|
| 17,5 mm kontra 22 mm karburato Fra : spooff | Vist : 548 gange 200 point Dato : 17-09-06 15:50 |
|
Har 70 ccm Polini Alu, 17,5mm karb., Leovince på nu. Vil det given en markant forbedring i ydelsen, ved skift til f.eks en 22 mm??
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 110 point Dato : 17-09-06 16:32 |
|
Nej, med en 17,5 er den levende og kvik, og har vel også den fordel at der er automatisk chooker på.
Det er muligt at en god indstilling af en 22mm kan give lidt på toppen, men tit lykkedes det ikke.
En størrer karburator er tit svær at stille, så den kan både accelerer og køre stærkt.
Ved godt at mange vil modsige mig, men jeg er altså fortaler for orginalkarburatorer, når de er oppe i en fornuftig størrelse, MEN sørg for at dysen er stor nok, omkring de 90-100, ellers brænder stempelet LYNHURTIGT fast.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : spooff |
Dato : 17-09-06 16:43 |
|
Ok, syntes altså osse at den originale er lidt svær at indstille ordentlig! Har dyse 98 og standard filter, sovser i udstødningen, tændrør grå/brunt? Når den får fuld gas er der lidt reaktionstid, og den er ikke hurtigt til at falde i omdrejninger efetr man slipper gassen når man kører? Dyse 92 har være monteret, men der blec tændrøret nærmest hvidt og udstødning ligeså.
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 17-09-06 18:07 |
|
Hvis det er Polini Evo cylinderen, så smid en større studs på, indsugningsforstærker og en 21mm dellorto karburator.
Plus at du nok også skal skifte til en udstødning med mere gennemgang.
Ellers så behold din 17,5mm og prøv evt. med en indsugningsforstærker.
| |
| Godkendelse af svar Fra : spooff |
Dato : 17-09-06 18:19 |
|
Tak for svaret pallebhansen.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|