Problem med Studio skærm (den på 3 ben)
Fra : Maciek Przybyszewski

Dato : 20-11-01 20:00

Jeg har for nylig haft min skærm til reperation, og nu hvor den er kommet
tilbage, kan jeg se at jeg mangler nogle indstillinger mht. opløsning. Før
var der mulighed for at vælge 1600x1200@60Hz, men jeg kørte mest med
1280x1024@75Hz.
Nu hedder skærmen ifølge kontrolpanelet skærm, Multiple sync skærm, og maks
opløsning er nu 1280x1024@60Hz.

Hvordan kan det lade sig gøre????!!???

Jeg har prøvet et program, som hedder SwitchRes. Dette program kan godt
presse skærmen til den opløsning, jeg har kørt med tidligere,
1280x1024@75Hz, men lige så snart, jeg deaktiverer programmet, vil skærmen
ikke køre de frekvenser....

Kan det tænkes at værkstedet har ødelagt noget elektronik inde i min skærm?
Håber at der er en eller anden, som kender dette problem, og vil kunne
hjælpe mig ud af denne knibe.

Mvh. Maciek

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-11-01 22:25

In article <B82066CE.2632%macfreak@worldonline.dk>,
Maciek Przybyszewski <macfreak@worldonline.dk> wrote:

> Kan det tænkes at værkstedet har ødelagt noget elektronik inde i min skærm?
> Håber at der er en eller anden, som kender dette problem, og vil kunne
> hjælpe mig ud af denne knibe.

Tjek lige benene i dit skærmstik og se om der er et der er bukket.

Det kan også tænkes at du skal trashe dine skærm-indstillinger og/eller
resette PRAM.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Maciek Przybyszewski

Dato : 21-11-01 00:59

jeg har prøvet at resette pram, uden held, disablet alle non-os9.2.1
extensions, trashet alle indstillinger osv.
Har endda prøvet at sætte skærmen til en G4, som i øvrigt sagde præcis det
samme om min skærm. Hmmmmmm
Det sidste er skærmstikket... måske har de ødelagt det nede på værkstedet.
Hvor mange ben skal der være på sådan en fætter? mit skærmstik har 14ben,
det ser ud som om at der mangler et ben, da der er hul i stedet for.
Maciek

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-11-01 09:11

In article <B820ACCB.264A%macfreak@worldonline.dk>,
> [...]

> Hvor mange ben skal der være på sådan en fætter? mit skærmstik har 14ben,
> det ser ud som om at der mangler et ben, da der er hul i stedet for.

Nu er jeg ikke så bekendt med netop den skærm (går ud fra at det er den
med ADC), men jeg ville nok lige ringe til dem du indleverede den til
rep hos, hvis jeg var dig.
At der kun er 14 ben i dit skærmstik, er sandsynligvis helt OK.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-11-01 14:40

Hej Martin

Jeg har selv en sådan skærm. Den har standard PC-interface, så den kan bruges
på både Mac og PC, og der følger en Mac-adapter med, som skal monteres mellem
skærmkabel og fx. en beige G3, og såvidt jeg kan tælle på stikket på den, er
der 15 ben og ikke 14. Jeg har godt nok ikke haft den her afmonteret, men jeg
har en ekstra skærmforlængerkabel liggende med samme stiktype.

Martin Edlich wrote:

> [...]
> rep hos, hvis jeg var dig.
> At der kun er 14 ben i dit skærmstik, er sandsynligvis helt OK.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Maciek Przybyszewski

Dato : 21-11-01 14:50

det skulle ikke kunne lade sig gøre at se på selve kablet som fører fra
skærmen? Det er nemlig dér, hvor problemet muligvis er... Hvis der mangler
et ben på skærmens stik, er alt som det skal være, men hvis der ikke mangler
noget på kablet fra skærmen, så må det betyde at elgiganten udøver chikane
på mig, da det ben ser ud som om at det godt kunne være blevet revet ud.
Grunden til at jeg ikke lige vil indlevere den igen, er at sidste gang
kostede det mig 500kr, selvom jeg har totalforsikring. Og den dækker ikke,
hvis der ikke er fejl at finde på indsendte vare.
Maciek

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-11-01 00:24

In article <B8216FAA.2683%macfreak@worldonline.dk>,
> [...]

> på mig, da det ben ser ud som om at det godt kunne være blevet revet ud.

Der er garanteret ikke revet noget ben ud, og hvis det ikke er den skærm
med ADC, så kan den i følge Apples specs ikke køre mere end 60Hz i den
nævnte opløsning.

> Grunden til at jeg ikke lige vil indlevere den igen, er at sidste gang
> kostede det mig 500kr, selvom jeg har totalforsikring. Og den dækker ikke,
> hvis der ikke er fejl at finde på indsendte vare.

Hvilken fejl indleverede du den for der?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Maciek Przybyszewski

Dato : 23-11-01 02:30

hmmmmm på papkassen til skærmen står der: 1600x1200. Den opløsning virker,
men ved 60hz. Derimod har jeg igennem længere kørt med opløsningen 1200x1024
ved 75hz. Efter værkstedsbesøget kan den ikke tage 1600x1200 og den kan
heller ikke tage 1200x1024 ved 75hz men nu kun 60hz :((((((
Grunden til at jeg indleverede den, er fordi at billedet i hjørnerne er lidt
uldent i forhold til inde på midten, hvor det virkelig er knivskarpt -
barberblad-skarpt :)
Værkstedet skrev: "Nævnte fejl er ikke observeret"
Forretningen sagde: "Værkstedet har ret", "Jeg (sælgeren) kan sagdens kigge
på sådan en skærm. Du kan aldrig få en skærm 100% i orden"
Og for at få skærmen tilbage, skulle jeg betale 500kr, og nu er den
ovenikøbet saboteret! :-/
En lille oplysning til Jer alle sammen - Skærmen er knap 2 år gammel, købt
med totalforsikring, 4- årig. Stedet er Elgiganten ELGIGANTEN, jeg kan vist
ikke anbefale deres service. Døm selv

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-11-01 04:58

In article <B823651C.272A%macfreak@worldonline.dk>,
> [...]

> ved 75hz. Efter værkstedsbesøget kan den ikke tage 1600x1200 og den kan
> heller ikke tage 1200x1024 ved 75hz men nu kun 60hz :((((((

Din skærm er slet ikke opgivet til at kunne køre med 60Hz ved den
opløsning, så mon ikke det er dit OS, der viser forkert?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Maciek Przybyszewski

Dato : 23-11-01 13:47

Skærmen kan godt
http://www.info.apple.com/info.apple.com/applespec/applespec.taf?cat=display
&RID=33090
mvh. maciek

ps. På papkassen til min skærm står der: supports resolutions up to
1600x1200!!! og jeg har også kørt med denne opløsning, det er lidt
irriterende for øjnene ved 60hz.

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-11-01 16:52

In article <B82403BA.2873%macfreak@worldonline.dk>,
Maciek Przybyszewski <macfreak@worldonline.dk> wrote:

> Skærmen kan godt

"Den" er ental, og "den" henviser til 1280*1024.

Gider du forresten ikke at skrive nedenunder det du svarer på - såkaldt
korrekt quoteteknik?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-11-01 15:12

Hej Martin

Jeg har en skærm af samme model, og jo, den er god nok. I kontrolpanelet 'Skærm'
står der under indstillingen 'Anbefalet' 1600x1200 v/ 60hz / 'Tusinder af
farver), - så det kan den sagtens klare. Det gælder både i OS 9.2.1 og 9.1.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 23-11-01 15:19

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
> farver), - så det kan den sagtens klare. Det gælder både i OS 9.2.1 og 9.1.

Yuss, for en gangs skyld har Erik ret og Martin tager fejl.

http://www.info.apple.com/info.apple.com/applespec/applespec.taf?cat=display&RID=33090

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-11-01 16:50

In article <m3snb5muyh.fsf@localhost.localdomain>,
Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Yuss, for en gangs skyld har Erik ret og Martin tager fejl.

Ahem, der er ingen modstrid mellem det jeg skriver og det Erik skriver.
Ifølge manualen kan skærmen ikke køre 1280*1024*60Hz.
At den godt kan ved 1600*1200 er helt efter specifikationerne, så det
syntes jeg ikke der var grund til at omtale yderligere.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk