spørgsmål vedrørende
Fra : Jakob H K

Dato : 16-11-01 14:52

En tak til alle der kom med forslag til mailprogram. Tråden er blevet
lidt uoverskuelig og derfor stiller jeg lige et par spørgsmål her:

Jeg har sat eudora til at konnekte via remote acces når jeg trykker på
hent post "æble m" Modemet går herefter igang og ringer op, det virker
som om der kommer hul igenem men når eudora forsøger at hente posten
kommer der en fejlmeddelelse i stil med "error involving domain name
system. -3208; (37:4438)" nogen bud på hvad det kan skyldes, jeg har
angivet en mailserver.. Det skal lige siges at hvis jeg selv kobler på
via remote access og derefter beder eudora om at hente posten er der
ingen problemer.

Er det muligt at få uåbnede mails til at fremstå med en anden skrift en
resten for overskuelighedens skyld ?

Men generelt virker det som et program jeg kan blive glad for

Hygge

Jakob H K

Fra : (Sebastian Loeck

Dato : 16-11-01 23:18

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> En tak til alle der kom med forslag til mailprogram. Tråden er blevet
> lidt uoverskuelig og derfor stiller jeg lige et par spørgsmål her:

hej jacob
jeg vil gerne lige gøre dig opmærksom på mit andet indslæg

> [...]
> angivet en mailserver.. Det skal lige siges at hvis jeg selv kobler på
> via remote access og derefter beder eudora om at hente posten er der
Dengang (TM) jeg brugte modem havde jeg ikke nogen problemer. Er du 150%
sikkert på at der ikke er stavefejl i dine Eudora settings?

> Er det muligt at få uåbnede mails til at fremstå med en anden skrift en
> resten for overskuelighedens skyld ?
Ja. Settings - mailbox display.
uåbnede Mails har en bullet i kolonnen "status"

> Men generelt virker det som et program jeg kan blive glad for
Du må gerne starte en tråd Eudora og Palm hvis du har flere spørgsmål.

hilsen
Sebastian

Fra : Jakob H K

Dato : 18-11-01 19:46

Sebastian Loeck

Sebastian Løck <sebalo_nounderscore_@worldonline.dk> wrote:

> Dengang (TM) jeg brugte modem havde jeg ikke nogen problemer. Er du 150%
> sikkert på at der ikke er stavefejl i dine Eudora settings?

Næhh men hvis jeg havde det kunne jeg vel ikke hente min post eller
hvad..

"Ja. Settings - mailbox display.
uåbnede Mails har en bullet i kolonnen "status""

Det vil jeg kigge på

Hygge

Jakob H K

Fra : Jakob H K

Dato : 18-11-01 22:56

Sebastian Loeck

Sebastian Løck <sebalo_nounderscore_@worldonline.dk> wrote:

> 1f2zlj4.1uiwdrs1tyskjkN%sebalo_nounderscore_@worldonline.dk

HVordan finder jeg lige et indlæg via denne message-id, jeg bruger
macsoup ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Jesper

Dato : 18-11-01 23:55

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Sebastian Loeck

> HVordan finder jeg lige et indlæg via denne message-id, jeg bruger
> macsoup ?

Åbn den usenetguppes vindue du vil søge i, Æble+3 Æble+F søg i Headeres
og søg så på den pågældende message-ID
--
Jesper.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-11-01 00:08

Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> Åbn den usenetguppes vindue du vil søge i, Æble+3 Æble+F søg i Headeres
> og søg så på den pågældende message-ID

eller æble + klik på adressen - hvis du har sat suppen til at være
standart newsklient, vil macsoup åbne gruppen og artiklen (forudsat at
den ligger i den settings fil - det er jo en offline reader)

Hvis du bruger OE som standart klient, vil gruppen og artiklen også
blive åbnet.
--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336>

Fra : Jesper

Dato : 19-11-01 06:43

> [...]
> den ligger i den settings fil - det er jo en offline reader)
>
> Hvis du bruger OE som standart klient, vil gruppen og artiklen også

MacSOUP kan ikke sættes op som hjælpeprogram for News.
--
Jesper.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-11-01 09:06

Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> MacSOUP kan ikke sættes op som hjælpeprogram for News.

joda... - det kræver bare at man har artiklen i sin offline news
database.

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-11-01 10:27

Jesper <triton@titancity.com> wrote:

> MacSOUP kan ikke sættes op som hjælpeprogram for News.

Jo da. I kontrolpanelet Internet skal du bare gå ind under
Nyheder. MacSOUP står ikke som standard i rullegardinmenuen nederst, men
du kan bare vælge "Vælg..." og så manøvrere frem til MacSOUP.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-11-01 23:38

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> [...]
> angivet en mailserver.. Det skal lige siges at hvis jeg selv kobler på
> via remote access og derefter beder eudora om at hente posten er der

Jeg har heller ikke kunnet få den funktion til at virke siden
Mac OS 8.6 eller deromkring. Det er som om den forsøger at hente post,
inden forbindelsen er åben. Når det så mislykkes, lukker den
forbindelsen igen. Jeg ringer altid op manuelt, da jeg alligevel henter
news samtidig med e-mail.

> Er det muligt at få uåbnede mails til at fremstå med en anden skrift en
> resten for overskuelighedens skyld ?

Mener du i "mail-box" vinduet, hvor du ser en liste over e-mail?
Så skal du bare vælge en anden "screen font" i Fonts i Settings i
Special-menuen. Jeg er bare bange for, at den viser åbnede e-mail med
samme skrifttype, så jeg håber, du er tilfreds med det. Rigtige
Eudoraphile bruger skrifttypen Mishawaka, der følger med Eudora.

> Men generelt virker det som et program jeg kan blive glad for

Det glæder mig. Det er helt afgjort mit yndlingsprogram. For
nogle år siden gjorde jeg ret meget i e-mail, og det er utroligt
fleksibelt med filtre, stationarys og alt muligt andet. Du skal bare
læse om det i manuelen eller finde nogle gode sider på nettet. Der
findes også en bog til ver. 4.2 skrevet af Adam C. Engst fra TidBITS,
men den er jo desværre ved at være en smule gammel.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-11-01 23:48

> [...]
> inden forbindelsen er åben. Når det så mislykkes, lukker den
> forbindelsen igen. Jeg ringer altid op manuelt, da jeg alligevel henter

For nu at uddybe det, så virkede det før i tiden, men pludseligt
holdt det op efter en opdatering af Mac OS. Jeg husker ikke, hvornår,
men jeg mener bestemt, at min mor kan få det til at virke under Mac OS
8.6 og Eudora 4.3. Hvis hun skal have en nyere, skal hun betale, og jeg
synes ikke, der er plads tll reklamebanneret på en 15" skærm.

> [...]
> samme skrifttype, så jeg håber, du er tilfreds med det. Rigtige
> Eudoraphile bruger skrifttypen Mishawaka, der følger med Eudora.

Jeg misforstod vist dit spørgsmål. Jeg er lidt træt. Det er
rigtigt, som Sebastian skriver, at der er en bullet ud for ulæste mails.
Hvis du markerer en mail, kan du holde musetasten nede over feltet, hvor
bullet kan være, og så ændre en mail til ulæst igen, hvis du ønsker. I
øvrigt står dine egne e-mail med kursiv, hvis du gemmer dem, mens
modtagne e-mail står med alm. skrift.
Lær også om x-eudora-settings. Man kan få en komplet oversigt
over dem fra TidBITS og endda abonnere på opdateringer af den. Det gør
virkeligt programmet fleksibelt. Min eneste anke er faktisk, at der ikke
er en header med programmets navn, så modtageren kan se, at man bruger
Mac. Men det er selvfølgelig også noget useriøst bavl at bruge plads på.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 18-11-01 19:17

> Min eneste anke er faktisk, at der ikke
> er en header med programmets navn, så modtageren kan se, at man bruger
> Mac. Men det er selvfølgelig også noget useriøst bavl at bruge plads på.

nemlig Henrik, og Euroda er et seriøst programm. Men hvis du nu
alligevel synes at du skal lave reklame kan du hente en plugg-inn, der
hedder Eudora pride.

http://www.atstarr.com/emfiles/eudora/mac/files/eudorapride.sit.bin

Jeg fand den på http://www.emailman.com/eudora/mac/plugin.html.
Siden hvor alle de andre plugg-inns også er listet.

hilsen
Sebastian

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-11-01 10:27

Sebastian Loeck <sebalo@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg fand den på http://www.emailman.com/eudora/mac/plugin.html.
> Siden hvor alle de andre plugg-inns også er listet.

Den brugte jeg for flere versioner siden, og den virkede ikke.
Er du sikker på, at den virker? Jeg fandt en anden, som jeg har glemt
navnet på. Den kunne ændre alt muligt ved Eudora og bl.a. lave ekstra
headere. Jeg blev bare lidt utryg ved, at de fleste af den slags plug-in
er nogle år gamle og kun lover at støtte Eudora ver. 3. Nu er vi jo på
ver. 5.1.
Har jeg i øvrigt foreslået interesserede at følge med i
nyhedgruppen: <news:comp.mail.eudora.mac>? Den er vældigt god at blive
klog af, så jeg behøver ikke følge den mere
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 21-11-01 21:44

> Den brugte jeg for flere versioner siden, og den virkede ikke.
> Er du sikker på, at den virker?
Nej, jeg har ikke lyst til at lave reklame.

> Har jeg i øvrigt foreslået interesserede at følge med i
> nyhedgruppen: <news:comp.mail.eudora.mac>? Den er vældigt god at blive
> klog af, så jeg behøver ikke følge den mere

Ja det er en udmærked gruppe og eudoras folk læser med. Men jeg synes nu
alligevel ikke at niveauet i comp.mail.eudora.mac når op til niveauet i
dk.edb.mac. Der mangler nok nogen fra wæstkysten.

hilsen
Sebastian

Fra : Jakob H K

Dato : 18-11-01 19:46

> Jeg misforstod vist dit spørgsmål.

Det jeg helst ville have var at ulæste mails stod med en mørkere skrift
end de læste, men en bulllet kan også gøre det

Hygge

Jakob H k

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-11-01 00:11

> Rigtige
> Eudoraphile bruger skrifttypen Mishawaka, der følger med Eudora.

Og os der derne vil se hvad der står bruger 12pkt Geneva/Monaco 12pkt

Geneva er dog ikke monospaced, men i Eudora er det je dejligt ment at
skifte til en momospaced skrift on-the-fly. (en knap)

Er der andre end mig der synes at Mishawaka er en skrækkelig monospaced
skrift i sammenligning med Monaco og Currier?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-11-01 00:12

> [...]
> findes også en bog til ver. 4.2 skrevet af Adam C. Engst fra TidBITS,
> men den er jo desværre ved at være en smule gammel.

man bør også abonere på Adam C. Engst's X-Eudora-settings:
<mailto:x-eudora-settings@tidbits.com?Subject=ADD>

Hans Eudora side og også værd at besøge:
<http://www.tidbits.com/eudora/>

Fra : Martin Edlich

Dato : 16-11-01 23:46

In article <1f2yzob.16zrl2p1tqetcaN%ingen@mail.dk>,
ingen@mail.dk (Jakob H K) wrote:

> [...]
> angivet en mailserver.. Det skal lige siges at hvis jeg selv kobler på
> via remote access og derefter beder eudora om at hente posten er der

Lyder som om Eudora foretager DNS-opslaget for hurtigt, prøv at angive
IP-adressen i stedet for navnet (eller lav en en host-fil).

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jakob H K

Dato : 18-11-01 19:46

> Lyder som om Eudora foretager DNS-opslaget for hurtigt, prøv at angive
> IP-adressen

Den har jeg desværre ikke. Kan man finde ip adressen hvis man har et
servernavn ?

(eller lav en en host-fil).

Det kan du jo sagtens sige

Hygge

Jakob H k

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-11-01 21:15

Jakob H K <ingen@mail.dk> wrote:

> Den har jeg desværre ikke. Kan man finde ip adressen hvis man har et
> servernavn ?

ja, brug eksempelvis interarchie eller WhatRoute som ligger på din Mac
OS 9 CD - i Interachie er det komandoen "looupd" du skal bruge, i
WhatRoute skal du bruge "Query".

Fra : Jakob H K

Dato : 18-11-01 23:07

kan man lave trikket med fetch ?

Hygge

Jakob H K

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-11-01 23:02

Jeps. Brug fx whois på <http://www.dk-hostmaster.dk>

> (eller lav en en host-fil).
>
> Det kan du jo sagtens sige

Skal du da alting skåret ud i pap?

Prøv det andet først, hvis det ikke virker prøver vi næste metode.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jakob H K

Dato : 21-11-01 21:27

Nu har jeg afprøvet det med IP-adressen, det hjalp bare ikke, jeg får
stadig samme fejl.

Det gør nu heller ikke så meget, det er bare altid lidt irreterende når
der er nyttige funktioner der ikke vil du

Hygge

Jakob H K

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-11-01 21:28

In article <1f38rj1.hmtbf7uod47qN%ingen@mail.dk>,
ingen@mail.dk (Jakob H K) wrote:

> Nu har jeg afprøvet det med IP-adressen, det hjalp bare ikke, jeg får
> stadig samme fejl.

OK, så hjælper det nok heller ikke med en host-fil.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk