. Liberal Quaker (79%)
4. Unitarian Universalism (73%)
5. Conservative Protestant (70%)
6. Eastern Orthodox (65%)
7. Roman Catholic (65%)
8. Reform Judaism (64%)
9. Seventh Day Adventist (64%)
10. Bahai (47%)

Så var der testen om hvilken bibelsk figur, jeg ligenede messt. Svaret
var Josef... Men det var snyd, for testen var for hanner. Hunkønstesten
viste blot, at jeg havde styr på min bibelkundskab, når det kom til
hunner.

Christina


Mr. D (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 29-11-01 00:50


Christina Puhakka Egholm <christina.egholm@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9u3oi2$55k$1@sunsite.dk...
> "Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev...
>
> Alletiders - så kan du tage dig lidt af mig: "Old-fashioned Seeker"

Det har jeg jo gjort længe, og jeg kan her se, at mine bestræbelser også har
båret frugt. En good old-fashioned seeker er da bedre end det før så
liberale, tvivlende, autoritetssky folkekirkemedlem

Men jeg kan på Belief-o-matic se, at der er lang vej endnu

> Så var der testen om hvilken bibelsk figur, jeg ligenede messt. Svaret
> var Josef...

Bærer du skæg?

> Men det var snyd, for testen var for hanner.

Selvfølgelig. Det er jo en Bibelsk test

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu



Lars Erik Bryld (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Lars Erik Bryld


Dato : 29-11-01 13:23

On Wed, 28 Nov 2001 23:29:57 +0100, "Christina Puhakka Egholm"
<christina.egholm@get2net.dk> wrote:

>Så var der testen om hvilken bibelsk figur, jeg ligenede messt. Svaret
>var Josef... Men det var snyd, for testen var for hanner.

Hvis du er i tvivl om din kønsidentitet, så er svaret her:

http://test3.thespark.com/gendertest/

Den ser ud til at være væsentlig mere pålidelig end belief-o-matic
testen (og bedre valideret).

Tommy Dahl (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Tommy Dahl


Dato : 29-11-01 15:10


"Lars Erik Bryld" <lars-erik@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvis du er i tvivl om din kønsidentitet, så er svaret her:
>
> http://test3.thespark.com/gendertest/

Tja, så må jeg være kvinde, det havde jeg godt nok aldrig troet, Thihi :)

Tommy



Christina Puhakka Eg~ (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Christina Puhakka Eg~


Dato : 29-11-01 16:49

"Lars Erik Bryld" <lars-erik@dadlnet.dk> skrev...

> Hvis du er i tvivl om din kønsidentitet, så er svaret her:
>
> http://test3.thespark.com/gendertest/

AAAAAARRRRGGGHHH!!!

Jeg citerer:
"You are definitely a *man*!
How do we know? Well, deep down, your gender affects everything about
you, from your favorite number to your views on Canada. Many men who
took the test think and act just like you, as you can see from the
clusters above.
Statistically speaking, you /are/ a dude."

Hvis folk er interesserede i et screenshot af dette sorte øjeblik i mit
liv, så sig endelig til.

Christina (der er på vej ind for at fortælle sin mand, at han har en
overraskelse i vente...!)


Anders Peter Johnsen (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 30-11-01 00:04

"Christina Puhakka Egholm" <christina.egholm@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:9u5l9i$gki$1@sunsite.dk...
> "Lars Erik Bryld" <lars-erik@dadlnet.dk> skrev...
>
> > Hvis du er i tvivl om din kønsidentitet, så er svaret her:
> >
> > http://test3.thespark.com/gendertest/
>
> AAAAAARRRRGGGHHH!!!
>
> Jeg citerer:
> "You are definitely a *man*!
> How do we know? Well, deep down, your gender affects everything about
> you, from your favorite number to your views on Canada. Many men who
> took the test think and act just like you, as you can see from the
> clusters above.
> Statistically speaking, you /are/ a dude."

Hed du så Christian før operationen?

> Hvis folk er interesserede i et screenshot af dette sorte øjeblik i mit
> liv, så sig endelig til.
>
> Christina (der er på vej ind for at fortælle sin mand, at han har en
> overraskelse i vente...!)

Stakkels hr. Puhakka...

Har han aldrig lagt mærke til dine morgenskægstubbe og at du altid
efterlader toiletbrættet oppe?

Hædr-hædr! ;-D

Spøg til side, Christina, jeg ville da gerne se dèt screenshot.

--
Mvh
Anders Peter Johnsen



Rasmus Underbjerg Pi~ (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 30-11-01 01:46

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> mælte sligt:
>"Christina Puhakka Egholm" <christina.egholm@get2net.dk> skrev:

>Hed du så Christian før operationen?

Horsens Folkeblad gennemskuede Christian allerede for over et år siden.

>Spøg til side, Christina, jeg ville da gerne se dèt screenshot.

Jeg også, og hvis fruen også har et scan af vielsesannonceringen i
omtalte folkeblad?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Når nu den højtkultiverede Europæer finder det umuligt at tænke sig
der skulle være liv eller ånd i ting og i mennesker af en helt anden
kultur, kommer det af at han ikke kender det fra sig selv."

Christina Puhakka Eg~ (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Christina Puhakka Eg~


Dato : 30-11-01 09:55

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev...

> Horsens Folkeblad gennemskuede Christian allerede for over et år
siden.

Tænk, det havde jeg helt glemt, men du har naturligvis aldeles ret.

> Jeg også, og hvis fruen også har et scan af vielsesannonceringen i
> omtalte folkeblad?

Jeg har smidt begge dele ud på en lille side oprettet til formålet. Det
scannede avisfoto er ikke af bedste kvalitet, men i det mindste er
teksten tydelig...

http://www.egholm.net/man.htm

Ak ja, der kan næppe være tvivl...
Jeg *er* jo også opkaldt efter min gudfar, Christian...

Christina/-an


Anders Peter Johnsen (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 30-11-01 15:03

"Christina Puhakka Egholm" <christina.egholm@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:9u7hjg$gjo$1@sunsite.dk...
> "Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev...

Klip!

> Jeg har smidt begge dele ud på en lille side oprettet til formålet. Det
> scannede avisfoto er ikke af bedste kvalitet, men i det mindste er
> teksten tydelig...
>
> http://www.egholm.net/man.htm
>
> Ak ja, der kan næppe være tvivl...
> Jeg *er* jo også opkaldt efter min gudfar, Christian...

Åh, HerreGUD! ;-D

De har vel troet at din mand med sit (hæm) "ariske"? udseende har heddet
Egholm og at du var en sød lille franskmand M/K med fornavnet Jean(ne), et
maskulint slægtsmellemnavn Jaques og efternavnet Puhakka (er du SÅ mørkhåret
at de har troet at du var af blandet fransk-pakistansk oprindelse?)

Er din mand i øvrigt af fransk-finsk afstamning, eller er han finne med
frankofile forældre, siden han har dette ret sammensatte navn? (På fransk
ville han vel hedde Py'akka og dèt forekommer mig ikke rigtigt særlig
fransk, men netop snarere finsk, ligesom hans fysiske statur?)

Skideflot billede, ellers, og hvor ser du godt ud, og hvor er i dog søde
sammen, det er bare synd at korrekturlæseren har snorksovet...Den slags er
desværre også sket i min fars dødsannonce, hvor jeg optræder som de to
personer Anders og Peter...Og det var endda Berlingeren!

Der burde være en lov om dèn slags!

Desuden undrer jeg mig over billedet af en kvinde i testen?
Mit var en mand?

Du ligger jo altså alligevel lykkeligvis lige på den "rigtige" side af
spektret?

--
Mvh
Anders Peter Johnsen



Christina Puhakka Eg~ (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Christina Puhakka Eg~


Dato : 30-11-01 15:26

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev...

> Åh, HerreGUD! ;-D

Er det *så* slemt?

> De har vel troet at din mand med sit (hæm) "ariske"? udseende har
heddet
> Egholm og at du var en sød lille franskmand M/K med fornavnet
Jean(ne), et
> maskulint slægtsmellemnavn Jaques og efternavnet Puhakka

Det blev vi også enige om dengang... Eller et engelsk "Jean"...

> (er du SÅ mørkhåret
> at de har troet at du var af blandet fransk-pakistansk oprindelse?)

Arh, vist ikke... Hvad siger Rasmus? Han mener jo, jeg har en
tyrkisk-romersk-jødisk næse, så måske...

> Er din mand i øvrigt af fransk-finsk afstamning, eller er han finne
med
> frankofile forældre, siden han har dette ret sammensatte navn?

Finsk mor med frankofil (halvt belgisk og halvt dansk) far. Søsteren
hedder Angelique, og broderen hedder... Wollmar... Gæt hvem der bestemte
hvilke navne.....

> (På fransk
> ville han vel hedde Py'akka og dèt forekommer mig ikke rigtigt særlig
> fransk, men netop snarere finsk, ligesom hans fysiske statur?)

Finsk statur? Halefinne? Rygfinne?

> Skideflot billede, ellers, og hvor ser du godt ud, og hvor er i dog
søde
> sammen, det er bare synd at korrekturlæseren har snorksovet...

Tak tak tak - vi rødmer!
De rigtige billeder er i øvrigt på www.egholm.net/bryllup.htm

> Den slags er
> desværre også sket i min fars dødsannonce, hvor jeg optræder som de to
> personer Anders og Peter...Og det var endda Berlingeren!

ARGH! Den er endnu værre - vi havde i det mindste overskud til at grine
over fejlen.

> Desuden undrer jeg mig over billedet af en kvinde i testen?

Jeg troede, det var fordi, de mente, en mand skulle have en smart kvinde
at kigge på...

Christina


Lars Erik Bryld (28-11-2001)
Kommentar
Fra : Lars Erik Bryld


Dato : 28-11-01 23:11

On Wed, 28 Nov 2001 20:12:31 +0100, "Marina Norling Jørgensen"
<marina-n@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg har fundet en ret morsom internetside www.beliefnet.com (omtalt i
>harddisken på P1)
>Her kan man checke din trosretning og trostype - det er faktiske ret
>morsomt, selvom man også får prøvet sine engelskkundskaber af. Jeg blev
>blandt andre trossamfund anbefalet den unitariske kirke (Hvad er det?)

Unitarerne er vist temmelig svære at komme udenom hvis man ikke tager
sin meget intolerante mine på når man tager testen. Unitarerne var så
vidt jeg husker en oprindelig protestantisk udbrydergruppe som opstod
på baggrund af nogle uenigheder om treenighedslæren. Senere udviklede
den sig til at bygge sit trosfundament på at være imod alle trosdogmer
og som følge deraf er den nuværende bevægelse en ret diffus størrelse,
hvor hvert medlem nærmest har sit eget helt personlige trosgrundlag.
Det fungerer i praksis kun på grund af deres rent ud legendariske
tolerance overfor folk de er uenige med (heriblandt altså hinanden).
Unitarernes Hus er en meget imponerende bygning på Dag Hammerskjolds
Alle i København. Der er så vidt jeg ved i øjeblikket omring 300
medlemmer og ingen egentlig præst men menigheden prædiker på skift.

Jeg tog ogå belief-o-matic testen og min top-5 så sådan ud:

1. Liberal Protestant (100%)
2. Liberal Quaker (83%)
3. Unitarian Universalism (78%)
4. Bahá'í (75%)
5. Orthodox Quaker (66%)

Min sædvanlige kirke kom ind på 9-endepladsen velsagtens fordi den
gerne har noget mere firkantede meninger end mig.

Der var i øvrigt også en spiritual-type test hvor jeg scorede 89% på
trosmeteret, så jeg skulle i det mindste være en "confident believer",
og det var da rart at på papir på

Peter B. Juul (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 29-11-01 00:27

"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> writes:

> Her kan man checke din trosretning og trostype - det er faktiske ret
> morsomt, selvom man også får prøvet sine engelskkundskaber af. Jeg blev
> blandt andre trossamfund anbefalet den unitariske kirke (Hvad er det?)

85 point i den ene og i den anden

Liberal Protestant (100%)
Conservative Protestant (99%)
Orthodox Quaker (99%)

Jeg har aldrig brudt mig om at spille Quake. Er Counterstrike mon godt nok?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.
I speak only 0}._.{0 Og så åbner vi en grønthandel."
for myself. O/ \O

Mr. D (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 29-11-01 00:30


Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3y9kq8ok0.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> writes:
>
> Jeg har aldrig brudt mig om at spille Quake. Er Counterstrike mon godt
nok?

Cornflakes til morgenmad burde kunne gøre det

Mr. D



E.Dalgas (29-11-2001)
Kommentar
Fra : E.Dalgas


Dato : 29-11-01 01:14


Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3y9kq8ok0.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> writes:
>
> > Her kan man checke din trosretning og trostype - det er faktiske ret
> > morsomt, selvom man også får prøvet sine engelskkundskaber af. Jeg blev
> > blandt andre trossamfund anbefalet den unitariske kirke (Hvad er det?)
>
> 85 point i den ene og i den anden
>
> Liberal Protestant (100%)
> Conservative Protestant (99%)
> Orthodox Quaker (99%)
>
> Jeg har aldrig brudt mig om at spille Quake. Er Counterstrike mon godt
nok?

He he, mit resultat var 94 og så dette

1. Orthodox Quaker (100%)
2. Conservative Protestant (95%)
3. Eastern Orthodox (95%)

Quake !, My kind of game.

--

************
E. Dalgas
erik-dalgas@mail.sonofon.dk
**********************************





Jacob (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 30-11-01 02:21

"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> wrote in message
news:3c0536cd$0$25384$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Alle!
>
> Jeg har fundet en ret morsom internetside www.beliefnet.com (omtalt i
> harddisken på P1)
> Her kan man checke din trosretning og trostype - det er faktiske ret
> morsomt, selvom man også får prøvet sine engelskkundskaber af. Jeg blev
> blandt andre trossamfund anbefalet den unitariske kirke (Hvad er det?)

Hej,

Morsomt site, jeg er som følger:

1. Unitarian Universalism (100%)
2. Liberal Protestant (87%)
3. Liberal Quaker (87%)
4. Theravada Buddhism (74%)
5. Neo-Paganism (73%)
6. New Age (70%)
7. Secular Humanism (70%)
8. Mahayana Buddhism (69%)
9. Christian Science (Church of Christ, Scientist) (62%)
10. New Thought (60%)




Jacob (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 30-11-01 02:31

"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> wrote in message
news:3c0536cd$0$25384$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Alle!
>
> Jeg har fundet en ret morsom internetside www.beliefnet.com (omtalt i
> harddisken på P1)
> Her kan man checke din trosretning og trostype - det er faktiske ret
> morsomt, selvom man også får prøvet sine engelskkundskaber af. Jeg blev
> blandt andre trossamfund anbefalet den unitariske kirke (Hvad er det?)

Bagefter kunne alle jo prøve: http://www.straightacting.com/guyquiz.shtml

Mvh
Jacob



Anders Peter Johnsen (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 30-11-01 15:07


"Jacob" <j@homogen.dk> skrev i en meddelelse news:9u6ngt$psp$1@sunsite.dk...

> Bagefter kunne alle jo prøve: http://www.straightacting.com/guyquiz.shtml
>
> Mvh
> Jacob

Æh, hva' mener de med begrebet "facial" i 6. spørgsmål?

;-D

--
Mvh
Anders Peter Johnsen



Rasmus Underbjerg Pi~ (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 30-11-01 15:12

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> mælte sligt:

>Æh, hva' mener de med begrebet "facial" i 6. spørgsmål?

"A facial" er en ansigtsbehandling (evt. en ansigtsmassage).

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Så er det nok din forpulede lille selvtægtsmus!!!
Jeg har fanme aldrig kunnet lide dig!!!"

Anders Peter Johnsen (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 30-11-01 15:18

"Jacob" <j@homogen.dk> skrev i en meddelelse news:9u6ngt$psp$1@sunsite.dk...
> "Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> wrote in message
> news:3c0536cd$0$25384$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hej Alle!
> >
> > Jeg har fundet en ret morsom internetside www.beliefnet.com (omtalt i
> > harddisken på P1)
> > Her kan man checke din trosretning og trostype - det er faktiske ret
> > morsomt, selvom man også får prøvet sine engelskkundskaber af. Jeg blev
> > blandt andre trossamfund anbefalet den unitariske kirke (Hvad er det?)
>
> Bagefter kunne alle jo prøve: http://www.straightacting.com/guyquiz.shtml

Hvorfor tages der ikke i hårspørgsmålet hensyn til os maskinklippede
skiderikker med symptomer på begyndende skaldethed?

Egentlig siger testens resultat heller ikke ret meget, da der angiveligt
skulle findes en undergruppe af mandlige homosexuelle med kælenavnet
"superbøsser", fordi de altså bare ikke har løse håndled eller taler
læspende?

Men den er da meget sjov. Og aldeles politisk ukorrekt, hvilket passer mig
meget fint...

--
Mvh
Anders Peter Johnsen




Rasmus Underbjerg Pi~ (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 30-11-01 15:24

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> mælte sligt:

>Hvorfor tages der ikke i hårspørgsmålet hensyn til os maskinklippede
>skiderikker med symptomer på begyndende skaldethed?

Nemlig. Denne test kan, ligesom religionstesten, alene tage højde for de
variationer, testens forfatter havde i sinde, da han udformede den. Ergo
vil bedømmelsen blive forfejlet, hvis man tilhører en "gruppe",
forfatteren ikke har indregnet i sin test.

>Egentlig siger testens resultat heller ikke ret meget, da der angiveligt
>skulle findes en undergruppe af mandlige homosexuelle med kælenavnet
>"superbøsser", fordi de altså bare ikke har løse håndled eller taler
>læspende?

"Superbøsser"? Det er klart, at testen er udtryk for én bestemt
opfattelse af homoseksualitet, en "arketype", om man så må sige, der i
øjeblikket er gængs, særlig i den amerikanske offentlig - den kommer
f.eks. til udtryk i South Parks "Big Gay Al" eller i tv-serien "Will and
Grace". Går man bare 30 år tilbage var stereotypen derimod, at bøsser
var store behårede metalarbejdere eller politimænd med svulmende
overarme. Sådan er der så meget....

>Men den er da meget sjov. Og aldeles politisk ukorrekt, hvilket passer mig
>meget fint...

Hæhæ.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Rasmus kan nok forstå den latinske tekst. Han levede 250-184 før Kristi
fødsel, og viser altså et tidligt eksempel på kønsforholdene i det
republikanske Rom." - Per Erik Rønne

Peter B. Juul (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 30-11-01 15:29

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> writes:

> Går man bare 30 år tilbage var stereotypen derimod, at bøsser
> var store behårede metalarbejdere eller politimænd med svulmende
> overarme.

Hvilket jo er en komplet latterlig stereotyp.

Enhver ved, at det er _lesbiske_, der ser sådan ud.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Alle der rejser i rummet er kannibaler og æder
The RockBear. ((^)) deres egen afføring. [..] Deres børn bliver
I speak only 0}._.{0 rumraketter, når de bliver kønsmodne."
for myself. O/ \O -POK

Jacob (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 30-11-01 22:24

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m3zo545o4d.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> writes:
>
> > Går man bare 30 år tilbage var stereotypen derimod, at bøsser
> > var store behårede metalarbejdere eller politimænd med svulmende
> > overarme.
>
> Hvilket jo er en komplet latterlig stereotyp.
>
> Enhver ved, at det er _lesbiske_, der ser sådan ud.

*LOL* Jeps - sandt sandt...

Mvh
Jacob

(som scorede 7 i den test)



Anders Peter Johnsen (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 30-11-01 16:20

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:m75f0uka79v6ieenu6v3n8gieta96n9j4a@4ax.com...
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> mælte sligt:
>
> >Hvorfor tages der ikke i hårspørgsmålet hensyn til os maskinklippede
> >skiderikker med symptomer på begyndende skaldethed?
>
> Nemlig. Denne test kan, ligesom religionstesten, alene tage højde for de
> variationer, testens forfatter havde i sinde, da han udformede den. Ergo
> vil bedømmelsen blive forfejlet, hvis man tilhører en "gruppe",
> forfatteren ikke har indregnet i sin test.
>
> >Egentlig siger testens resultat heller ikke ret meget, da der angiveligt
> >skulle findes en undergruppe af mandlige homosexuelle med kælenavnet
> >"superbøsser", fordi de altså bare ikke har løse håndled eller taler
> >læspende?
>
> "Superbøsser"? Det er klart, at testen er udtryk for én bestemt
> opfattelse af homoseksualitet, en "arketype", om man så må sige, der i
> øjeblikket er gængs, særlig i den amerikanske offentlig - den kommer
> f.eks. til udtryk i South Parks "Big Gay Al" eller i tv-serien "Will and
> Grace". Går man bare 30 år tilbage var stereotypen derimod, at bøsser
> var store behårede metalarbejdere eller politimænd med svulmende
> overarme. Sådan er der så meget....

Og det er nok noget i den retning, jeg mener...

"Superbøsserne" skulle således rangere fra alt til "almindelige" mænd, der
bare tilfældigvis kan lide fyre til de mere spøjse typer med overskæg og
læderkasketter...

Du nævner "Will og Grace": Ja, selvfølgelig har man ham den ultrakarrikerede
(som jeg i øvrigt så på Letterman for nyligt og blev i tvivl om, hvorvidt
manden "bare" er en hamrende dygtig heteroseksuel skuespiller?), men du har
også Will-typen, der netop er den "afslappede", moderne homoseksuelle mand
stillet op over for denne type overfeminine bøsse, der nok egentlig
fortjener den nedladende betegnelse "svans".

I øvrigt er nogle af de fedeste og sjoveste tegneserier, jeg nogensinde har
læst tegnet af en tysker ved navn Ralf Köenig. Temaet er netop det
homoseksuelle miljø på godt og ondt og man både griner og græder, når man
læser dem...

Og det ville unægtelig være rart, hvis homoseksuelle kunne droppe deres
"selvkategorisering" i en tid, hvor flere (men åbenbart ikke ret mange af
brugerne i denne gruppe) efterhånden har lært at acceptere dem.

> >Men den er da meget sjov. Og aldeles politisk ukorrekt, hvilket passer
mig
> >meget fint...
>
> Hæhæ.

Det er lidt ironisk med bøssers "selvkategorisering" og den udtalte
selvironi, når man ligefrem oplever at i hvert fald det kunstneriske
"establishment" og det brede samfund har lært at acceptere dem...

Det ender jo næsten med en slags tom og narcissistisk frigørelseskamp, hvor
de homosexuelle, især i Danmark, allerede HAR sejret ad helvede til (i hvert
fald juridisk), og de tilmed fortsætter "kampen". Imod hvad?

Jeg ved ikke om man overhovedet gør de "mest erklærede" bøsser en tjeneste
ved accept, da de nærmest holder deres subkultur kørende på netop denne kamp
imod omverdenen?

Hvis ikke der var en ydre fjende i form af højreradikale (religiøse?)
homofober og man endelig fik tacklet AIDS, hvad så?

På denne måde minder bøssekulturen mig fuldt ud om visse religiøse
subkulturer, idet der er et akut behov for en ydre fjende eller blot et
fiktivt fjendebillede for at man kan holde sammen på flokken...

--
Mvh
Anders Peter Johnsen



Rasmus Underbjerg Pi~ (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 30-11-01 20:24

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> mælte sligt:
>"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev:

>"Superbøsserne" skulle således rangere fra alt til "almindelige" mænd, der
>bare tilfældigvis kan lide fyre til de mere spøjse typer med overskæg og
>læderkasketter...

Jeg ser ikke formålet med denne "superbøsse"-kategori. Ville det give
mening at kalde folk for "superheteroer", bare fordi de ikke lever op
til den mest ekstreme karikatur af en macho-man?

[...]
>stillet op over for denne type overfeminine bøsse, der nok egentlig
>fortjener den nedladende betegnelse "svans".

Han fortjener en nedladende betegnelse?

>I øvrigt er nogle af de fedeste og sjoveste tegneserier, jeg nogensinde har
>læst tegnet af en tysker ved navn Ralf Köenig. [...]

9 x Ralf König er bestilt hjem fra Statsbiblioteket :)

>Og det ville unægtelig være rart, hvis homoseksuelle kunne droppe deres
>"selvkategorisering" i en tid, hvor flere (men åbenbart ikke ret mange af
>brugerne i denne gruppe) efterhånden har lært at acceptere dem.

Ja. Sjovt nok synes mange at tilegne sig de gængse stereotyper og lægge
sig så tæt op ad dem som muligt. Kanske det bruges som en måde til at
skabe sig en identitet og en fællesskabsfølelse....

>Det ender jo næsten med en slags tom og narcissistisk frigørelseskamp, hvor
>de homosexuelle, især i Danmark, allerede HAR sejret ad helvede til (i hvert
>fald juridisk), og de tilmed fortsætter "kampen". Imod hvad?

Tjaa... der er da punkter tilbage, hvor der diskrimineres. For eksempel
er det tilladt at adoptere et barn, hvis man er enlig far, men sørme
ikke, hvis to mænd lever sammen. Ligeledes er der et forbud mod, at
samlevende lesbiske bliver insemineret på de såkaldte
"befrugtningsklinikker". Det er ikke længere 1989 og Danmark er ikke
længere foregangsland på ligestillingsområdet. Unge homoseksuelle er
stadig langt, langt overrepræsenteret i selvmordsstatistikkerne.

>På denne måde minder bøssekulturen mig fuldt ud om visse religiøse
>subkulturer, idet der er et akut behov for en ydre fjende eller blot et
>fiktivt fjendebillede for at man kan holde sammen på flokken...

Joda, den slags fjendebilleder er altid gode til at skabe sammenhold.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
»Personligt tror jeg også, der var en såkaldt UFO indblandet,
som måske kan have trukket ham væk fra jorden og fløjet ham væk.
Jeg forestiller mig noget i retning af de stråler,
som benyttes til bugsering i "Star Trek".« - om Jesu Himmelfart

Anders Peter Johnsen (01-12-2001)
Kommentar
Fra : Anders Peter Johnsen


Dato : 01-12-01 05:47

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:hchf0uo8fsn73hn24v8msettm2r4imah51@4ax.com...
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> mælte sligt:
> >"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev:
>
> >"Superbøsserne" skulle således rangere fra alt til "almindelige" mænd,
der
> >bare tilfældigvis kan lide fyre til de mere spøjse typer med overskæg og
> >læderkasketter...
>
> Jeg ser ikke formålet med denne "superbøsse"-kategori. Ville det give
> mening at kalde folk for "superheteroer", bare fordi de ikke lever op
> til den mest ekstreme karikatur af en macho-man?

Måske?

Den bløde mand?

> [...]
> >stillet op over for denne type overfeminine bøsse, der nok egentlig
> >fortjener den nedladende betegnelse "svans".
>
> Han fortjener en nedladende betegnelse?

Han er en åbenlys parodi på sig selv, og jeg mener at det er latterligt at
skulle bilde sig selv ind at man "dybest set er kvinde" fordi man skulle
være en homoseksuel mand (med tryk på sidste ord).

Idioten lever jo NETOP op til dèn kønsdiskriminering, som holder ham nede?

> >I øvrigt er nogle af de fedeste og sjoveste tegneserier, jeg nogensinde
har
> >læst tegnet af en tysker ved navn Ralf Köenig. [...]
>
> 9 x Ralf König er bestilt hjem fra Statsbiblioteket :)

Nyd dem!

> >Og det ville unægtelig være rart, hvis homoseksuelle kunne droppe deres
> >"selvkategorisering" i en tid, hvor flere (men åbenbart ikke ret mange af
> >brugerne i denne gruppe) efterhånden har lært at acceptere dem.
>
> Ja. Sjovt nok synes mange at tilegne sig de gængse stereotyper og lægge
> sig så tæt op ad dem som muligt. Kanske det bruges som en måde til at
> skabe sig en identitet og en fællesskabsfølelse....
>
> >Det ender jo næsten med en slags tom og narcissistisk frigørelseskamp,
hvor
> >de homosexuelle, især i Danmark, allerede HAR sejret ad helvede til (i
hvert
> >fald juridisk), og de tilmed fortsætter "kampen". Imod hvad?
>
> Tjaa... der er da punkter tilbage, hvor der diskrimineres. For eksempel
> er det tilladt at adoptere et barn, hvis man er enlig far, men sørme
> ikke, hvis to mænd lever sammen.

Ja. Dèr går grænsen også for mit vedkommende...Det ville jo ende i ren "La
Cage aux Folles?" som jo er den omvendte Verden?;-D

"Ad, vor søn er hetero? Hvad HAR vi dog gjort galt?"

Ligeledes er der et forbud mod, at
> samlevende lesbiske bliver insemineret på de såkaldte
> "befrugtningsklinikker". Det er ikke længere 1989 og Danmark er ikke
> længere foregangsland på ligestillingsområdet. Unge homoseksuelle er
> stadig langt, langt overrepræsenteret i selvmordsstatistikkerne.

Ja. Jeg kendte een af dem.

> >På denne måde minder bøssekulturen mig fuldt ud om visse religiøse
> >subkulturer, idet der er et akut behov for en ydre fjende eller blot et
> >fiktivt fjendebillede for at man kan holde sammen på flokken...
>
> Joda, den slags fjendebilleder er altid gode til at skabe sammenhold.

Ja, ikke? Princippet er egentlig det samme?

--
Mvh
Anders Peter Johnsen



Rasmus Underbjerg Pi~ (01-12-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 01-12-01 13:09

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> mælte sligt:
>"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev:

>>Han fortjener en nedladende betegnelse?

>Han er en åbenlys parodi på sig selv, og jeg mener at det er latterligt at
>skulle bilde sig selv ind at man "dybest set er kvinde" fordi man skulle
>være en homoseksuel mand (med tryk på sidste ord).

Jeg forstår godt din tankegang, og jeg er ikke sikker på, at jeg selv
forstår den slags heller, men vedkommende, der gestalter sig selv
således, oplever jo disse følelser som ikke mindre reelle end den måde,
du og jeg oplever vores selvidentitet på. At nogle mennesker ikke
partout ønsker at leve indenfor de af samfundet fixerede klassiske
kønsroller, mener jeg ikke beretter til foragt - jeg synes derimod
mangfoldigheden er noget af det, der gør livet interessant. (Og nej, det
vil ikke sige, at jeg synes det er ok, at slå små børn ihjel eller
lignende.)

>Idioten lever jo NETOP op til dèn kønsdiskriminering, som holder ham nede?

Gutten er et produkt af sit samfund - hvad kan han være andet? Det har
dannet ham i en rolle, og han nyder den. Hvori er problemet?

>Nyd dem!

Will do.

>>Tjaa... der er da punkter tilbage, hvor der diskrimineres. For eksempel
>>er det tilladt at adoptere et barn, hvis man er enlig far, men sørme
>>ikke, hvis to mænd lever sammen.

>Ja. Dèr går grænsen også for mit vedkommende...

Nåja, det er et af de spørgsmål, der i sidste ende til personlige
følelser.

>Det ville jo ende i ren "La Cage aux Folles?" som jo er den omvendte
>Verden?;-D

Faktisk lige omvendt. Scenariet fra La Cage aux Folles er jo, at
Jean-Michel er Georges' søn fra et tidligere ægteskab og det scenario
kan netop sagtens lade sig gøre under nuværende lovgivning. Hvis
registrerede partnerskaber derimod fik lov til at adoptere, ville de som
adoptionspar skulle vurderes ganske som enhver anden familie, og hvor
sandsynligt er det lige, at Georges og Albin vil blive godkendt som
adoptivforældre, monstro.... Nu kører La Cage aux Folles jo også netop
på disse stereotyper, der får folk til at glemme, at langt, langt de
fleste homoseksuelle er jævne folk, der hverken går i stilethæle, i
dameundertøj eller har løse håndled.

>"Ad, vor søn er hetero? Hvad HAR vi dog gjort galt?"

Det kunne tænkes, det var arveligt på mødrende side ;)

>Ja. Jeg kendte een af dem.

Det smerter mig at høre.

>>Joda, den slags fjendebilleder er altid gode til at skabe sammenhold.

>Ja, ikke? Princippet er egentlig det samme?

Det er samme mekanisme i funktion, tror jeg, ja.

PS: Denne debat er ikke vildt meget hjemme i dk.livssyn.kristendom, men
jeg kan dårligt komme på en bedre gruppe. I mangel på bedre sætter jeg
follow-up til dk.livssyn. Du kan selv bedømme, om du synes det er
passende at svare der eller her.

FUT: dk.livssyn

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Der er to menneskearter i verden, Homokristus som af Gud har fået
øjnene åbnet for den visdom der fører til livet. Homoserpien som er
jordbundet."

Kevin Edelvang (01-12-2001)
Kommentar
Fra : Kevin Edelvang


Dato : 01-12-01 23:23

"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> skrev:

>Hej Alle!
>
>Jeg har fundet en ret morsom internetside www.beliefnet.com (omtalt i
>harddisken på P1)

1. Eastern Orthodox (100%) Duh?
2. Roman Catholic (100%) Tja.
3. Seventh Day Adventist (98%) Argh!
4. Conservative Protestant (97%) Hm, undrer mig egentlig ikke.
5. Orthodox Quaker (92%) Argh!
6. Liberal Protestant (89%) Yrgh.
7. Orthodox Judaism (78%) Ahem
8. Islam (68%) Uha!
9. Liberal Quaker (66%) Det ene kan vel være lisså godt som det
andet.
10. Hinduism (65%)
osv osv...

Mvh Kevin Edelvang

Live4Him (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Live4Him


Dato : 02-12-01 00:16


"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> wrote in message
news:orli0u4a6f2kbp63g60sh26kth5qdd7fb4@4ax.com...
>
> 1. Eastern Orthodox (100%) Duh?
> 2. Roman Catholic (100%) Tja.
> 3. Seventh Day Adventist (98%) Argh!
> 4. Conservative Protestant (97%) Hm, undrer mig egentlig ikke.
> 5. Orthodox Quaker (92%) Argh!
> 6. Liberal Protestant (89%) Yrgh.
> 7. Orthodox Judaism (78%) Ahem
> 8. Islam (68%) Uha!
> 9. Liberal Quaker (66%) Det ene kan vel være lisså godt som det
> andet.
> 10. Hinduism (65%)
~~~~~~~~~~~~~~
Hvis man sætter en abe til tilfældigt at plotte svarene ind, kan man
sandsynligvis opnå det samme resultat som dit.



jørgen.






Kevin Edelvang (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Kevin Edelvang


Dato : 02-12-01 07:24

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev:

>Hvis man sætter en abe til tilfældigt at plotte svarene ind, kan man
>sandsynligvis opnå det samme resultat som dit.

Nå, så det mener du?

Med hvilken begrundelse?

mvh
Kevin Edelvang

Andreas Falck (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 02-12-01 10:24

"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:orli0u4a6f2kbp63g60sh26kth5qdd7fb4@4ax.com...
> "Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> skrev:

> >Hej Alle!
> >
> >Jeg har fundet en ret morsom internetside www.beliefnet.com (omtalt
i
> >harddisken på P1)
>
> 1. Eastern Orthodox (100%) Duh?
> 2. Roman Catholic (100%) Tja.
> 3. Seventh Day Adventist (98%) Argh!

Du er altså 98% enig i mine grundliggende synspunkter )

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
Min nye side - http://www.sda-net.dk/~tester/ - giv en kommentar!


Mark Langdahl (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Mark Langdahl


Dato : 02-12-01 01:54


"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> wrote in message
news:3c0536cd$0$25384$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Alle!
>
> Jeg har fundet en ret morsom internetside www.beliefnet.com (omtalt i
> harddisken på P1)
> Her kan man checke din trosretning og trostype - det er faktiske ret
> morsomt, selvom man også får prøvet sine engelskkundskaber af. Jeg blev
> blandt andre trossamfund anbefalet den unitariske kirke (Hvad er det?)

Jeg fik følgende resultat:

1. Seventh Day Adventist (100%)
2. Conservative Protestant (99%)
3. Orthodox Quaker (89%)
4. Eastern Orthodox (83%)
5. Roman Catholic (83%)
6. Liberal Protestant (62%)
7. Latter-day Saint (Mormon) (61%)
8. Hinduism (56%)
9. Jehovah's Witness (55%)
10. Orthodox Judaism (43%)
11. Liberal Quaker (40%)
12. Jainism (35%)
13. Unitarian Universalism (35%)
14. Islam (35%)
15. Bahá'í (29%)
16. Mahayana Buddhism (28%)
17. Theravada Buddhism (28%)
18. Sikhism (27%)
19. Atheism and Agnosticism (25%)
20. Neo-Paganism (25%)
21. New Age (19%)
22. Secular Humanism (19%)
23. Taoism (18%)
24. Reform Judaism (15%)


Meget sjovt, at fra 14 og nedefter er der ingen former for kristendom nævnt
Og så vil jeg da lige høre, Andreas, hvor vi mødes i morgen... Der er
åbenbart ikke rigtig nogen vej uden om.

Mark Langdahl



Andreas Falck (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 02-12-01 10:24

"Mark Langdahl" <kajqrd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:C2fO7.2843$K4.498730@news010.worldonline.dk...

> Jeg fik følgende resultat:
>
> 1. Seventh Day Adventist (100%)
> 2. Conservative Protestant (99%)

[ ... ]
> Meget sjovt, at fra 14 og nedefter er der ingen former for
> kristendom nævnt Og så vil jeg da lige høre, Andreas,
> hvor vi mødes i morgen... Der er åbenbart ikke rigtig
> nogen vej uden om.

Det ser ikke sådan ud. Men dit testresultat undrer mig nu egentlig
slet ikke så meget, - og så endda på 1. pladsen!

Men det er da egentligt sjovt at se hvor mange "skabsadventister" der
egentligt findes i denne gruppe )

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
Min nye side - http://www.sda-net.dk/~tester/ - giv en kommentar!


Mark Langdahl (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Mark Langdahl


Dato : 02-12-01 11:03

"Andreas Falck" <andreas.falck@ulrikkenborg.dk> wrote in message
news:9ucs2p$88m$1@egon.worldonline.dk...
> "Mark Langdahl" <kajqrd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> news:C2fO7.2843$K4.498730@news010.worldonline.dk...
>
> > Jeg fik følgende resultat:
> >
> > 1. Seventh Day Adventist (100%)
> > 2. Conservative Protestant (99%)
>
> [ ... ]
> > Meget sjovt, at fra 14 og nedefter er der ingen former for
> > kristendom nævnt Og så vil jeg da lige høre, Andreas,
> > hvor vi mødes i morgen... Der er åbenbart ikke rigtig
> > nogen vej uden om.
>
> Det ser ikke sådan ud. Men dit testresultat undrer mig nu egentlig
> slet ikke så meget, - og så endda på 1. pladsen!

Ups, ups, ups, ups, ups. Jeg glemte helt, at det er lørdag, vi mødes. Jeg
skal lige vænne mig til tanken.

> Men det er da egentligt sjovt at se hvor mange "skabsadventister" der
> egentligt findes i denne gruppe )

Jeps. Vi er nogen stykker Men det kunne hænge sammen med, at der ikke er
så langt mellem konservative protestanter og adventister hvad angår bibelsyn
(og en del andre ting for den sags skyld.)

Med venlig hilsen

Mark Langdahl



Andreas Falck (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 02-12-01 13:53

"Mark Langdahl" <kajqrd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:T5nO7.813$z4.124751@news000.worldonline.dk...
> "Andreas Falck" <andreas.falck@ulrikkenborg.dk> wrote in message
> news:9ucs2p$88m$1@egon.worldonline.dk...

[ ... ]
> > Det ser ikke sådan ud. Men dit testresultat undrer mig nu egentlig
> > slet ikke så meget, - og så endda på 1. pladsen!
>
> Ups, ups, ups, ups, ups. Jeg glemte helt, at det er lørdag, vi
> mødes. Jeg skal lige vænne mig til tanken.

Ja, og vi er også mange der derudover mødes på en eller flere af ugens
andre dage til bønnefællesskab, bibelstudier, socialt kirkeligt
samvær, praktisk foretagsomhed osv.

> > Men det er da egentligt sjovt at se hvor mange "skabsadventister"
> > der egentligt findes i denne gruppe )
>
> Jeps. Vi er nogen stykker Men det kunne hænge sammen
> med, at der ikke er så langt mellem konservative protestanter
> og adventister hvad angår bibelsyn (og en del andre ting for
> den sags skyld.)

Ja, der er faktisk mange lighedspunkter, selv om der også er visse
forskelle!

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
Min nye side - http://www.sda-net.dk/~tester/ - giv en kommentar!


Per Erik Ronne (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 02-12-01 11:27

Marina Norling Jørgensen <marina-n@mail.tele.dk> wrote:

> Jeg har fundet en ret morsom internetside www.beliefnet.com (omtalt i
> harddisken på P1)
> Her kan man checke din trosretning og trostype - det er faktiske ret
> morsomt, selvom man også får prøvet sine engelskkundskaber af. Jeg blev
> blandt andre trossamfund anbefalet den unitariske kirke (Hvad er det?)

Jeg var nok inde det forkerte sted ["questioning believer"], og fandt i
øvrigt spørgsmålene alt for snævre til at udtrykke /mine/ synspunkter.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Rasmus Underbjerg Pi~ (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 02-12-01 12:47

serse@diku.dk (Per Erik Ronne) mælte sligt:

>Jeg var nok inde det forkerte sted ["questioning believer"], og fandt i
>øvrigt spørgsmålene alt for snævre til at udtrykke /mine/ synspunkter.

Den anden test findes på
<http://www.beliefnet.com/story/76/story_7665_1.html>. Og ja, jeg fandt
også spørgsmålene for snævre, men det var da meget sjovt alligevel :)

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Et vigtigt emne er at undersøge strukturen af såkaldte amenable
banachalgebraer, dvs. algebraer for hvilke alle
johnson-hochschildkohomologigrupper med koefficienter i dualmoduler
forsvinder i dimensioner > 0."

Mr. D (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 02-12-01 14:16


Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:835k0ug4iqfk4qc7bsovse2otfm0k60cor@4ax.com...
> serse@diku.dk (Per Erik Ronne) mælte sligt:
>
> >Jeg var nok inde det forkerte sted ["questioning believer"], og fandt i
> >øvrigt spørgsmålene alt for snævre til at udtrykke /mine/ synspunkter.
>
> Og ja, jeg fandt
> også spørgsmålene for snævre, men det var da meget sjovt alligevel :)

Det er nu nok også en umulighed at lave en test, der ikke forekommer for
snæver til et par velærværdige, megetfavnende, kapaciteter som jer

Mr. D



Per Erik Ronne (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 02-12-01 15:02

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> wrote:

> serse@diku.dk (Per Erik Ronne) mælte sligt:
>
> >Jeg var nok inde det forkerte sted ["questioning believer"], og fandt i
> >øvrigt spørgsmålene alt for snævre til at udtrykke /mine/ synspunkter.
>
> Den anden test findes på
> <http://www.beliefnet.com/story/76/story_7665_1.html>. Og ja, jeg fandt
> også spørgsmålene for snævre, men det var da meget sjovt alligevel :)

Og jeg fik følgende score:

1.  Liberal Protestant (100%)
2.  Conservative Protestant (96%)
3.  Eastern Orthodox (91%)
4.  Roman Catholic (91%)
5.  Orthodox Quaker (89%)
6.  Seventh Day Adventist (85%)
7.  Liberal Quaker (69%)
8.  Sikhism (64%)
9.  Unitarian Universalism (64%)
10.  Orthodox Judaism (60%)
11.  Reform Judaism (60%)
12.  Hinduism (50%)
13.  Islam (48%)
14.  Latter-day Saint (Mormon) (47%)
15.  Atheism and Agnosticism (42%)
16.  Secular Humanism (42%)
17.  Bahá'í (42%)
18.  Neo-Paganism (40%)
19.  Taoism (35%)
20.  Scientology (32%)
21.  Christian Science (Church of Christ, Scientist) (30%)
22.  New Thought (30%)
23.  Theravada Buddhism (28%)
24.  New Age (26%)
25.  Jehovah's Witness (22%)
26.  Mahayana Buddhism (20%)
27.  Jainism (8%)

Som vist passer meget godt .
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Andreas Falck (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 02-12-01 15:41

"Per Erik Ronne" <serse@diku.dk> skrev i en meddelelse
news:1f3sn01.1i8h9qe7mdpdrN%serse@diku.dk...

[ ... ]
> Og jeg fik følgende score:
>
> 1. Liberal Protestant (100%)
> 2. Conservative Protestant (96%)
> 3. Eastern Orthodox (91%)
> 4. Roman Catholic (91%)
> 5. Orthodox Quaker (89%)
> 6. Seventh Day Adventist (85%)

[ ... ]
> Som vist passer meget godt .

At DU er 85% adventist? Dét kan undre én og anden )

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
Min nye side - http://www.sda-net.dk/~tester/ - giv en kommentar!


Live4Him (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Live4Him


Dato : 02-12-01 16:27


"Andreas Falck" <andreas.falck@ulrikkenborg.dk> wrote in message
news:9udeh9$hna$1@egon.worldonline.dk...
> Min nye side - http://www.sda-net.dk/~tester/ - giv en kommentar!
~~~~~~~~~~
Gennerelt en meget flot site. Dog mangler der et billede af dig selv, samt
lidt info om hvem du er. Måske kunne du udskifte tegningen af den gamle mand
med stentavlerne med et billede af dig selv. Ellers er det fint - held og
lykke med det.

jørgen.



Andreas Falck (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 02-12-01 16:39

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9udh89$stb$1@sunsite.dk...
> "Andreas Falck" <andreas.falck@ulrikkenborg.dk> wrote in message
> news:9udeh9$hna$1@egon.worldonline.dk...

> > Min nye side - http://www.sda-net.dk/~tester/ - giv en kommentar!
> ~~~~~~~~~~
> Gennerelt en meget flot site. Dog mangler der et billede af dig
selv,
> samt lidt info om hvem du er. Måske kunne du udskifte tegningen
> af den gamle mand med stentavlerne med et billede af dig selv.
> Ellers er det fint - held og lykke med det.

Tak for din kommentar Jørgen.

Nu mener jeg generelt at det er ligegyldigt hvem JEG er, hvordan jeg
ser ud, - det jeg anser som det centrale er budskabet der skal
formidles, ikke personen der formidler det!

Det er muligt at jeg på et tidspunkt, på en ren privat side, vil lave
lidt om mig selv!

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
Min nye side - http://www.sda-net.dk/~tester/ - giv en kommentar!


Per Erik Ronne (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 02-12-01 16:58

Andreas Falck <andreas.falck@ulrikkenborg.dk> wrote:

> "Per Erik Ronne" <serse@diku.dk> skrev i en meddelelse
> news:1f3sn01.1i8h9qe7mdpdrN%serse@diku.dk...
>
> [ ... ]
> > Og jeg fik følgende score:
> >
> > 1. Liberal Protestant (100%)
> > 2. Conservative Protestant (96%)
> > 3. Eastern Orthodox (91%)
> > 4. Roman Catholic (91%)
> > 5. Orthodox Quaker (89%)
> > 6. Seventh Day Adventist (85%)
>
> [ ... ]
> > Som vist passer meget godt .
>
> At DU er 85% adventist? Dét kan undre én og anden )

Opfatter du "adventismen" for en kristen trosretning? Og ja, jeg kender
intet til retningen, ud over navnet. Men jeg skulle nu også være 64%
sikh, 60% jøde, 50% hindu og 48% muhamedaner, såeh ...

Er der i øvrigt ikke noget der halter hér? Lad os få vores alles sammen
religionsvidenskabselev til at forklare og hvordan slægtskabet til
sikhismen er større end til jødedommen, og at slægtskabet med hinduismen
er større end til islam!

--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Andreas Falck (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 02-12-01 17:48

"Per Erik Ronne" <serse@diku.dk> skrev i en meddelelse
news:1f3ss7v.1ea8nxyvf3s35N%serse@diku.dk...

[ ... ]
> Opfatter du "adventismen" for en kristen trosretning?

Næh, det ER en kristen trosretning!
Se bare på alle dem der nu er blevet defineret højtrangerende
adventister

[ ... ]
> Men jeg skulle nu også være 64%
> sikh, 60% jøde, 50% hindu og 48% muhamedaner, såeh ...
>
> Er der i øvrigt ikke noget der halter hér?

Jo, helt afgjort. Jeg tror ikke testen er det papir værd den ikke
engang er skrevet på

For tænk sig, jeg den eneste "ikke-kætter" i gruppen er "kun" 30%
adventist, og alle de "store kættere" er 90-100 % adventister, så du
kan jo nok se at der er da ganske bestemt noget der halter gevaldigt
meget ) - og jeg er endda opvokset i et
ultra-hardcore-højrefundamentalistisk-superortodoks-megakonservativ
adventisthjem )

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
Min nye side - http://www.sda-net.dk/~tester/ - giv en kommentar!


Rasmus Underbjerg Pi~ (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 02-12-01 19:51

serse@diku.dk (Per Erik Ronne) mælte sligt:

>Er der i øvrigt ikke noget der halter hér? Lad os få vores alles sammen
>religionsvidenskabselev til at forklare og hvordan slægtskabet til
>sikhismen er større end til jødedommen, og at slægtskabet med hinduismen
>er større end til islam!

Det kan jeg slet ikke udtale mig om. Jeg kan af gode grunde ikke vide,
hvordan folkene, der har lavet denne test, opregner procentdele for
denne eller hin religion. Selv synes jeg ikke, at resultaterne altid ser
voldsomt pålidelige ud.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Ride the Walrus!"

Stefan Bruhn (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 02-12-01 11:58

On Wed, 28 Nov 2001 20:12:31 +0100, "Marina Norling Jørgensen"
<marina-n@mail.tele.dk> wrote:

>Hej Alle!
>
>Jeg har fundet en ret morsom internetside www.beliefnet.com (omtalt i
>harddisken på P1)
>Her kan man checke din trosretning og trostype - det er faktiske ret
>morsomt, selvom man også får prøvet sine engelskkundskaber af. Jeg blev
>blandt andre trossamfund anbefalet den unitariske kirke (Hvad er det?)
>
>God fornøjelse!
>Marina

Jeg har fået flere variationer da det ikke er alle spørgsmålene jeg
forstår til fulde, men det her er den seneste:

1. Seventh Day Adventist (100%)
2. Orthodox Quaker (97%)
3. Conservative Protestant (96%)
4. Eastern Orthodox (86%)
5. Roman Catholic (86%)
6. Liberal Protestant (80%)
7. Orthodox Judaism (70%)
8. Islam (68%)
9. Liberal Quaker (56%)
10. Bahá'í (51%)
11. Hinduism (50%)
12. Reform Judaism (47%)
13. Jehovah's Witness (47%)
14. Latter-day Saint (Mormon) (47%)
15. Sikhism (43%)
16. Unitarian Universalism (41%)
17. Jainism (39%)
18. Atheism and Agnosticism (30%)
19. Mahayana Buddhism (29%)
20. Theravada Buddhism (29%)
21. Christian Science (Church of Christ, Scientist) (23%)
22. New Age (22%)
23. Neo-Paganism (21%)
24. Secular Humanism (20%)
25. Taoism (19%)
26. New Thought (18%)
27. Scientology (17%)


--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Andreas Falck (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 02-12-01 12:05

"Stefan Bruhn" <news004@3x7.dk> skrev i en meddelelse
news:q72k0ukrrqkrv0phscetvjqslo0iabair7@ghashul.dk...

[ ... ]
> Jeg har fået flere variationer da det ikke er alle spørgsmålene
> jeg forstår til fulde, men det her er den seneste:
>
> 1. Seventh Day Adventist (100%)

Ja, som jeg skrev til Mark, så er der åbenbart utroligt mange
"skabsadventister" i denne gruppe. Ikke så underligt at jeg faktisk
føler mig i godt selskab )

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
Min nye side - http://www.sda-net.dk/~tester/ - giv en kommentar!


Live4Him (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Live4Him


Dato : 02-12-01 12:58

"Andreas Falck" <andreas.falck@ulrikkenborg.dk> wrote in message
news:9ud1ss$b3b$1@egon.worldonline.dk...
> "Stefan Bruhn" <news004@3x7.dk> skrev i en meddelelse
> news:q72k0ukrrqkrv0phscetvjqslo0iabair7@ghashul.dk...
>
> [ ... ]
> > Jeg har fået flere variationer da det ikke er alle spørgsmålene
> > jeg forstår til fulde, men det her er den seneste:
> >
> > 1. Seventh Day Adventist (100%)
>
> Ja, som jeg skrev til Mark, så er der åbenbart utroligt mange
> "skabsadventister" i denne gruppe. Ikke så underligt at jeg faktisk
> føler mig i godt selskab )
~~~~~~~~~~
Som sagt, selv en blind abe på speed ville kunne få det samme resultat. Så
du skal nok ikke glæde dig for tidligt, Andreas

jørgen.




Andreas Falck (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 02-12-01 13:52

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9ud513$r67$1@sunsite.dk...
> "Andreas Falck" <andreas.falck@ulrikkenborg.dk> wrote:

> > Ja, som jeg skrev til Mark, så er der åbenbart utroligt mange
> > "skabsadventister" i denne gruppe. Ikke så underligt at jeg
> > faktisk føler mig i godt selskab )
> ~~~~~~~~~~
> Som sagt, selv en blind abe på speed ville kunne få det samme
> resultat. Så du skal nok ikke glæde dig for tidligt, Andreas

Jeg glæder mig altid på forhånd )
Dén glæde er der ingen der får lov at tage fra mig
Og så er jeg den fødte optimist!
Selv Erik D er halvadventist i mange af sine opfattelser!

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
Min nye side - http://www.sda-net.dk/~tester/ - giv en kommentar!


E.Dalgas (02-12-2001)
Kommentar
Fra : E.Dalgas


Dato : 02-12-01 17:48





Andreas Falck <andreas.falck@ulrikkenborg.dk> skrev
>
> Selv Erik D er halvadventist i mange af sine opfattelser!

Selv Erik D !!! Hvad mener du egentlig med det, Andreas ?

Forøvrigt gav mit resultat adventisterne en 5-6 plads med omkring 70 %,
hvilket passer udemærket med testens kvalitet. Jeg er dog sikker på at jo
mere præcis en sådan test er, jo mere ville tallene til fordel for
adventisterne falde for mit vedkommende.

--

************
E. Dalgas
erik-dalgas@mail.sonofon.dk
**********************************



Andreas Falck (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 02-12-01 18:18

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
news:9udncp$ujf$1@abnew01.sonofon.dk...
> Andreas Falck <andreas.falck@ulrikkenborg.dk> skrev
> >
> > Selv Erik D er halvadventist i mange af sine opfattelser!
>
> Selv Erik D !!! Hvad mener du egentlig med det, Andreas ?
>
> Forøvrigt gav mit resultat adventisterne en 5-6 plads med
> omkring 70 %, hvilket passer udemærket med testens kvalitet.

Undskyld, at jeg kun tildelte dig halvpart når den er mere end 2/3, ja
tæt på 3/4 )

> Jeg er dog sikker på at jo
> mere præcis en sådan test er, jo mere ville tallene til fordel for
> adventisterne falde for mit vedkommende.

Dét er jeg nu nok ikke så sikker på )))

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
Min nye side - http://www.sda-net.dk/~tester/ - giv en kommentar!


Stefan Bruhn (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 02-12-01 14:29

On Sun, 2 Dec 2001 12:04:54 +0100, "Andreas Falck"
<andreas.falck@ulrikkenborg.dk> wrote:

>Ja, som jeg skrev til Mark, så er der åbenbart utroligt mange
>"skabsadventister" i denne gruppe. Ikke så underligt at jeg faktisk
>føler mig i godt selskab )

Tjaa, jeg synes det er lidt besynderligt da en del af det jeg havde
svaret ikke passede så godt. Underligt den så giver 100% på den.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Andreas Falck (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 02-12-01 15:36

"Stefan Bruhn" <news004@3x7.dk> skrev i en meddelelse
news:02bk0u8bg6gq0h8b5vd96u31nbcrot7ndn@ghashul.dk...
> On Sun, 2 Dec 2001 12:04:54 +0100, "Andreas Falck"
> <andreas.falck@ulrikkenborg.dk> wrote:

> >Ja, som jeg skrev til Mark, så er der åbenbart utroligt mange
> >"skabsadventister" i denne gruppe. Ikke så underligt at jeg faktisk
> >føler mig i godt selskab )
>
> Tjaa, jeg synes det er lidt besynderligt da en del af det jeg havde
> svaret ikke passede så godt. Underligt den så giver 100% på den.

Måske er din reelle viden om hvad adventister tror og ikke tror, for
lille

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
Min nye side - http://www.sda-net.dk/~tester/ - giv en kommentar!


Stefan Bruhn (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 02-12-01 16:33

On Sun, 2 Dec 2001 15:35:31 +0100, "Andreas Falck"
<andreas.falck@ulrikkenborg.dk> wrote:

>Måske er din reelle viden om hvad adventister tror og ikke tror, for
>lille

Jeg kan ikke gå ud fra så meget andet end det der lige stod om dem på
siden der.
Men nogen af de ting jeg svarede gik imod sidens definition af
adventisterne. Så burde den ikke give 100% IMO.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Andreas Falck (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 02-12-01 16:42

"Stefan Bruhn" <news004@3x7.dk> skrev i en meddelelse
news:ecik0uo3tpc0ctq5enrea8pgrilhuictna@ghashul.dk...
> On Sun, 2 Dec 2001 15:35:31 +0100, "Andreas Falck"
> <andreas.falck@ulrikkenborg.dk> wrote:

> > Måske er din reelle viden om hvad adventister tror og
> > ikke tror, for lille
>
> Jeg kan ikke gå ud fra så meget andet end det der lige stod
> om dem på siden der.
> Men nogen af de ting jeg svarede gik imod sidens definition
> af adventisterne. Så burde den ikke give 100% IMO.

He he, min score gav kun 30% til adventisterne )

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
Min nye side - http://www.sda-net.dk/~tester/ - giv en kommentar!


Stefan Bruhn (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 02-12-01 16:57

On Sun, 2 Dec 2001 16:41:59 +0100, "Andreas Falck"
<andreas.falck@ulrikkenborg.dk> wrote:

>He he, min score gav kun 30% til adventisterne )

Hmm, spøjst :)

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

Andreas Falck (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 02-12-01 16:58

"Stefan Bruhn" <news004@3x7.dk> skrev i en meddelelse
news:aqjk0uopimd5foivahtvra8rjrm9djcn8k@ghashul.dk...
> On Sun, 2 Dec 2001 16:41:59 +0100, "Andreas Falck"
> <andreas.falck@ulrikkenborg.dk> wrote:

> >He he, min score gav kun 30% til adventisterne )
>
> Hmm, spøjst :)

Det skyldes jo nok at jeg er så liberalt og vidtfavnende i min teologi
)

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk
"Bibelsk lære om sjælen" - http://www.sda-net.dk/~tror/
Min nye side - http://www.sda-net.dk/~tester/ - giv en kommentar!


Avatar (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Avatar


Dato : 02-12-01 22:56


Marina Norling Jørgensen <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c0536cd$0$25384$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Alle!
>
> Jeg har fundet en ret morsom internetside www.beliefnet.com (omtalt i
> harddisken på P1)
> Her kan man checke din trosretning og trostype - det er faktiske ret
> morsomt, selvom man også får prøvet sine engelskkundskaber af. Jeg
blev
> blandt andre trossamfund anbefalet den unitariske kirke (Hvad er det?)

Hmm, funny...jeg er åbenbart mere liberal protestant end ateist. Der kan
man bare se.

1. Secular Humanism (100%)
2. Unitarian Universalism (99%)
3. Liberal Quaker (84%)
4. Liberal Protestant (77%)
5. Atheism and Agnosticism (76%)
6. Theravada Buddhism (70%)
7. Neo-Paganism (61%)
8. Taoism (45%)
9. New Age (45%)
10. Bahá'í (45%)
11. Reform Judaism (41%)
12. Latter-day Saint (Mormon) (40%)
13. Christian Science (Church of Christ, Scientist) (39%)
14. Mahayana Buddhism (37%)
15. Orthodox Quaker (36%)
16. New Thought (33%)
17. Conservative Protestant (29%)
18. Sikhism (29%)
19. Scientology (28%)
20. Jehovah's Witness (28%)
21. Jainism (23%)
22. Seventh Day Adventist (18%)
23. Hinduism (17%)
24. Eastern Orthodox (15%)
25. Islam (15%)
26. Orthodox Judaism (15%)
27. Roman Catholic (15%)

I den anden test scorede jeg et 13-tal
Det kvalificerer mig ikke engang til at være hardcore skeptic...





Lars Erik Bryld (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Lars Erik Bryld


Dato : 03-12-01 20:14

On Wed, 28 Nov 2001 20:12:31 +0100, "Marina Norling Jørgensen"
<marina-n@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg har fundet en ret morsom internetside www.beliefnet.com

Jeg har kørt lidt statistik på besvarelserne (dem af dem som blev
gengivet i detaljer), og der er nogle pudsige ting imellem:

Populærest:
Liberal Protestant, Konservativ Protestant, Ortodoks Kvæker
Mest upopulært:
Taoisme, Jainisme, Ateisme

Mindst uenighed om:
Taoisme, Jainisme, Scientology
Størst uenighed om:
Adventisme, Unitarianisme, Katolicisme

Mest enige med andre:
Peter, Christina, Jørgen
Mindst enige med andre:
Rasmus, Jacob, Anders


Kevin mest enig med: Stefan
Kevin mindst enig med: Jacob

Stefan mest enig med: Kevin
Stefan mindst enig med: Rasmus

Mark mest enig med: Stefan
Mark mindst enig med: Anders

Jørgen mest enig med: Erik Dalgas
Jørgen mindst enig med: Anders

Erik Dalgas mest enig med: Jørgen
Erik Dalgas mindst enig med: Anders

Peter mest enig med: Jørgen
Peter mindst enig med: Rasmus

Christina mest enig med: Lars Erik
Christina mindst enig med: Rasmus

Lars Erik mest enig med: Christina
Lars Erik mindst enig med: Kevin

Jacob mest enig med: Rasmus
Jacob mindst enig med: Kevin

Rasmus mest enig med: Jacob
Rasmus mindst enig med: Kevin

Anders mest enig med: Lars Erik
Anders mindst enig med: Mark

Per mest enig med: Stefan
Per mindst enig med: Jacob

Kim mest enig med: Lars Erik
Kim mindst enig med: Kevin

Flest enige med:
Stefan & Lars Erik
Flest uenige med:
Kevin

Marina, Simon, Andreas og Erik Larsen var for udetaljerede til at
kunne indgå, og Avatar kom for sent. For at kunne køre statistik har
jeg måtte manipulere lidt med data. Hvis der var manglende
oplysninger, blev de sat til 50% og hvis man var under 50% blev man
rundet op til det.

Kevin Edelvang (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Kevin Edelvang


Dato : 03-12-01 22:57

Lars Erik Bryld <lars-erik@dadlnet.dk> skrev:

>Flest uenige med:
>Kevin

Hehe, jeg føler mig helt uenig

Mvh
Kevin


Rasmus Underbjerg Pi~ (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 04-12-01 00:22

Lars Erik Bryld <lars-erik@dadlnet.dk> mælte sligt:
>"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg har kørt lidt statistik på besvarelserne (dem af dem som blev
>gengivet i detaljer), og der er nogle pudsige ting imellem:

Heh, dette var særdeles morsomt!

>Mindst uenighed om:
>Taoisme, Jainisme, Scientology
>Størst uenighed om:
>Adventisme, Unitarianisme, Katolicisme

Hvad ligger der helt præcist i "mindst/størst uenighed om"?

>Mest enige med andre:
>Peter, Christina, Jørgen

>Mindst enige med andre:
>Rasmus, Jacob, Anders

Vel en logisk følge af, at flertallet af denne gruppes brugere er
kristne. Dermed vil de kristne være "mest enige med andre", medens de
ikke-kristne eller de ikke-typiske kristne (undskyld, Anders) kun vil
være enige med det lille udsnit af gruppen, som de selv udgør. Men
derudover kan jeg ikke helt gennemskue, hvordan du udregner, hvem der er
"mest enige med andre"?

>Stefan mindst enig med: Rasmus

Hæ, det tror jeg gerne :)

>Peter mindst enig med: Rasmus
>Christina mindst enig med: Rasmus
>Rasmus mindst enig med: Kevin

Hvilket er særdeles morsomt, eftersom jeg kender både Kevin, Christina
og Peter in real life og føler mig nogenlunge enig med dem alle :)

>Jacob mest enig med: Rasmus
>Rasmus mest enig med: Jacob

Se, dette er der i sig selv ikke noget mærkeligt i, når man beskuer
resultaterne, men hvem er denne Jacob, der kun har skrevet fire indlæg
på gruppen, herunder tre i denne tråd, og som jeg tilsyneladende er så
evigt enig med - giv lyd fra dig!

>Per mest enig med: Stefan

Også den er overraskende :)

>Flest uenige med:
>Kevin

Kevin er i særklasse :)

>Marina, Simon, Andreas og Erik Larsen var for udetaljerede til at
>kunne indgå, og Avatar kom for sent.

Nyanya, både Simon og Andreas - I er for udetaljerede

>For at kunne køre statistik har jeg måtte manipulere lidt med data. Hvis
>der var manglende oplysninger, blev de sat til 50% og hvis man var under
>50% blev man rundet op til det.

Oh. Dette er vel en rimelig heftig fejlkilde?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Helvede er gentagelsen. Træt af pis?"

Christina Puhakka Eg~ (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Christina Puhakka Eg~


Dato : 04-12-01 00:25

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev...

> >Peter mindst enig med: Rasmus
> >Christina mindst enig med: Rasmus
> >Rasmus mindst enig med: Kevin
>
> Hvilket er særdeles morsomt, eftersom jeg kender både Kevin, Christina
> og Peter in real life og føler mig nogenlunge enig med dem alle :)

Hvorfor tør du ikke være ærlig overfor os så, kære ven? Hvad er det, du
skjuler, når vi mødes uden skærme og tasteturer?
))

Christina


Peter B. Juul (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 04-12-01 01:53

"Christina Puhakka Egholm" <christina.egholm@get2net.dk> writes:

> Hvorfor tør du ikke være ærlig overfor os så, kære ven? Hvad er det, du
> skjuler, når vi mødes uden skærme og tasteturer?
> ))

Næste gang jeg er i Århus skal jeg spille et bånd for dig, som jeg har
skaffet gennem en kontakt, der arbejder undercover i et nyreligiøst
center. Her kan man høre Rasmus - under navnet Sumasara Munsubtanara
Rupinura-hat - holde foredrag om Ægæiske sprogs særkender i forhold
til babylonske åndemaner-ritualer, og hvis man spiller båndet baglæns
ved dobbelt hastighed kan man tydeligt høre ham chante Krishna-hymner.

Ja, han har holdt os alle for nar.

Men det har du jo også, ikke? Virkeligheden er jo, at du er en
scientolog, der arbejder undercover med at afdække kristendommens
inderste hemmeligheder. Simon afslørede det, da han - under dække af
"en gave" - afslørede din formodning om, at du er en reinkarnation af
en vis ægyptisk regent...

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det er ikke rart at være en bjørn når ens venner
The RockBear. ((^)) viser sig at konspirere bag ens ryg", sagde Plys.
I speak only 0}._.{0 "Kom", sagde Æsel, Grisling og Jakob, "Det er nu
for myself. O/ \O du skal ofres til Moloch, beskidte møgbamse."

Christina Puhakka Eg~ (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Christina Puhakka Eg~


Dato : 04-12-01 18:10

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev...

> Ja, han har holdt os alle for nar.
> Men det har du jo også, ikke?

Sssccchhh, smølf!!


Peter B. Juul (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 04-12-01 18:10

"Christina Puhakka Egholm" <christina.egholm@get2net.dk> writes:

> > Ja, han har holdt os alle for nar.
> > Men det har du jo også, ikke?
>
> Sssccchhh, smølf!!

Åh nej. Min hemmelighed er afsløret. Jeg stikker af.

<lyden af små smølfefødder mod et parketgulv.>

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."
I speak only 0}._.{0 -POK
for myself. O/ \O

Mr. D (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 04-12-01 19:29


Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3snaq29os.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
>
> Åh nej. Min hemmelighed er afsløret. Jeg stikker af.

Hva´ snakker du om?!

Mr. D



Peter B. Juul (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 04-12-01 19:50

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> writes:

> > Åh nej. Min hemmelighed er afsløret. Jeg stikker af.
>
> Hva´ snakker du om?!

<Det kan jeg jo ikke svare på, når jeg er stukket af. Men se hvad
Christina skrev.>
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm so glad to see you, Son of Homo Habilis, and
The RockBear. ((^)) Daughter of Australopithecus Afarensis!" cried Bill.
I speak only 0}._.{0 "The Queen has been meddling with the environment,
for myself. O/ \O and now it's always winter and never Christmas,
Hannukkah, Ramadan, Diwali, Solstice or Tashfest."

Mr. D (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 04-12-01 00:43


Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ea1o0u4vaku1mld88g0vpt1osbldvjsm91@4ax.com...
>
> >Marina, Simon, Andreas og Erik Larsen var for udetaljerede til at
> >kunne indgå, og Avatar kom for sent.
>
> Nyanya, både Simon og Andreas - I er for udetaljerede
>
Jeg nægter at tage den test. Jeg nægter at være "mest enig" med nogen som
helst, og jeg nægter at have lod og del (læs procent) i katolsk, ortodoks,
liberal eller kvækerst tro.

Det kom bag på mig, at Dalgas var 100% kvæker. Han skal herefter hedde
"kvækeren"

Mr. D



Peter B. Juul (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 04-12-01 01:53

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> writes:

> Det kom bag på mig, at Dalgas var 100% kvæker. Han skal herefter hedde
> "kvækeren"

Eller bare "Kaj".
--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there
I speak only 0}._.{0 was going to be when I began it. It's just that
for myself. O/ \O something happened to it along the way."

Lars Erik Bryld (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Lars Erik Bryld


Dato : 04-12-01 07:30

On Tue, 4 Dec 2001 00:43:09 +0100, "Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk>
wrote:

>Jeg nægter at tage den test. Jeg nægter at være "mest enig" med
>nogen som helst, og jeg nægter at have lod og del (læs procent) i
>katolsk, ortodoks, liberal eller kvækerst tro.

Såså - det er nu ikke til at undgå. Selv når du nægter at være enig
med mig kan du jo ikke forhindre mig i til tider at være enig med dig.
Selv når du nægter lod og del i andres tro kan du jo stadig ikke værge
dig imod deres lod og del i din tro. Kristenheden hænger trods alt
bedre sammen end som så.

Hvis du ifølge testen skulle udkomme som 99% kvæker så er det jo ikke
dig som er enig med dem, men dem som er enige med dig. Det bliver du
virkelig ikke mere kvæker af end du var i forvejen

Lars Erik
- "100% Liberal Protestant"
og parat til at benægte det til hver en tid

Mr. D (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 04-12-01 19:28


Lars Erik Bryld <lars-erik@dadlnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:elqo0ukhsh4l1c3v4nehd40o16p2h9niq8@4ax.com...
> On Tue, 4 Dec 2001 00:43:09 +0100, "Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk>
> wrote:
>
> Såså - det er nu ikke til at undgå.

Joda, hvis man ikke tager testen

> Selv når du nægter at være enig
> med mig kan du jo ikke forhindre mig i til tider at være enig med dig.
> Selv når du nægter lod og del i andres tro kan du jo stadig ikke værge
> dig imod deres lod og del i din tro.

Ooooh, sådan så jeg det slet ikke. Jeg må jo så trods alt have en hvis
gennemslagskraft

Mr. D



Lars Erik Bryld (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Lars Erik Bryld


Dato : 04-12-01 07:30

On Tue, 04 Dec 2001 00:21:39 +0100, Rasmus Underbjerg Pinnerup
<hobbes@post1.tele.dk> wrote:

>>Mindst uenighed om:
>>Taoisme, Jainisme, Scientology
>>Størst uenighed om:
>>Adventisme, Unitarianisme, Katolicisme
>
>Hvad ligger der helt præcist i "mindst/størst uenighed om"?

Der var 13 personer i opgørelsen som kunne have en holdning til hver
enkelt religion mellem 50% og 100% (pga mine afrundinger). Summen for
hver enkelt religion kunne derfor ligge mellem 6,5 og 13. "Uenigheden"
beregnede jeg som den statistiske spredning (variansen) i de 13
procenter for hver religion divideret med summen minus 5,5. Det er en
slags standardafvigelse.

>>Mest enige med andre:
>>Peter, Christina, Jørgen
>
>>Mindst enige med andre:
>>Rasmus, Jacob, Anders
>
>Vel en logisk følge af, at flertallet af denne gruppes brugere er
>kristne. Dermed vil de kristne være "mest enige med andre"

Næh - det er faktisk mere noget med kristnes legendariske
blufærdighed. Både Peter og Jørgen nævnte kun deres første 3
resultater og som følge deraf fik de relativt mange 50%ere i deres
tomme felter. Selv nævnte jeg kun de første 5 og sådan var der flere
som gjorde. Christina med 10 oplyste er nok den eneste af de tre hvor
resultatet er nogenlunde pålideligt.

>Men derudover kan jeg ikke helt gennemskue, hvordan du udregner, hvem
>der er "mest enige med andre"?

For hver enkelt religion tog jeg procentforskellen mellem folk parvist
og lagde det sammen for hver enkelt person (heldigvis kunne processen
automatiseres en del).

>>Flest uenige med:
>>Kevin
>Kevin er i særklasse :)

Der var helt klart noget med Kevin (og Peter) i og med at de havde
påfaldende mange trosretninger med 95-99% kompatibilitet, hvor en
anden en sejlede ned på 83% allerede på sin nestmest kompatible
trosretning Der er nok nogen som har mere intern konsistens i
troen end andre hvar?

>>For at kunne køre statistik har jeg måtte manipulere lidt med data. Hvis
>>der var manglende oplysninger, blev de sat til 50% og hvis man var under
>>50% blev man rundet op til det.
>
>Oh. Dette er vel en rimelig heftig fejlkilde?

Epidemiologens lod er som regel at måtte arbejde med møg-data. I så
fald må man desværre lave den slags kompromiser. I kunne også bare
have været mere ærlige og detaljerede da I fortalte jeres resultater.

Lars Erik
- som lejlighedsvist professionelt arbejder med den slags ting

Kevin Edelvang (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Kevin Edelvang


Dato : 04-12-01 11:44

Lars Erik Bryld <lars-erik@dadlnet.dk> skrev:

>Der var helt klart noget med Kevin (og Peter) i og med at de havde
>påfaldende mange trosretninger med 95-99% kompatibilitet, hvor en
>anden en sejlede ned på 83% allerede på sin nestmest kompatible
>trosretning Der er nok nogen som har mere intern konsistens i
>troen end andre hvar?

Hm, det skyldes sandsynligvis, at jeg afgav nogle svar, der må have
været noget forvirrende i forhold til andre.

Man kunne også vælge at tro på, at jeg bare var vildt tolerant

Mvh
Kevin

Lars Erik Bryld (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Lars Erik Bryld


Dato : 04-12-01 21:51

On Tue, 04 Dec 2001 11:44:09 +0100, Kevin Edelvang <barok@mail.dk>
wrote:

>>Der var helt klart noget med Kevin (og Peter) i og med at de havde
>>påfaldende mange trosretninger med 95-99% kompatibilitet, hvor en
>>anden en sejlede ned på 83% allerede på sin nestmest kompatible
>>trosretning Der er nok nogen som har mere intern konsistens i
>>troen end andre hvar?
>
>Hm, det skyldes sandsynligvis, at jeg afgav nogle svar, der må have
>været noget forvirrende i forhold til andre.

Næh - det var nemlig hvad jeg gjorde. Din trosprofils højst placerede
(Katolsk, Øst-ortodokst) er jo ret ens og dit (formodentlige) reelle
tilhørsforhold kom vel ind på fjerdepladsen - men SDA hurtigløberen
kan jeg ikke forklare.

Næh, prøv du at foren et ret frisindet sækulært sindelag med en
stokkonservativ kirkeretnings centrale trosdogmer, så skal du se
bølgegang på belief-o-meteret.

Lars Erik
- tre-fjerdedels Bahá'í, øjensynligt




Vidal (05-12-2001)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 05-12-01 00:26


"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c0536cd$0$25384$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Alle!
>
> Jeg har fundet en ret morsom internetside www.beliefnet.com (omtalt i
> harddisken på P1)

Se, nu kommer jeg dalrende op til mange dage
senere end alle andre og får ikke engang en
plads i statistikken.

1. Reform Judaism (100%)
2. Bahá'í (94%)
3. Orthodox Judaism (94%)
4. Sikhism (94%)
5. Liberal Protestant (94%)
6. Liberal Quaker (92%)
7. Islam (88%)
8. Conservative Protestant (84%)
9. Unitarian Universalism (76%)
10. Latter-day Saint (Mormon) (72%)
11. Orthodox Quaker (63%)
12. Seventh Day Adventist (61%)
13. Eastern Orthodox (60%)
14. Jainism (60%)
15. Roman Catholic (60%)
16. Jehovah's Witness (56%)

Reformeret jøde, det er lige mig. Det ender med, jeg
må finde ud af, hvad det er. Og hele 4 på andenpladsen.

Oh man, am I sikh!

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste