Kalorieforbrug kontra vægttab
Fra : Michael Sørensen

Dato : 30-12-00 09:53

Hej Alle

Og godt nytår. Jeg cykler hver dag til og fra arbejde, ca. 50 km i alt. Og
for rose mig selv for mit gode arbejde, har jeg lavet et regneark, hvor jeg
ud over de almindelige træningsdagbogs notater, har ført de aktuelle
benzinpriser ind. Efter en kontrol af hvor langt min bil kører på literen,
kan jeg så regne ud hvor mange kroner jeg har sparet/tjent. Det bliver jeg
så glad af.

Jeg vil nu gerne have ført endnu en motivator ind. Jeg vil gerne vide hvor
meget (bare en tommelfingerregel) der skal trænes for at forbrænde et kilo
fedt. Faktoren må gerne komme i tid, km eller i kalorier.

På forhånd tak.

Michael

ps. udgifter til dæk, slanger osv. tæller selvfølgelig ikke med i mit
regnskab

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-12-00 19:57

12 km giver 5 kcal pr. kg du vejer.