Brud hos 3 1/2 årig sat skævt sammen
Fra : Jan Nielsen

Dato : 26-12-00 16:05

Hej alle

Vores søn på 3 1/2 har brækket begge underarmsknogler. Lægerne på skadestuen
røntgenfotograferede, lagde gips på og røntgenfotograferede igen. På det
sidste billede, kunne de se, at det ville gro skævt sammen. Ca. 20 grader.
Det ville de ikke gøre mere ved, da han ellers skulle fuldbedøves. Ifølge
lægerne skulle den skæve sammenvoksning rette sig i løbet af 3-5 år
(muligvis i løbet af 1 år). Det var for stor en risiko at fuldbedøve ham.
En af lægerne nævnte, at hvis det ikke rettede sig, var der jo mulighed for
sagsanlæg.
Det er jo ikke det, der er vores mål. Vores mål er selvfølgelig at vores søn
kommer sig over det uden men.

Skal hans uheld anmeldes til forsikringen?

Er der nogle, som har erfaring for, at det retter sig?

Hvorfor er der større risiko ved at fuldbedøve små børn?

Hilsen fra Lisbeth

Fra : Bjarne Krog

Dato : 26-12-00 19:49

On Tue, 26 Dec 2000 15:04:39 GMT, "Jan Nielsen"
<poel_noerregade@hotmail.dk> wrote:

> [...]
>sagsanlæg.
>Det er jo ikke det, der er vores mål. Vores mål er selvfølgelig at vores søn

Det forstår alle da..

>Skal hans uheld anmeldes til forsikringen?

Gør det hellere for en sikkerheds skyld.

>Er der nogle, som har erfaring for, at det retter sig?

ikke mig

>Hvorfor er der større risiko ved at fuldbedøve små børn?

Fuld bedøvelse er ALDRIG risikofrit, der er altid mulighed for
komplikationer ved det, så det er en rigmelig grund, men anmeld det,
for en sikkerheds skyld......... jeg føler med dig .

>Hilsen fra Lisbeth

____________________________
Venlig hilsen, Akupunktør
Bjarne Krog
www.blivrask.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-12-00 20:30

"Jan Nielsen" <poel_noerregade@hotmail.dk> wrote in message
> [...]
grader.
> Det ville de ikke gøre mere ved, da han ellers skulle fuldbedøves.

begge underarmsknogler??? forhåbentlig i samme arm....
jeg føler lidt lægen måske har valgt en lidt nem udvej..... min søn
brækkede lårbenet i september... der var der ingen hickups mht at lægge
ham i narkose...... ligesom jeg heller ikke oplevede lægerne have
problemer med at lægge en lille pige på 4 ( min med størrelse som en 2½
årig) i narkose..... hun skulle have skåret begge akillesener pga
spidsfodethed.....
men det er sæfølig nemmere at sige at det retter sig af sig selv end at
erkende at man ikke har gjort sit arbejde ordentligt.....

Ifølge
> lægerne skulle den skæve sammenvoksning rette sig i løbet af 3-5 år
> (muligvis i løbet af 1 år). Det var for stor en risiko at fuldbedøve
ham.

for stor risiko??? sæfølig er der risiko ved det.... det er der i alle
indgreb...... men jeg ville nu hellere være sikker på at det er sat
ordentligt sammen frem for at risikere at han får problemer med det
senere han... selv har jeg et ubehandlet brud på kravebenet der gav mig
store problemer i voksealderen..... smerter......

min søn brækkede som sagt benet.... og fik indsat marvsøm..... og det
har jo heldigvis sikret at bruddet er holdt på rette plads under
sammenvoksningen... heldigvis vokser børn så hurtigt at der ikke går
lang tid før et brud er ok*S*

> [...]
mulighed for
> sagsanlæg.
> Det er jo ikke det, der er vores mål. Vores mål er selvfølgelig at

hmmm.... det tyder i mine ører på at han forventer der bliver problemer
senere.....

> Skal hans uheld anmeldes til forsikringen?

det er nok en god ide*S* alle uheld bør man nok anmelde....

> Er der nogle, som har erfaring for, at det retter sig?

jeg har også fået noget at vide med at det retter sig.... i vores
tilfælde er det så noget med at benet vil vokse mere i den næste tid som
resultat af den øgede aktivitet i knoglen pga bruddet... de mente at
hans ene ben ville blive 1-3 cm længere de næste år... men at det ville
rette sig senere så der ikke blev problemer senere....

> Hvorfor er der større risiko ved at fuldbedøve små børn?

vist noget med det samme som der er ved at lægge små dyr i narkose.....
det er vist sværere at bedømme doseringen og også hvis der er den
mindste smule ustabilitet...... jeg skal ikke kunne sige det..... men
hellere det end problemer senere i livet ville jeg mener... og 20
graders skævhed er faktisk meget..... synes jeg

--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : nilo

Dato : 27-12-00 09:36

Jo, anmeld det endelig til forsikringsselskabet, det er yderest vigtigt!