/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Hvad sker der!?!?!
Fra : SjalaJonez
Vist : 442 gange
50 point
Dato : 22-07-06 20:26

Jeg har lige skiftet dysen på min RCR, lige så snart at jeg tænder den går den Total Amok op i omdrejninger!!
Hvad skal jeg gøre??

 
 
Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 22-07-06 20:58

Jeg tror jeg ved hvorfor, men da der er så mange kloge hoveder, lader jeg lige dem svare først.
Og så kan du jo spørge mig bagefter.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : SjalaJonez


Dato : 22-07-06 21:08

Jeg synes bare du skal svare



Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 22-07-06 21:26

Når den går amok, så skyldes det nok for tynd en blanding, og ikke en fed man skulle tro.
Det har ikke noget med dysen at gøre, undtagen du har sat den i hvor tomgangsdysen sidder.
Altså mulige fejl:
1. Den er sat i hvor tomgangsdysen sidder (Tjek størrelsen på den du tog ud)
2. Gasspjældsnålen sidder løs (Kan mærkes med en finger)
3. Karburatoren er ikke spændt tæt til gummistudsen, hen mod membranhuset/cylinderen
4. Karburatoren er ikke blevet fyldt op med benzin endnu (Lad en køre lidt, og sluk indimellem på nøglen, når omdr. bliver for høje)
5. Du har byttet rundt på vaccumslangen op til den automatiske benzinhane, og den der skal give benzin til karburatoren (SÅ får den godt nok alt for meget benzin, og fed blanding, og ryger)
Vaccumslangen skal sidde tættest til cylinderen.
Jeg gætter på det sidste punkt 5
NB: Vær også sikker på den lille olieslange sidder godt fast, ellers brænder motoren sammen.


http://www.thansen.dk/product.asp?c=728213962&n=1712458063&pn=1712460139
Der er ingen benzinhane, da den er automatisk, du ser den på billedet, hvor der kun er metalhovedet der sidder under tanken. Den skal selv lukke, når der ikke er sug fra motoren. Dette sug kommer fra en slange der er sat på benzinhanens lille vinkelstykke. Når vinkelstykket får vaccum, så åbnes der til den anden studs, så benzinen kan løbe til karburatoren.
Så din automatiske benzinhane bør skiftes, da knallerten ellers kan stå og dryppe lidt i værste fald, kan der løbe meget ud, hvis den vælter.
Når den ikke virker, stopper man lige en tyk stjerneskrutrækker i slangen, medens man arbejder.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : SjalaJonez


Dato : 22-07-06 22:31

Mange mange tak!!
Det var nummer 3, hehe..
For fanden i helvede den køre godt nu!!


Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 22-07-06 23:39

Det var nok også den mest indlysende, når jeg tænker mig om, for hvis din benzinhane stod åben hele tiden, og slangerne var byttet om, så stod hele krumtaphuset fyldt med benzin, og så kunne den nok ikke starte!
Nå men godt der er liv i den.
Kør ordentlig, og altid med hjælm, og forsikringspolice.
VH Palle Hansen

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177579
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409073
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste