Mididownload
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 14-11-01 00:16

Jeg går til:
http://www.net-musik.dk/ og klikker på mididatabase.
På denne side står der, at man kan klikke på titlerne for at downloade
dem. Når jeg gør det, giver QuickTime sig til afspille musikken. Jeg kan
ikke komme til at downloade.
Og dog - jeg har på den samme side på en Windowsmaskine kunnet downloade
den ønskede fil. Den kommer imidlertid ud i et format med QuickTime-ikon
og WAW. Det kan jeg ikke komme til at åbne med med QuickTime 5.01. Jeg
kan heller ikke åbne eller importere filen i Cubase 4.1.
Så nu har jeg måttet nøjes med at overspille til bånd direkte fra
websiden. Hvordan kan det være, at QuickTime kan gøre det, når QuickTime
ikke kan åbne filen fra harddisken?
Jeg har også forgæves søgt at konvertere med SoundApp.
--
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-11-01 00:50

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
> På denne side står der, at man kan klikke på titlerne for at downloade
> dem. Når jeg gør det, giver QuickTime sig til afspille musikken. Jeg kan

Normalt vælger man en af de to muligheder, men det lader sig ikke gøre
pga. web-siden

ctrl + klik og vælg "download link to disk" eller "alt + klick" så
gemmes link'et i din download mappe.

Bare klik på linket så midi filen åbnes i din browser. Vælg derefter
"æble+s" og gem den på din disk. så virker den fint.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336>

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 14-11-01 00:51

> [...]

> På denne side står der, at man kan klikke på titlerne for at downloade
> dem. Når jeg gør det, giver QuickTime sig til afspille musikken. Jeg kan

Hvis du blot klikker på linket vil filen åbne i et nyt vindue med
quicktime. Hvis du har quicktime pro kan du fra denne side downloade
filen. Hvis ikke kan du enten trykke og holde muse knappen nede indtil
kontekstmenuen åbner og her vælge at downloade link til disk, eller hold
ctrl-knappen nede inden du trykker på linket (så får du den samme menu).

> [...]
> ikke kan åbne filen fra harddisken?
> Jeg har også forgæves søgt at konvertere med SoundApp.

Hvis filen har ikonet med waw er det måske fordi midifilen på win
maskinen er lavet om til lyd. Og hvis det er det så kan du ikke
importere den som midi, men du kan sikkert importere den som en audio
fil.

Jeg har lige været inde og kigge og det fungerede fint med download af
midifilerne (det er sikkert ikke sidste gang jeg er inde og kigge). Det
er faktisk nogle ret fede midifiler...

--
Mvh Nicolai Brandt

- Snart flygel ejer?

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 15-11-01 23:02

Nicolai Brandt <nicstone@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg har lige været inde og kigge og det fungerede fint med download af
> midifilerne (det er sikkert ikke sidste gang jeg er inde og kigge). Det

Jeg kan faktisk åbne disse filer i Finale (nodeskrivning) og gemme dem
herfra som General Midi, hvorefter Cubase kan acceptere dem.

Der står ikke - såvidt jeg kan se - waw, men vav på ikonet, og i Vis
Info angives typen som MoviePlayer-dokument. Windows sætter mid efter
filnavnet.

Jeg har været skuffet over, at filer, der optræder med QuickTimes ikon,
ikke kan åbnes af QuickTime. Jeg har ledt efter argumenter for at
opdatere til QuickTime Pro (fra 5.01). Men der reklameres jo stort set
kun med videofaciliteter, hvor jeg først og fremmest og næsten
udelukkende er interesseret i midi. Vil opdatering udvide mine
muligheder for at åbne sådanne filer?

Ove Steen Smidt

Fra : tom dissing

Dato : 16-11-01 01:47

Start med at gemme som, men filen er åben i QT.
Desværre er det nødvendigt at "dosificere" filerne. De skal altså have et
efternavn..
Kald dem .. Hvad du vil.mid
Så er du måske endda så heldig at de får et "midi" ikon.
Dette burde virke.
Generelt er det sådan at du heller ikke kan "gemme".mp3 filer - der
konverteret til .mp3 strems, på en PC - som du henter og hører i QT, uden at
... Gem som.. Mens vinduet er åbent og, igen mens vinduet er åbent,
konvertere filen i .. Ex. Sound App til ex. AIFF.
Og selv om at filerne fylder voldsomt meget mere i Aiff end de gør i .mp3,
så kan du jo bare konvertere filen tilbage..
Tom

On 15/11/01 23:02, in article
1f2xrci.19hqpfo1v9ksv0N%ossmidt@post11.tele.dk, "Ove Steen Smidt"