Klump og svigen i øverste halsregion
Fra : Snuske

Dato : 07-01-01 11:46

Hej!

Jeg har nu i cirka 2 måneder gået med en følelse af en klump i halsen, og
her for et par dage siden begyndte det så også at brænde (ikke voldsomt, men
nok til at jeg går og rømmer mig fra tid til anden).

Jeg har bestilt tid hos en hals-læge, men er da alligevel interesserert i at
høre om nogen af jer har prøvet det samme og evt. har kendskab til hvad det
skyldes.

Det høre med til historien at jeg har haft meget travlt op til jul (hvor det
også blev mere udtalt), derfor kunne jeg forestille mig at det var stress,
der foresagede en øget mavesyre produktion som så løb op igennem halsen -
men så forstår jeg bare ikke hvorfor jeg kun er irreteret over og lige
omkring adamsæblet?

På forhånd tak!

Mvh Snuske

Fra : Snuske

Dato : 10-01-01 18:01

Hej!

Jeg har nu været til speciel læge (øre, næse hals).

Det er et typisk eksempel på stress. Symptomerne fremkommer da der opstår
spændinger i halsen eller fordi der løbet mavesyre op i halsen.

Til andre der skulle komme i samme situation, må de forstå at det er klogt
at søge læge hvis man går med disse symptomer over 2 måneder, da der også
kan være tale om bla. kræft (men også mange andre sygdomme som kan behandles
uden stort besvær!).

Mvh Snuske