/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Markedsføring
#NavnPoint
refi 860
Kortoverv.. 520
ans 480
katekismus 450
dova 410
Nordsted1 360
pallebhan.. 310
EXTERMINA.. 300
arne.jako.. 250
10  gummianden 250
Markedsføring - over stregen?
Fra : henrikkrebs
Vist : 932 gange
50 point
Dato : 29-11-06 13:43

Hvad synes I - er dette over stregen.

I kender de 'samtykke-erklæringer' som kræves hvis koncerner skal have mulighed for maximal markedsføring. "Jeg accepterer herved at I bruger mine oplysninger i andre dele af koncernen til målrettet at markedsføre andre produkter"

Jeg har tegnet en forsikring i Nykredit og intet andet. Jeg kunne evt. finde på at tegne andre forsikringer i Nykredit, men mit valg af bank har *intet* med dette at gøre.

Forleden modtog jeg (vist tredie gang) en opfordring om at afgive samtykke-erklæring. Følgebrevet indeholdt førgende overskrift: "Vi mangler en samtykkeerklæring for at kunne betjene dig" og i teksten "Dit samtykke er nødvendigt for, at Nykredit kan betjene dig med bank- og forsikringsprodukter".

Som jeg læser det er det helt klart meningen at give mig det indtryk at jeg ikke vil få fuld service som kunde til det ene forsikringsprodukt. Helt formelt: De skriver da at de ikke kan levere mig forsikringer, gør de ikke? Altså heller ikke den forsikring jeg allerede har tegnet og betalt.

Synes I osse det er over stregen?

 
 
Kommentar
Fra : refi


Dato : 29-11-06 13:56

Både ja og nej

De skriver jo tydeligt at det handler om både BANK og FORSIKRINGER.....

Nykredit er jo også en bank....

Hele problematikken med samføring af registre har været oppe at vende flere gange....

De gør hvad de kan for at fange/binde kunderne

Kommentar
Fra : refi


Dato : 29-11-06 13:58

Omvendt

Hvis erklæringen er nødvændig for at betjene dig må du også kunne sige at den skal ophøre da du KUN er interesseret i det ene produkt.

Kommentar
Fra : henrikkrebs


Dato : 29-11-06 14:11

Jamen, jeg vil da gerne betjenes - indtil videre kun med det ene produkt. Det er derfor jeg har købt det.

Der er vel stadig forskel på 'betjene' og 'proppe noget uønsket ned i halsen'

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 29-11-06 14:37

Korrekt....

Men vil du have det ene produkt er du åbenbart nødt til at acceptere betingelserne.....


Men det er bondefangeri

Kommentar
Fra : e.c


Dato : 29-11-06 14:43

Trist - for Nykrdit var ellers et sobert foretagene...................men de har nok fået nogle unge sælgere med rundsave på albuerne til at lave en kortsigtet fremgang.
Men det går nok dem som andre, at de falder over egne ben.



Kommentar
Fra : MacMadsen


Dato : 29-11-06 18:54

Totalkredit forsøgte at gøre det samme ved os, da vi skulle lave realkreditlån.
Vi valgte bare at lade være med at underskrive erklæringen, og vi fik da lånet alligevel.
De skriver på den måde, for at få dig til at skrive under. De kan ikke tvinge dig, og hvis de har tegnet forsikringen, er det ikke en betingelse.
Du skal bare meddele dem at du ikke vil underskrive samtykke-erklæringen.
De vil så sikkert skrive at det er nødvendigt for at give dig den bedste service. Men du kan jo bare sige at du er tilfreds med den service du får allerede.

Med andre ord, de kan ikke kræve lige præcis den erklæring, men vil gøre alt for at få dig til at underskrive.

Mvh
MacMadsen

Godkendelse af svar
Fra : henrikkrebs


Dato : 10-12-06 16:40

Tak for svaret refi.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste