Køb uden om forhandleren!
Fra : Michael Jensen

Dato : 16-11-01 15:36

Der er kommet en butik på nettet hvor du kan købe en købevejledning til et
bestemt produkt - og dermed købe produktet til leverandørprisen! Dvs. flere
tusind kroner billigere...! Eks. Denon DCD 1450 til 2250,- og Denon AVR-2802
til 5700,-.

Lidt vildt, men sejt. Det hedder http://www.shopman.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 16-11-01 15:48

"Michael Jensen" <secret911@hotmail.com> wrote in message
> [...]
flere
> tusind kroner billigere...! Eks. Denon DCD 1450 til 2250,- og Denon

Er det tilfældigvis dig, der er Michael G. Jensen?

domain: shopman.dk
descr: Michael G. Jensen
admin-c: MGJ16-DK
billing-c: MGJ16-DK
zone-c: DTI2-DK
mnt-by: DK-DOMREG
changed: nobody@dk-hostmaster.dk 20000414
source: DK

role: Dangaard Telecom IT
address: Dangaard Telecom IT
address: Industrivej 1
address: 6330 Padborg
address: Denmark
phone: +45 73 30 30 20
e-mail: hostmaster@fleggaard.dk
admin-c: TJ1590-DK
nic-hdl: DTI2-DK
mnt-by: DK-DOMREG
changed: nobody@dk-hostmaster.dk 19991209
source: DK

person: Michael G. Jensen
address: Michael G. Jensen
address: Fjordvejen 39
address: 6340 Krusaa
address: DK
phone: +4574678842
nic-hdl: MGJ16-DK
mnt-by: DK-DOMREG
changed: nobody@dk-hostmaster.dk 19991214
source: DK

/Nikolaj

Fra : Henrik Boegh

Dato : 16-11-01 19:23

nikolaj borg told the rest of dk.kultur.musik:

[...]

> Er det tilfældigvis dig, der er Michael G. Jensen?

Det er der noget der kunne tyde på. Michaels posting host er:

dkpix.fleggaard.dk

Og læg så mærke til følgende fra dit whois opslag:

> e-mail: hostmaster@fleggaard.dk

Jeg tror det er mere end et tilfælde.

[...]

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/index.php?side=usenet
*** There's an X_ to much in my email address ***

Fra : Søren Bundgaard

Dato : 16-11-01 16:03

Hej

Jeg syntes nu at det lyder lidt for billigt at stort set alle bærebar DVD
afspillere koster 300 dkr. De må vidst være varme!! Ellers er det nok en god
ide at få opdateret siden

Søren

Fra : Brian Haagh

Dato : 16-11-01 17:01

Kanon priser en Sony DVP 7700 DVD afspiller til 300,-
(Mon jeg skal købe en eller to ???????

Måske er det julemanden der er på spil

Brian/

Fra : Flemming

Dato : 16-11-01 17:09

On Fri, 16 Nov 2001 17:00:46 +0100 "Brian Haagh" <haagh@post.cybercity.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Kanon priser en Sony DVP 7700 DVD afspiller til 300,-
> (Mon jeg skal købe en eller to ???????
>
> Måske er det julemanden der er på spil

Jeg tror ikke rigtigt at de 300,- er prisen det ville ellers være fedt.
Efter hvad jeg kan se er der ikke så mange af produkterne der er pris på se
fx. Denon DVD-3300, der kan man se at prisen er 8550,- - hvad den lille
pris ved siden af betyder er jeg ikke sikker på? måske hvad man sparer i
forhold til at købe pruduktet i en butik, eller porto? who knows?

--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +

Fra : nikolaj borg

Dato : 16-11-01 17:14

"Flemming" <culture@post3.tele.dk> wrote in message
> [...]
> pris ved siden af betyder er jeg ikke sikker på? måske hvad man sparer i
> forhold til at købe pruduktet i en butik, eller porto? who knows?

De ekstra penge er de penge du skal betale til Michael for at få at vide,
hvordan du bestiller hos forhandleren. Du skal nemlig selv bestille varen
hos producenten, så vidt jeg kan se

/Nikolaj

Fra : Flemming

Dato : 16-11-01 18:18

On Fri, 16 Nov 2001 17:13:52 +0100 "nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> De ekstra penge er de penge du skal betale til Michael for at få at vide,
> hvordan du bestiller hos forhandleren. Du skal nemlig selv bestille varen
> hos producenten, så vidt jeg kan se

Det ser ud til at du har ret men de sender dig dog en købevejledning
for pengene

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-11-01 19:46

I tager fuldstændig fejl: I skal betal 300 kr for at få at vide hvor i kan
købe afspilleren.... Føj!

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-11-01 19:51

Det er sku da totalt suspekt, at man skal betale for at få at vide hvor man
kan købe varen til prisen. I princippet kan det være i Japan og fragten
kommer til. Det er den mest usle handels metode jeg hidtil har set.

Men mon ikke Hifi klubben er interesseret i af få adressen, og få stoppet
udenoms salget, og mon ikke de har copyright på deres produkter?
Jeg tror det. Men vi får se!

Og sikke dog en ussel gang spam. Hvis jeg ser flere af dem bliver der sendt
klager til

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : John K

Dato : 16-11-01 22:16

> Men mon ikke Hifi klubben er interesseret i af få adressen, og få stoppet
> udenoms salget, og mon ikke de har copyright på deres produkter?
> Jeg tror det. Men vi får se!

Er det ikke ulovligt?

Mvh

John K

Fra : Los

Dato : 16-11-01 22:32

"Michael Lund Sørensen" undrede sig...
> Men mon ikke Hifi klubben er interesseret i af få adressen, og få stoppet
> udenoms salget, og mon ikke de har copyright på deres produkter?
> Jeg tror det. Men vi får se!

Jeg synes at erindre, at Hifi-klubben for et par år tilbage havde fat i
kraven på rette vedkommende, da andre begyndte at sælge Denon i DK...

Morten

Fra : John K

Dato : 16-11-01 23:02

> Jeg synes at erindre, at Hifi-klubben for et par år tilbage havde fat i
> kraven på rette vedkommende, da andre begyndte at sælge Denon i DK...

Det er da ikke så forfærdelig længe siden Føtex havde noget Denon til
salg....

Mvh

John K

Fra : nikolaj borg

Dato : 16-11-01 23:26

"John K" <sydfynsfm@nospam.hotmail.com> wrote in message

> Det er da ikke så forfærdelig længe siden Føtex havde noget Denon til
> salg....

Jeg mener da også, at Tape Connection sælger Denon, og de har endda en butik
lige ved siden af Hi-Fi Klubben.

Fra : Los

Dato : 17-11-01 00:12

> Det er da ikke så forfærdelig længe siden Føtex havde noget Denon til
> salg....

Jeg spurgte faktisk Hifi-klubben om det, for nogle år siden, hvor Føtex
solgte en Denon cd-afspiller, og det viste sig at være en udgået model...

Morten

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-11-01 23:43

Det er ikke ulovligt for andre at sælge Denon, men HiFi Klubben har officiel
eneforhandling af fx Denon. Det betyder at Denon ikke vil sælge til andre
end HiFi Klubben i Danmark. Men at Tape Connection mf sælger Denon betyder
bare at de får produkterne hjem uden om den officielle importør. Og det er
i princippet ikke ulovligt. Men hvis TC eller andre medleverer Dansk
brugsvejledning, så har de enten selv bekostet en oversættelse eller kommet
til at lave en kopi. Det sidste er næppe lovligt.

HiFi Klubben køber parallel importeret produkter, og ud fra serie nummeret
kan de se hvor produktet har været. Så vil de selvfølgelig prøve at få det
salg stoppet.

Jeg så godt at Føtex solgte Denon, men der kan godt være lavet en aftale
mellem HiFi Klubben og Dansk Supermarked om et enkelt (eller flere)
produkter. Typisk vil det så ikke være noget HiFi Klubben selv sælger.

Men det her er en gruppe der handler om MUSIK. Ikke afspilledåser og ussel
markedsføringsteknik.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : John Thomsen

Dato : 28-12-01 03:28

On Fri, 16 Nov 2001 15:35:49 +0100, "Michael Jensen"
> [...]

>tusind kroner billigere...! Eks. Denon DCD 1450 til 2250,- og Denon AVR-2802

I sig selv er der lidt Nemesis over det; altså at nogle vil hævde at
sælge "direkte, uden om forhandleren", for ret beset så startede
Audioscan (plus senere Lydkilden), der senere fusinerede med
HiFi-klubben netop selv på det (tvivlsomme) grundlag at ville sælge
uden om forhandleren (!).

Det er forlængst tilbagevist at der er nogen gevinst i det, for dels
nupper/nuppede de selv en god gevinst, dels er der tale om "billigere"
produkter, men lad blot det ligge for nu.

Det er fuldstændig legalt i dag at foretage såkaldt parallel-import,
hvilket bl.a. kan ske ved at man køber produkterne enten hos producent
(eller grossist/forhandler) eller i et andet land, og sælger videre.
Det sker i mange brancher, hvoraf biler, legetøj, stereo/HiFi kun er
enkelte eksempler herhjemme, så der er ikke noget at komme efter i den
retning.

Det der derimod er "påklageligt" er at Michael her åbenbart prøver med
bondefanger-metoder at få folk til at købe hans "vejledning" for 300
kroner, hvorefter resten så er ens eget arbejde. Man ku' opfordre
rigtig mange til at skrive til hans hjemkommune og fortælle
skattevæsenet dér - Krusaa ? - at man har sendt ham 300 kr. for
ingenting, hvorefter Skattefar nok vil strangulere ham for hans
opfindsomhed; de har jo udsagn om en omsætning han ikke selv har
oplyst dem om....

Venligst
John