Helt off-topic, men nu er jeg træt af det.~
Fra : Martin Edlich

Dato : 22-11-01 00:05

Jeg poster lige 14 stk. indlæg så TDC's newsserver er med igen.

Artikler med subject "vasketøjskurv" behøver i altså ikke at bekymre jer
om.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-11-01 02:40

Hej Martin

- Hvad så med at slette dem?

Martin Edlich wrote:

> Jeg poster lige 14 stk. indlæg så TDC's newsserver er med igen.
>
> Artikler med subject "vasketøjskurv" behøver i altså ikke at bekymre jer
> om.

mvh. Erik Richard
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-11-01 03:41

In article <3BFC576A.B7949F42@mail1.stofanet.dk>,

> - Hvad så med at slette dem?

Det tillader newsserveren ikke, og det ville muligvis også ødelægge
formålet.

Havd med at lære at quote forresten....

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Christian Bech

Dato : 22-11-01 12:41

dMartin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> Det tillader newsserveren ikke, og det ville muligvis også ødelægge
> formålet.

Kunne du ikke forklare formålet - jeg har hørt noget om en tæller, men
det lyder ærligt talt lidt mystisk.

> Havd med at lære at quote forresten....

Hø.

--
Christian

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-11-01 14:19

In article <1f39xp6.1eh51vixg1al6N%giambattista.vico@mail.tele.dk>,
giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) wrote:

> Kunne du ikke forklare formålet - jeg har hørt noget om en tæller, men
> det lyder ærligt talt lidt mystisk.

Der var gået ged i artikelnummereringen, så nye indlæg havnede før de
gamle. For at ens newsreader skulle opdage at der var nye indlæg, skulle
der altså overskrives en del gamle indlæg. Det kan ses af nedenstående:

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Christian Bech

Dato : 22-11-01 14:27

> Der var gået ged i artikelnummereringen, så nye indlæg havnede før de
> gamle. For at ens newsreader skulle opdage at der var nye indlæg, skulle
> der altså overskrives en del gamle indlæg. Det kan ses af nedenstående:

Så var det ikke så mystisk. Jeg havde fået en forklaring om, at der
skulle være et vist antal artikler før serveren kunne køre igen og den
forklaring havde jeg lidt problemer med.

--
Christian

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-11-01 14:39

In article <1f3a2r3.mas6ut2ifi1uN%giambattista.vico@mail.tele.dk>,
> [...]

> skulle være et vist antal artikler før serveren kunne køre igen og den
> forklaring havde jeg lidt problemer med.

Det lyder som om der er blevet brugt en uheldig formulering. Der skulle
postes et vist antal artikler før grupperne opførte sig "normalt" hos
kunderne. Serveren har "fungeret" hele tiden.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Christian Bech

Dato : 22-11-01 14:48

> Det lyder som om der er blevet brugt en uheldig formulering. Der skulle
> postes et vist antal artikler før grupperne opførte sig "normalt" hos
> kunderne. Serveren har "fungeret" hele tiden.

Det var ikke en officiel forklaring, men derimod en fra en tumpet
bruger, der havde snakket med en hos TDC, som vist nok var meget højt på
strå - derfor tog jeg visse forbehold.

--
Christian

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-11-01 14:59

In article <1f3a3pj.19e0t412pe46iN%giambattista.vico@mail.tele.dk>,
> [...]

> Det var ikke en officiel forklaring, men derimod en fra en tumpet
> bruger, der havde snakket med en hos TDC, som vist nok var meget højt på

Der har du nok forklaringen på hvorfor man ofte bliver spist af med en
forkert forklaring/begrundelse - gennemsnitsbrugere forstår alligevel
ikke den rigtige forklaring.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 23-11-01 13:58

> Der har du nok forklaringen på hvorfor man ofte bliver spist af med en
> forkert forklaring/begrundelse - gennemsnitsbrugere forstår alligevel
> ikke den rigtige forklaring.

Måske - men ingen _god_ forklaring!:

Uanset hvor megen 'ekspert', man end er, bør man være i stand til at
formidle sin viden på en måde, klienten 'fatter' - og det må da frem for
nogen gælde for en 'ekspert', der er sat til at yde *kundeservice*.

Tænk bare, hvis lægen *kun* kunne fortælle patienten om hans/hendes
sygdomme - og de mulige behandlingsalternativer - i snævert 'medicinske'
termer! ;)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Christian Bech

Dato : 23-11-01 14:15

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> formidle sin viden på en måde, klienten 'fatter' - og det må da frem for
> nogen gælde for en 'ekspert', der er sat til at yde *kundeservice*.

Du forudsætter, at telefonsupportere skulle være eksperter?

> Tænk bare, hvis lægen *kun* kunne fortælle patienten om hans/hendes
> sygdomme - og de mulige behandlingsalternativer - i snævert 'medicinske'
> termer! ;)

Ah, de gode gamle dage, hvor lægens ord var lov og hans autoritet
ubetvivlelig - nu har vi vist fået den gode dr. Münster til at længes.

Jeg vil dog hævde, at der er forskel på vigtigheden af lægens og
telefonsupporterens svar, selv om mange efterhånden opfatter deres
internetforbindelse som et spørgsmål om liv eller død

--
Christian

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 23-11-01 15:48

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Du forudsætter, at telefonsupportere skulle være eksperter?

Ja - relativt set, i hvert tilfælde - hvis vi tager udgangspunkt i
Martins udsagn.
> Ah, de gode gamle dage, hvor lægens ord var lov og hans autoritet
> ubetvivlelig - nu har vi vist fået den gode dr. Münster til at længes.

Det kan du mene, men uanset lægens autoritet og 'lovord' vil flertallet
af patienter utvivlsomt gerne undgå en situation, hvor de forlader
ham/hende uden en nogenlunde forståelig - og retvisende - 'forklaring'
på deres lidelse(r)!(?)

> Jeg vil dog hævde, at der er forskel på vigtigheden af lægens og
> telefonsupporterens svar, selv om mange efterhånden opfatter deres
> internetforbindelse som et spørgsmål om liv eller død

Enig, men det bør ikke foranledige supporteren til à priori at opgive
enhver bestræbelse på at formidle sit 'budskab' i en fattelig form!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-11-01 16:56

In article <1f3bzjx.s5x2sk8j23t8N%h2vh@post6.tele.dk>,
h2vh@post6.tele.dk (Hans H.V. Hansen) wrote:

> Enig, men det bør ikke foranledige supporteren til à priori at opgive
> enhver bestræbelse på at formidle sit 'budskab' i en fattelig form!

Det kræver jo at supporteren selv forstår det, samt at vedkommende ikke
er blevet kaldt et svin hele dagen, fordi kundernes "harddiske" ikke kan
ringe op.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-11-01 17:12

> samt at vedkommende ikke er blevet kaldt et svin hele dagen, fordi
> kundernes "harddiske" ikke kan ringe op.

ROTFL... fejl 40

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> Husk at stemme, forudsat i sætter krydset ved liste B!

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-11-01 23:31

> ROTFL... fejl 40

Jeg så engang et sjovt klip på nettet et sted. Det var om en
supporter der skulle oplære en ny medarbejder. Han var helt ligeglad og
satte bare folk til at vente, mens han lavede andre ting. Pointen var,
at han til slut talte med en umulig brugers niårige datter og sagde, at
hun skulle anbefale sin far at få en Macintosh. Det var den eneste
computer, forældre kunne finde ud af at bruge. Er der nogen der ved,
hvor det klip kan findes?
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 25-11-01 00:53

> [...]
> hun skulle anbefale sin far at få en Macintosh. Det var den eneste
> computer, forældre kunne finde ud af at bruge. Er der nogen der ved,

Prøv:
<http://cramsession.brainbuzz.com/video/helpdesk/video_popup.asp>

mvh.
Kaj.

Fra : J. C. Voss

Dato : 25-11-01 02:06

> [...]
> hun skulle anbefale sin far at få en Macintosh. Det var den eneste
> computer, forældre kunne finde ud af at bruge. Er der nogen der ved,

<http://homepage.mac.com/deadtroll2/deadtroll.com/>

Specielt deres nummer "Every OS Sucks" får mine varmeste anbefalinger.

--
//Jonas @ 11°, 56° | Min adresse er *ikke* .ugyldig |
<http://verture.subnet.dk/blog/> | My address is *not* .ugyldig |

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-11-01 23:19

J. C. Voss <jc.ugyldig@voss.tf> wrote:

> <http://homepage.mac.com/deadtroll2/deadtroll.com/>
>
> Specielt deres nummer "Every OS Sucks" får mine varmeste anbefalinger.

Det var lige den, jeg tænkte på. Tusind tak. Jeg havde nu lidt
svært ved at få set den. Er deres hjemmeside ikke en smule rodet? Jeg
blev også hele tiden sendt til mp3.com, hvor man vist kan købe musik af
kunstnerne.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : J. C. Voss

Dato : 26-11-01 03:44

> [...]
> svært ved at få set den. Er deres hjemmeside ikke en smule rodet? Jeg
> blev også hele tiden sendt til mp3.com, hvor man vist kan købe musik af

Jeg tror nok de er i gang med en større reorganisering af deres
hjemmeside. I hvert var linket til deres gamle side, som man på denne
side <http://deadtroll.com/> kunne vælge fremfor den nye, der med vold
og magt [og javascript] laver et full-screen vindue uden toolbars og
dets lige -- suk.

--
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk/>