|
| Et stort problem! Fra : hvidtiger | Vist : 483 gange 100 point Dato : 22-09-05 19:00 |
|
Hejsa!....
Min kæreste har en Dr.Big som hun køre rundt på. Men pludselig, ja faktisk fra den ene dag til den anden, kunne den ikke køre i tomgang og køre heller ikke så stærkt og er en del sløvere i optrækket. Det er ikke længe siden jeg har fået sat ny original karburator på, plus original cylinder og topstykke osv osv.... Der kørte den godt indtil den dag hvor hun sagde det ovennævte. Jeg har skiftet varioruller, nylonstyr på vario, tændrør, tjekket slanger, luftfilter og alt det der.Ja selv en ny original choker kom der på for ikke så længe siden.Her i dag gik jeg i stå i et kryds da den ikke vil køre i tomgang når den er varm eller kold, så prøvede jeg at starte den, men den ville ikke.Så stod den vel i 5min og der prøvede jeg igen, og så kom den i gang, men kunne stadig ikke køre i tomgang. hmmm jeg syntes jeg har prøvet og tjekket alt, men kan simpelthen ikke finde hvad der er galt. Hvad kan det dog være der skyldes alle de ting????
Mvh Hvidtiger
| |
| Kommentar Fra : bredker |
Dato : 22-09-05 19:59 |
|
sikkert skidt eller vand i benzinen
rens tanken og kaburatoren, tjæk benzinfilteret , og kom lidt kaburatorsprit i den nye benzin
| |
| Kommentar Fra : smxxx |
Dato : 22-09-05 20:26 |
|
Hej.
Det er sikkert indsugnings membranen, der er flækket
| |
|
Det hele tyder på falsk luft, enten:
Bundpakning, toppakning, membranhuspakning, studs mellem membranhus og karburator.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : hvidtiger |
Dato : 22-09-05 21:07 |
|
Ja jeg har kommet karburatorsprit i benzinen. Det var også min første indskydelse. men det var ikke problemet. Jeg tror selv at det er falsk luft, men syntes ikke at membranens pakninger eller O ringen ved karb/studs føltes utæt.Ja eller ser sådan ud.
Mvh Hvidtiger
| |
|
Har du prøvet at efterspænde topmøtrikkerne på topstykket?
Husk også at spændebånd mellem studs og karburator skal sidde ordentlig.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : hvidtiger |
Dato : 22-09-05 21:56 |
|
Der er ikke noget spændebånd mellem studs og karburator, da der sidder et mellemstykke mellem studs og karburator på PGOén.Det er spændt fast på to 6mm skruer som også spænder karburatoren fast. Det er sådan det er designet. Men jeg så lige, at jeg havde sat et 47,6mm toppakning på det 40mm kit som sidder derpå..Det var en værre en!.. :.Kan det være det? Men på den anden side, burde den have gjort det med det samme hvis det vat det, men det gjorde den jo ikke.
Mvh Hvidtiger
| |
| Kommentar Fra : CiviC |
Dato : 22-09-05 22:31 |
|
Havde engang en TS185'er der gjorde det samme. Her var det stempelringen der var gået i stykker. Det kostede en hovning og nyt stempel.
Mvh
CiViC
| |
| Kommentar Fra : hvidtiger |
Dato : 23-09-05 07:11 |
|
Det er den originale karburator der sidder derpå igen. Jeg brugte en 17,5mm dellorto karb dengang. Så dysen er den samme som der sad deri da hun købte den hos forhandleren. Det hele er originalt derpå igen. Så den skulle nu være i vinkel.
Nu Tager jeg motoren af her i wekenden, og skifter alle pakningerne, og så må vi se hvad der sker..
Mvh Hvidtiger
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|