MacSOUP
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 13-11-01 23:27

Hvad er den letteste metode, hvis man vil 'slette' en nyhedsgruppe, men
gerne vil arkivere (alle) de meddelelser, der ligger i den?

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-11-01 23:43

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> Hvad er den letteste metode, hvis man vil 'slette' en nyhedsgruppe, men
> gerne vil arkivere (alle) de meddelelser, der ligger i den?

åben gruppen
æble + 3 (viser alle artikler)
æble + A (markerer alle artikler)
æble + S (gemmer artikler - du kan vælge mellem text, unix mbox og
rnews. Jeg ville vælge unix mbox, da det kan læses af eudora, netscape
osv - og stadig åbnes i en text editor)
æble + w (luk gruppen)
vælg gruppen
"Special" -> "Delete Newsgroup"
æble + w (lukker din MacSOUP Settings fil)

færdig...
--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336>

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 13-11-01 23:56

> færdig...

tak...

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 14-11-01 10:22

Er der for øvrigt nogen ef jer der ved, hvordan det går med en evt.
carbon-version af suppen? (Jeg gider ikke køre Classic...)

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-11-01 10:49

Lars Kristian Sørensen <lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Er der for øvrigt nogen ef jer der ved, hvordan det går med en evt.
> carbon-version af suppen? (Jeg gider ikke køre Classic...)

nej fink?

Fra : Morten Dreier

Dato : 15-11-01 15:45

Lars Kristian Sørensen <lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Er der for øvrigt nogen ef jer der ved, hvordan det går med en evt.
> carbon-version af suppen? (Jeg gider ikke køre Classic...)

Stefan jobber med den, men vet ikke når den er ferdig.

--
Morten Dreier
http://www.pobox.com/~mdreier/

Fra : (Lars Kristian S

Dato : 15-11-01 23:16

Morten Dreier <news-mdreier@pobox.com> wrote:

> Stefan jobber med den, men vet ikke når den er ferdig.

Vi venter med længsel... I hvert fald vil muligheden for at bruge
suppen på X være en af de vægtigste grunde for mig til at skifte helt og
fuldstændigt.

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 15-11-01 23:25

Lars Kristian Sørensen <lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Er der for øvrigt nogen ef jer der ved, hvordan det går med en evt.
> carbon-version af suppen? (Jeg gider ikke køre Classic...)

Stefan Haller har - venligt men bestemt - fortalt mig, at der, som
altid, kommer en public beta. Når den kommer! Ikke før :)

Mojn, Thomas

--
"Hey, Mr. Peterson, Jack Frost nipping at your nose?"
"Yep, now let's get Joe Beer nipping at my liver, huh?"

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 14-11-01 13:00

h2vh@post6.tele.dk (Hans H.V. Hansen) writes:

> Hvad er den letteste metode, hvis man vil 'slette' en nyhedsgruppe,
> men gerne vil arkivere (alle) de meddelelser, der ligger i den?

Hej Hans

Er det ikke dig, der er begyndt stikke hovedet frem i SSLUG-regi og
efterlyste Linux'ske alternativer til MacSOUP forlden? Og mon der er
en sammenhæng til spørgsmålet her?

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 14-11-01 14:26

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:
> Er det ikke dig, der er begyndt stikke hovedet frem i SSLUG-regi og
> efterlyste Linux'ske alternativer til MacSOUP forlden?

Jo!

> Og mon der er
> en sammenhæng til spørgsmålet her?

Næh - ikke umiddelbart!!:

Undertiden kan man have behov for i en periode at følge en bestemt
gruppe - hvorefter behovet forsvinder, og man ikke længere har lyst til
løbende at bruge tid og penge på at hente en masse artikler af kun
begrænset interesse. Men som regel har man alligevel i den aktive
periode fået oplagret noget nyttig information - som bør bevares for
eftertiden!:)

M.h.t. Linux eksperimenterer jeg såmænd bare så småt med at 'udvide mit
anvendelsesområde': Konqueror, KMail etc. - og så ville jeg også gerne
prøve en 'KNews reader' el. lign.! :)

Men jeg kører forresten ikke Linux på min Mac, da denne er for gammel og
har (alt) for lille HD! :(

I øvrigt tror jeg, du har helt ret i, at det bliver meget svært at finde
en news reader, der kan overgå 'suppen' - så det er altså mest
nysgerrigheden, der driver mig!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Jakob Færch

Dato : 14-11-01 15:54

In article <1f2v6i3.6o6bhx1q73fmN%h2vh@post6.tele.dk>,
h2vh@post6.tele.dk (Hans H.V. Hansen) wrote:

> [...]
> Men som regel har man alligevel i den aktive
> periode fået oplagret noget nyttig information - som bør bevares for

Jamen det er da bevaret - på http://groups.google.com. Og jeg tvivler i
grunden på, at din nyhedslæser har søgefunktioner, der kan matche
Goggle's. Som kronikken i Politiken for et par dage siden fastslog:
"Google er gud".

/Jakob

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-11-01 17:55

In article <tq1en8p001-C82221.15541714112001@sunsite.dk>,
Jakob Færch <tq1en8p001@sneakemail.com> wrote:

> Som kronikken i Politiken for et par dage siden fastslog:
> "Google er gud".

Blasfemi!

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 14-11-01 18:15

> Blasfemi!

Som understreget andetsteds har du midstet dit status, hvorfor Google
har overtaget. Ja, verden er underlig.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 14-11-01 21:50

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Som understreget andetsteds har du midstet dit status, hvorfor Google
> har overtaget. Ja, verden er underlig.

Til gengæld er Martin blevet udnævt til "skat"

<1f2vjo9.72mn5d1e7bd1mN%jesper@gylling.net>

Men det er desværre en titel hvori tonefaldet samt udtalen af titlen kan
have voldsomt varierende konsekvenser...

Pyha, tør næsten ikke komme med eksempler... "Skaaaaaat, havde VI ikke
LIGE aftalt, at DU skulle...", hvor titlen trækkes ud med et voldsomt
spring i tonefaldet mod det diskant skingre!

Thomas Tvegaard

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-11-01 23:18

In article <1f2vm8u.qxk12z1887dfkN%jonasenREMOVE@THISit.dk>,
jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Oksfeldt Jonasen) wrote:

> Som understreget andetsteds har du midstet dit status, hvorfor Google
> har overtaget.

Den trosretning nægter jeg at anerkende. Jeg tror jeg danner en lille
klub med Divius.....

> Ja, verden er underlig.

Det skal jeg love for. Svampe kan gøre den endnu mere underlig.

PS Har du lånt Mortens tastatur?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-11-01 00:01

> PS Har du lånt Mortens tastatur?

tatsatur, tak

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-11-01 00:28

In article <1f2vz37.c775tpxr4e54N%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> tatsatur, tak

Undsklyd, dte skla adlirg sge inge.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-11-01 01:39

> Undsklyd, dte skla adlirg sge inge.

kta.

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-11-01 02:34

> kta.

Skal I ikke i seng nu?
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 15-11-01 11:40

In article <1f2w70m.1t9lm2i1sgk1ocN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Skal I ikke i seng nu?

Nu er du altså for grov! Der var ikke den mindste antydning af seksuelle
undertoner eller flirt i brevekslingen mellem Morten og Martin.

Og deres seksualitet er altså deres egen sag.

--
Christian

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-11-01 12:35

In article <giambattista.vico-F897DA.11394415112001@news.net.uni-c.dk>,
Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Og deres seksualitet er altså deres egen sag.

Næh.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-11-01 13:49

> Næh.

Det er jo ikke ret længe siden, vi hørte om et indstikskort der
skulle... jooh altså, som navnet antyder, bruger man det til at øøøhh. I
forstår vel? De var vist lidt bange for de skarpe kanter, men der var
også mulighed for en PM 7600 SVJH.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-11-01 13:59

> [...]
> skulle... jooh altså, som navnet antyder, bruger man det til at øøøhh. I
> forstår vel? De var vist lidt bange for de skarpe kanter, men der var

lås du hellere døren, rul persiennen ned og kig på din startside... man
forstår efterhånden dit bemærkelsesværdige store kendskab til bamse og
kylling [løftet pegefinger]

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-11-01 14:47

In article <1f2x2o5.fn89v71vbpl1yN%spam@reippuert.dk>,
> [...]

> lås du hellere døren, rul persiennen ned og kig på din startside... man
> forstår efterhånden dit bemærkelsesværdige store kendskab til bamse og

Er den serie forresten ikke lidt sexistisk?

Jeg mener, manden er en bamse og kvinden er en kylling.....

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Christian Bech

Dato : 15-11-01 14:57

In article <newsspam3-D4E696.14463815112001@test.edlich.dk>,

> Er den serie forresten ikke lidt sexistisk?
>
> Jeg mener, manden er en bamse og kvinden er en kylling.....

Udover de tynde ben var der ikke noget feminint ved Brian Patterson!!!

--
Christian

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-11-01 15:06

In article <giambattista.vico-97521E.14564015112001@news.net.uni-c.dk>,

> Udover de tynde ben var der ikke noget feminint ved Brian Patterson!!!

Øj, det må være mange år siden jeg har været i nærheden af den serie.
Hvem fanden var kvinden så?

Det bliver forresten ikke mindre sexitisk af at det er manden, der er en
kylling...

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Christian Bech

Dato : 15-11-01 15:17

In article <newsspam3-215645.15060015112001@test.edlich.dk>,

> Øj, det må være mange år siden jeg har været i nærheden af den serie.
> Hvem fanden var kvinden så?

Indtil Ælling blev introduceret for få sæsoner siden var det forbudt
kvinder at optræde tilsløret i "Bamses Billedbog". Kvinder fik kun lov
til at optræde i egen figur, fx Pernille, Luna etc.

> Det bliver forresten ikke mindre sexitisk af at det er manden, der er en
> kylling...

De er alle mænd...

--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-11-01 15:47

> Øj, det må være mange år siden jeg har været i nærheden af den serie.
> Hvem fanden var kvinden så?

Alberte... (luna ?)

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 15-11-01 16:34

spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) writes:

> Alberte... (luna ?)

Jaahhhhhhhh..........

-j

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 15-11-01 16:33

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> writes:

> Er den serie forresten ikke lidt sexistisk? Jeg mener, manden er en
> bamse og kvinden er en kylling.....

Jeg har faktisk aldrig spekuleret over et evt. kønsaspekt i dén
serie. Er du sikker på at at bamse er handyr og kylling er hundyr?
Synes faktisk de begge er temmelig blottet for køn. Er det ikke lidt
som den amarikanske senator der ville stoppe "TeleToppies" fordi den
ene var udtryk for bøsse-prppaganda?

-j

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-11-01 22:28

In article <m3herw6odk.fsf@mymlan.netcetera.dk>,

> Jeg har faktisk aldrig spekuleret over et evt. kønsaspekt i dén
> serie. Er du sikker på at at bamse er handyr og kylling er hundyr?

Det var jeg - jeg blev rettet.

> Synes faktisk de begge er temmelig blottet for køn. Er det ikke lidt
> som den amarikanske senator der ville stoppe "TeleToppies" fordi den
> ene var udtryk for bøsse-prppaganda?

Måske. Jeg har ikke hørt om det.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 15-11-01 17:51

> PS Har du lånt Mortens tastatur?

Arhhh common, det er da kun en bette fejl.

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 14-11-01 16:17

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

Men forresten: Der forekommer jo fra tid til anden linuxrelaterede
spørgsmål her i gruppen - så dette er jo en oplagt lejlighed til at
omtale SSLUG, hvor megen god information og hjælp kan hentes!

Kig evt. forbi www.sslug.dk

[Jeg håber sør'me osse snart der er én (fra sslug'en), der kan hjælpe
mig med at få noget LYD på mit linux!]

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 14-11-01 17:43

h2vh@post6.tele.dk (Hans H.V. Hansen) writes:

> [Jeg håber sør'me osse snart der er én (fra sslug'en), der kan
> hjælpe mig med at få noget LYD på mit linux!]

Kom bare an!

Jeg skal til installfest i SSLUG-regi i morgen og hjælpe til: Folk
møder op med deres maskiner, og går derfra med de prægtigtse
Linux-installationer. Blandt opgaverne i morgen er en ældre PowerBook
med YellowDog, nogle Alpha-maskine der skal have Debian Linux, samt
noget AirPort-stund på en gammel notebook uden netkort eller cdrom.

Der desværre allerede overbooket på mødet i morgen, men der kommer nye
arrangementer, bl.a. til årsmødet på søndag (i Sverige..).

-j

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 14-11-01 23:34

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:
> Kom bare an!

Jeg bor i Sønderjylland, så jeg kan desværre ikke sådan lige komme til
København(strup)!

Men se evt. mine nødråb [i sslug.novice]:

Vedr. lyd fra i mandags
<1f2refh.7ptrpn1kre9uuN%h2vh@post6.tele.dk>

og vedr. LILO fra i søndags:
<1f2plva.zpc75ebydnr4N%h2vh@post6.tele.dk>!

{FUT: sslug.novice!}

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 14-11-01 17:46

h2vh@post6.tele.dk (Hans H.V. Hansen) writes:

> I øvrigt tror jeg, du har helt ret i, at det bliver meget svært at
> finde en news reader, der kan overgå 'suppen' - så det er altså mest
> nysgerrigheden, der driver mig!

Hvis det skal være grafisk er Pan altså mam: nydelig grafisk,
pege/klikke-venlig og rummer alt hvad man kan ønske sig af filtre,
forskellige identiteter og sager.

Selv har jeg vaklet en del mellem slrn og Gnus, og er foreløbig havnet
på Gnus, fordi jeg på den måde bliver sejere til Emacs, som jo
efterhånden spiller under OSX..

-j