Avifauna
Fra : Dissel

Dato : 20-11-01 16:22

ER der andre her end mig der har dårlig erfaring ved at handel med
Avifauna ?

Fra : Jesper Bohmann

Dato : 20-11-01 16:32

Jeg handler tit dernede og har faktisk aldrig haft problemer med dem
og kun en gang har jeg mistet fisk købt der (brugte en anden sælger
end jeg plejede og han trykluft spulede fiskene så de hoppede rundt i
posen, men ellers ingen probs)

Alt udstyr derfra har virket, fisk og planter været i fin stand og
klaret sig godt, service og vejlingen er thumps up

så du har måske været uheldig?

Mvh.
Jesper

Fra : PS

Dato : 20-11-01 16:48

Dissel <dd@post.tele.dk> skrev i en news:3bfa74e5.1291407@news.inet.tele.dk

> ER der andre her end mig der har dårlig erfaring ved at handel med
> Avifauna ?

Jeg har handlet derovre et par gange (har bl.a. lige bestilt mig en ny Eheim
spandpumpe) og de har indtil nu været utrolig flinke. Der har ikke været
noget i vejen med de varer jeg har modtaget. Jeg har aldrig haft købt fisk
eller planter derfra, så hvordan det er med det kan jeg ikke udtale mig om.
Indtil videre har jeg været godt tilfreds.

Hilsen Per Strandhauge

Fra : Carsten Gall

Dato : 20-11-01 23:14

Dissel <dd@post.tele.dk> skrev i en

> ER der andre her end mig der har dårlig erfaring ved at handel med
> Avifauna ?

Det må du uddybe lidt mere, for efter min viden er de temmeligt
pålidelige
med at sende de ting som man bestiller og hvis de ikke kan skaffe
tingene, så får man pengene tilbage.

Carsten

Fra : Terrarieforeningen A~

Dato : 20-11-01 23:49

Jeg har også kun personligt gode erfaringer, men det er med forretningen som
sådan da jeg "kun" har handlet i terrarieafdelingen. Man skal dog
naturligvis også selv se sig for når det gælder disse dyr, men det kan
selvfølgelig være et problem for nybegyndere (dette var altså IKKE ment
negativt overfor dig).

Men jeg tror såmænd godt man kan være mindre heldig en gang imellem selv i
gode forretninger og jeg har da også tidligere, bl.a. i dk.fritid set indlæg
som dit, men de har været ret sjældne forretningens størrelse og omsætning
taget i betragtning. Jeg kan umiddelbart finde forretninger som er (med
rette) langt mere udskældte.

En god forretning bør dog efter min mening søge at rette op på fejl hvis en
sådan er begået. Har du talt med dem om dit problem?

mvh Ivan
----- Original

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 21-11-01 00:59

"Dissel" <dd@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ER der andre her end mig der har dårlig erfaring ved at handel med
> Avifauna ?

Jeg har også dårlig erfaring med dem.

1. Da jeg startede med akvarier købte jeg planter ved deres plante/akvarie
expert. Han viden om hvilke planter der blev store og små var MEGET
mangelfuld.
2. Deres dyr har det ikke godt, for mange fisk i akvarierne specielt når de
lige har fået fisk hjem, og deres fugle er tæt på mishandlede.
3. Han har været kbaldet for at sælge fredede dyr.
4. Har købt en Eheim pumpe hos dem som ikke virkede ordentligt, de påstod
gentagne gange den ikke fejlede noget, først efter trussel om
forbrugerstyrelsen, overgav de sig.

Og jeg kunne blive ved. flere af mine akvarie venner fra Søndeborg har
lignende dårlige erfaringer med dem.

Så et tip, hold dig langt væk fra hans dyre(mis)handel.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Torben Flindt Dahl

Dato : 21-11-01 23:06

Hej

(følgende gælder kun akvarie afdelingen)
Jeg har kun gode erfaringer med Avifauna - jeg har flere gange været i
butikken hvor jeg "smug lytter" til andre akvarister på indkøb, og her har
jeg lagt mærke til at ekspedienterne ikke bare er ude på at sælge hvad som
helst, hvilket jeg betragter som et godt barometer for deres seriøsitet.

Men hvorfor er der kun ansat Tyskere i akvarieafdelingen ? (jeg har intet
imod tyskere, jeg undrer mig bare)

mvh Torben

Fra : Carsten Gall

Dato : 22-11-01 01:12

Torben Flindt Dahl <tfd@lysabild.dk> skrev i en
> [...]
>
> Men hvorfor er der kun ansat Tyskere i akvarieafdelingen ? (jeg har intet

De er nok billigere i drift, de skal nok ikke have så meget i løn.

Carsten

Fra : Lars Jensen

Dato : 22-11-01 09:52

Hej

Det er da fornemt at side her og bagtale Avifauna, når
de ikke har en chance for at forsvare sig.
Hvad med at tage kontakt til Avifauna og fortælle dem om Jeres
utilfredshed - så har de da en chance for at forbedre sig og lære
af Deres fejl - for sådan nogen begår De selvfølgelig også.

I øvrigt har jeg købt alt mit akvarieudstyr incl. fisk hos Avifauna
og har aldrig været utilfreds på nogen som helst måde. Jeg kan
bekræfte at de ikke er ude på at sælge hvad som helst til kunderne.

Dette er på ingen måde et forsvar af Avifauna, det skal De selv have lov
til.

Med venlig hilsen
Den tilfredse
Lars

Fra : Jesper Bohmann

Dato : 22-11-01 10:37

Det er ihvertfald sandt, de forsøger ikke at prakke en noget på, jeg
havde en periode hvor jeg nærmest boede dernede da jeg startede mine 3
akvarier op, og jeg gik sådan og tænkte lidt højt "om der nu var mere
jeg manglede" og der sagde han pænt nej, for de andre ting havde jeg
jo købt sidst, så det behøvedes jeg jo ikke at købe.

Og skal du have meget f.eks planter kan du sikkert godt få en special
deal, det gjorde jeg ihvertfalld.

Yderst tilfreds, og er igang med at planlægge endnu et akvarie som da
skal købes hos dem.
Mvh.
Jesper

Fra : Jan Boegh

Dato : 22-11-01 17:28

"Lars Jensen" <lars.jensen@sydals.dk> wrote in message

> Det er da fornemt at side her og bagtale Avifauna, når
> de ikke har en chance for at forsvare sig.

Det har de da - gruppen er åben for hvem som helst.
Og jeg kan da se indlæge, der er både pro et contra.

mvh
Jan

Fra : J@N

Dato : 22-11-01 19:11

"Jan Boegh" <jan@boegh._X_net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det har de da - gruppen er åben for hvem som helst.
> Og jeg kan da se indlæge, der er både pro et contra.

Er ikke enig, det er jo ikke alle der kender nyhedsgrupperne!!
Og det er ret svært at forsvare sig mod nedenstående indlæg:

"Dissel" <dd@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ER der andre her end mig der har dårlig erfaring ved at handel med
> Avifauna ?

Nu kender jeg ikke Avifauna, men det er meget nemt at sidde her og rakke
butikkerne ned.
Hvad med at henvende sig i butikken først?

Jan

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 22-11-01 20:16

> Er ikke enig, det er jo ikke alle der kender nyhedsgrupperne!!
> Og det er ret svært at forsvare sig mod nedenstående indlæg:

Det er ærligt talt ikke mit problem de ikke er på newsgroups.

Men hvad pokker dyr har de ikke forstand på så hvordan skulle man tro de
havde på teknologi.

Fra : ole larsen

Dato : 23-11-01 12:59

Soren 'Disky' Reinke skrev i meddelelsen <3bfd4e9e$0$25408$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Men hvad pokker dyr har de ikke forstand på så hvordan skulle man tro de
>havde på teknologi.
>
>Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

Nu mangler vi bare, at du også beskylder dem for at være terrorrister
eller pædofile, men det kan du vel lave om på ?.

Ole

Fra : Jan Boegh

Dato : 23-11-01 15:00

"ole larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message

> Nu mangler vi bare, at du også beskylder dem for at være terrorrister
> eller pædofile, men det kan du vel lave om på ?.

Ole, Ole....ka' du så styre dig! Hvad fa.... har du mod pædofile?

vh
Jan

Fra : ole larsen

Dato : 23-11-01 15:27

Jan Boegh skrev i meddelelsen ...
>"ole larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message

>Ole, Ole....ka' du så styre dig! Hvad fa.... har du mod pædofile?
>
>vh
>Jan

Jeg er uskyldigheden selv. Og jeg elsker Holberg: Lillemor er en sten.

Ole

Fra : ole larsen

Dato : 23-11-01 15:45

ole larsen skrev i meddelelsen ...

>Jeg er uskyldigheden selv. Og jeg elsker Holberg: Lillemor er en sten.
>
>Ole

Det kræver måske en lidt mere eksplicit forklaring:
Erasmus påstod - satirisk - at lillemor var en sten fordi der var nogle ting de begge,
lillemor og en sten, ikke formåede.
Disky påstår at AviFauna ikke har forstand på dyr og derfor nok heller ikke på teknologi.

Derfor vil jeg hermed introducere et nyt begreb, nemlig en "Disky", dvs en frit svævende
påstand der bliver benyttet som begrundelse til opståen af en ny svævende påstand.
Ikke helt som en oxymoron, der dog indebærer en mening. Eks. en Caprese smager
forfærdeligt godt.

Ole

Fra : ole larsen

Dato : 23-11-01 15:47

ole larsen skrev i meddelelsen ...
Og så hedder det vist oxomoron

Ole

Fra : Jan Boegh

Dato : 23-11-01 18:32

> Og så hedder det vist oxomoron

Ikke iflg. min ordbog.

vh
Jan

Fra : ole larsen

Dato : 23-11-01 19:24

Jan Boegh skrev i meddelelsen <8KvL7.3200$TN1.242078@news000.worldonline.dk>...
>"ole larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message

>Ikke iflg. min ordbog.
>
>vh
>Jan

Ærgeligt
Ole

Fra : Jan Boegh

Dato : 23-11-01 14:58

"Soren 'Disky' Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> wrote in message

> Det er ærligt talt ikke mit problem de ikke er på newsgroups.

Enig - tænk hvis et dumt svin var døvt. Så ku' man ikke rakke ned
på vedkommende, da vedkommende ikke var på audio!

> Men hvad pokker dyr har de ikke forstand på så hvordan skulle man tro de
> havde på teknologi.

Jeg kender mange der ikke har forstand på dyr og er de rene
teknologihajer (og da hajer som bekendt er en slags fisk er vi
vel så on-topic stadigvæk?)

mvh
Jan

Fra : Torben Flindt Dahl

Dato : 22-11-01 20:29

Hej

Som jeg ser verden, er nyhedsgrupperne lige netop en mulighed for alle at
komme af med vores meninger på en uformel og hurtig måde.
Det står Avifauna frit for at læse i disse grupper, og jeg tror i øvrigt
også at de gør det !
Men klart burde det dog stå for enhver, at ens indlæg burde være saglige og
korrekte.
Med andre ord, hvis jeg er blevet behandlet dårligt i Avifauna (Jeg er
faktisk altid blevet behandlet perfekt i Avifauna), vil jeg have lov til at
dele dette med mine "med interessenter", det er sgu det nyhedsgrupperne
handler om ! Det er op til den enkelte bruger, at filtrerer i oplysningerne
man finder her!

TFD

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 22-11-01 20:38

> [...]
> dele dette med mine "med interessenter", det er sgu det nyhedsgrupperne
> handler om ! Det er op til den enkelte bruger, at filtrerer i

Jeg kunne ikke være mere enig,

Du har haft en god oplevelse med dem, jeg har haft nogle ret dårlige, og
pga. den grundlovssikrede ytringsfrihed må man gerne give udtryk for ens
holdning :)

Fra : J@N

Dato : 22-11-01 21:04

"Torben Flindt Dahl" <tfd@lysabild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> også at de gør det !
> Men klart burde det dog stå for enhver, at ens indlæg burde være saglige

Fuldstændig enig! Men hvis du læser første indlæg i denne tråd er det ret
svært for Avifauna at blande sig i denne debat.

> [...]
> dele dette med mine "med interessenter", det er sgu det nyhedsgrupperne
> handler om ! Det er op til den enkelte bruger, at filtrerer i

Selvfølgelig skal man have lov at ytre sig, og nu skriver du at dele med
"dine interessenter", jeg tror helt ærligt ikke at nogen akvariehandler
(fiskepusher) vil få et ben til jorden her i gruppen, hvis de prøver at tage
til genmæle. Der har tidligere været gjort forsøg, og vedkommende er blevet
haglet ned.
Det er nu nok ganske klogt af "pusherne" ikke at blande sig i debatten.

Jan (akvarist)

Fra : Terrarieforeningen A~

Dato : 22-11-01 22:46

Hej
Sådan lige for en sikkerheds skyld, er dette IKKE ment som en (endnu) et
personligt opgør med Jan, men i lighed med nogle af indlæggene her så mener
jeg også at det er lige grov nok at udtale sig om Avifauna hvis ikke de er
opmærksom på det evt. problem og har haft muligheden for evt. at rette op på
det. Det er vel rimeligt nok hvis de får den mulighed (og NEJ jeg har
absolut ingen relation til Avifauna og tager ej heller parti i denne sag).
Jeg synes det er udtryk for en alt for snæver indfaldsvinkel at udtale at
fordi forummet er frit, så er det, i dette tilfælde, Avifaunas egen skyld
hvis de ikke forsvarer sig selv. Jamen for pokker ingen kan umuligt vide
hvor på hele internettet man bliver omtalt og derfor vil det vel nærmest
være umuligt at kommentere kritik endsige rette op på en misére. I øvrigt
kan jeg ikke forestille mig at en forretningsmand sidder og bruger sin tid i
dette forum, for at se om han bliver omtalt en gang hver andet år
(eksempel).

Jeg synes det ville være en helt anden sag HVIS de var blevet forelagt den
påståede sag og ikke havde ønsket at rette en evt. fejl.

En måde som jeg finder fair for såvel køber som sælger er den måde vi griber
det an på i AHS som jeg er landsformand for. Såfremt der opstår en konflikt
som ser urimelig ud når medlemmer henvender sig til os, så kontakter vi
altid forretningen for at høre deres version. Bringes miseren i vort blad,
får begge parter lov til at belyse sagen. Jeg kan dog ikke mindes at nogen
sag er kommet så langt. Den er som regel enten løst før det kommer så langt
eller også er det problematisk for medlemmet at sandsynliggøre hans version.
Er sidstnævnte tilfælde går vi ikke videre med sagen.
Jeg er dog langt fra ubekendt med problemer mellem dyrehandler og køber.
Desuden har flere medlemmer faktisk bedt os om at anklage navngivne
forretninger for dyremishandling. Og generelt må jeg desværre også sige at
informationen og viden om de dyr mange sælger lader meget tilbage at ønske.
Det går desværre ofte ud over dyrene (og køberens pengepung).

mvh Ivan

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 22-11-01 23:52

Om en forretning er bekendt med omtalelsen i en nyhedsgruppe er vel egentlig
mere eller mindre urelevant. Som jeg ser det, er nyhedsgrupperne en mulighed
for, at alle med samme interesse kan dele viden og erfaringer. Og her må
erfaringer med akvarieforretninger og deres ekspertice vel indgå som en helt
naturlig del.

Det er dog nok på sin plads med lidt mere uddybende forklaring end "er der
andre der har dårlige erfaringer med Avifauna". Såfremt denne kommentar var
blevet uddybet, kunne vi alle tage stilling til problemet, og selv danne os
en mening om sagens natur. At Avifauna ikke kan forsvare sig i nyhedsgruppen
er vel egentlig ikke anderledes end, at de ikke kan forsvare sig imod kritik
der overleveres via mund til mund metoden.

Ved at diskutere akvarieforhandleres serviceniveau og hvordan vi, som
kunder, oplever denne, er vel egentlig kun med til at sikre at kun de
butikker der sørger for at yde en god og relevant service overlever. Derved
undgår vi at riskikere dårelige oplevelser med vores hobby, såfremt vi af
vanvare skulle vade ind i en "dårlig" butik.

Men som sagt, for at vi selv kan sikre os en god og stabil service i
akvariebutikkerne, kræver det en saglig og velbegrundet kritik, samt en
(neutral) beskrivelse af butikkens reaktion på klagen.

Torben

Fra : Jan Boegh

Dato : 23-11-01 15:07

"Torben Mathiassen" <torben.mathiassen@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> undgår vi at riskikere dårelige oplevelser med vores hobby, såfremt vi af
> vanvare skulle vade ind i en "dårlig" butik.

Meget meget enig - og reaktionerne på første indlæg i tråden bekræfter at
det fungerer glimrende - vi har jo netop set flere forskellige synspunkter.

mvh
Jan

PSSSST! Torben (i al stilfærdighed)
Prøv lige at se denne http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 23-11-01 21:34

> PSSSST! Torben (i al stilfærdighed)
> Prøv lige at se denne http://usenet.dk/netikette/quote.html

Okay, godt ord igen!!! Jeg er stadig ny i NG regi og skal lige lære de
gængse regler og normer for acceptabel adfærd. So, just teach me guys and
guysettes!

Torben

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 22-11-01 17:40

"Lars Jensen" <lars.jensen@sydals.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> utilfredshed - så har de da en chance for at forbedre sig og lære
> af Deres fejl - for sådan nogen begår De selvfølgelig også.

Det står dem da frit for også at skrive her.

Men tro mig jeg har haft en snak med dem om deres dyremishandling og
uduelighed.

Til dem der handler der, kør lige syd for grænsen til Flensborg. Udvalget er
langt større bedre service, og priserne er billigere.

+ De har nogle strenge regler at overholde, ikke ligesom avifaune der smider
så mange zebrafinker i et bur at der ikke er side plads til alle !!

Fra : Lars Jensen

Dato : 23-11-01 08:24

Jeg har ellers tidligere hørt racistiske bemærkninger
om at tyskere ikke kunne bruges i akvarieforretninger nord
for grænsen (ikke fra dig) - men det kan de åbenbart syd for grænsen.

I øvrigt skal jeg nok en tur til Avifauna i weekenden, så kan jeg da lige
vise dem et par af indlæggende.

Lars

Fra : Jesper Bohmann

Dato : 23-11-01 09:05

Se det ville jo være en god ide, lige at vise dem hvad der foregår

hvor tager du afsted fra Lars? Jeg ville da gerne med hvis det var
muligt at få et lift? men nu ved jeg ikke om du bor tættere på eller
længere væk end mig?

Jeg bor i Bolderslev lidt uden for Tinglev, can du ikke lige smide mig
en mail på maredkX@Xyahoo.com bare fjern de to X'er

Mvh.
Jesper

Fra : Guffidemme

Dato : 23-11-01 09:43

Det bliver ikke i weekenden alligevel.
Måske næste weekend !

Lars

Fra : Alex Kofod

Dato : 24-11-01 10:07

jeg har altid fået det som jeg har spurt om og det har altid været i meget
fin stand sunde og friske fisk selvom at de har måttet rejse helle turen til
Bornholm .