gode opskrifter med lakse fillet
Fra : ¯`·.¸Onkel Jan®¸.·´¯~

Dato : 20-11-01 22:21

Hejsa,

Da min fryser bugner af laks ville det være rart med et par gode opskrifter
på hvordan dette evt. kan kokkereres.

Hygge

Jan

Fra : Allan Klo

Dato : 20-11-01 23:15

On Tue, 20 Nov 2001 22:21:09 +0100, "¯`·.¸Onkel Jan®¸.·´¯\)" <ask@me.com> wrote:

>Hejsa,
>
>Da min fryser bugner af laks ville det være rart med et par gode opskrifter
>på hvordan dette evt. kan kokkereres.

Hei Jan !

Prøv denne :

Bruk laksefilet til denne, helt fri for ben, og helst uten skinn.

Smør et lag med rømme, evt. creme fraiche på laksen.
Krydre med salt & pepper.
Legg på spinat & dill (spinaten kan erstattes med broccoli)
Strø over et lett lag med gurkemeie.

Pakk det hele inn i aluminiumsfolie, og stek på 180 grader i 35-40 minutter.

Serveres med nykokte poteter og en god saus til.
Kjempegodt og veldig enkelt.

mvh

Allan Klo
Hammerfest, Norge

http://www.fikas.no/~aklo

Fra : Ole Damgaard

Dato : 01-12-01 12:45

har du nogensinde prøvet at lave små fine fiskefrikadeller af laks - det
smager pragtfuldt.