|
| Forrør eller forrørskit? Fra : backdafucup | Vist : 1047 gange 40 point Dato : 21-09-05 22:46 |
|
Jeg har en CPI oliver, med en 30 km/t forrør. Da jeg skal have en ny forrør, finder to ting: forrør og forrørskit! Hvad er forskellen?
Og den største forrørskit jeg har fundet er 58 km/t, men jeg har dog set en forrør op til 70 km/t. Hvor finder jeg en forrørskit 70 km/t??
| |
| Kommentar Fra : 10.Totti |
Dato : 21-09-05 23:50 |
| | |
|
Den passer ikke til en Euro 2, altså en 30'er... Det er hvad jeg har.. Og det var jo en forrør, jeg har godt fundet en forrør på 70 km/t, men ingen forrørskit på 70 km/t.
Tak for svaret dog
| |
| Kommentar Fra : 10.Totti |
Dato : 22-09-05 00:14 |
| | |
| Kommentar Fra : 10.Totti |
Dato : 22-09-05 00:59 |
| | |
| Kommentar Fra : smxxx |
Dato : 22-09-05 01:14 |
|
Hej
Du skal selvfølgelig købe et, der passer til dit eget, ellers er der ingen mening, i at købe et nyt.
| |
| Kommentar Fra : 10.Totti |
Dato : 22-09-05 01:30 |
| | |
| Kommentar Fra : smxxx |
Dato : 22-09-05 01:53 |
|
Nu du er igang, få et ordentlig udstødningsrør.
Ellers bliver du nok skuffet, over manglende motorkraft.
Det kommer ikke BARE med en nu studs
| |
|
på www.dansk-scootertun.dk er der et 70 km/t forrør, men ikke til Euro 2 motor..
Og ellers har de en 60 km/t forrør til Euro 2 motor.. Og hvis jeg køber et forrør, kan den blive for stor, altså noget jeg ikke kan bruge ordenligt??
Jeg har noget med at dysse den, hvad menes der??
| |
|
Sidste mening er: Jeg har hørt noget med at dysse den, hvad menes der?
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 22-09-05 17:40 |
|
Ja husk endelig at dyse den op til 75 eller deromkring. der sidder 54 i nu tror jeg.
ALTID hvis du skifter udstødning eller på anden måde ændre på motoren, så skal den oftest dyses om.
Hvis den er sløv fra 0 kmt til 40 kmt, så sæt ruller i som vejer et gram mindre end dem som sidder i nu.
Prøv www.protuna.dk de har en Technigas Next til 700,- den er rigtig god.
| |
|
Hvad siger i til det: en forrørskit til euro 2 (58 km/t) + dysse motoren?? Hvad skal jeg købe? ruller til at dysse? Hvordan ved jeg om, det er dem jeg skal have, hvis jeg har fjernet begrænsninger i udstødning + fjernet begrænsninger i forrør (58 km/t)? Altså hvad tæller når man dysser?
| |
|
Du skal købe et stort forrør ved THansen, så ser det også stadig ud som et lovligt, nogen kalder det et 45 forrør andre 70 km, men det afhænger jo om at ringen er fjernet og den er dyset op, i hverfald er der ingen begrænsninger i det, og så skal du købe en dyse 66, så kører den mindst 70.
Du skal ikke skifte ruller.
VH Palle Hansen
| |
|
Ja, det forrør er fint, og selv om det her hedder 45 km/t så er det det samme som andre kalder 70 km/t.
Når det kaldes 45 km/t er det fordi det bruges på 45 modellen, som så har en skive i variatoren, der får knallerten til at gå 45km/t, men når skiven fjernes, så kører knallerten (Både 30 og 45 knallert) 70 km/t.
Dyset, er kun at man omdyser karburatoren, altså sætter en størrer dyse (Strålespids) i.
Altså skru karburatoren af, eller bare dreje den, så bunden kan skrues af, skru så den største af de 2 strålespidser ud med en fladskruetrækker, og skru en ca 66 i. Så får den mere benzin, og dermed størrer trækkraft, der passer til det størrer forrør og den højere gearing, som den får når skiven i varioen er fjernet.
VH Palle Hansen
| |
|
Jeg har nu købt et forrørskit 45 km/t, men dysen sagde manden fra thansen skulle være en 56, så jeg har købt både 56 og 66.. Hvilken er mere rigtigt..
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 40 point Dato : 23-09-05 15:12 |
|
Thansen sælger et "kit" der består af forrør (Det som du har købt) dyse (56) og en 45 ring til varioen (Til lovlig 45 knallert, Men hvad skal du med den?) Derfor passer en dyse 56 rimeligt til deres kit, men ikke til en knallert uden ring i varioen, da der skal så skal bruges en lidt størrer dyse.
Så svaret er nok midt imellem 60-62, men det skal jo komme an på en prøve, og kan aldrig siges 100% før det er prøvet, da en anden med samme maskine og samme dele, ikke nødvendigvis skal bruge samme dyse.
Men et ligger fast:
For stor dyse, giver god trækkraft og acceleration, men holder igen ved kørsel henad og nedad ved topfart, da den slår over i 4-takt (Tænder kun hver anden gang) Tændrør bliver sort og olieret.
For lille dyse, mangler trækkraft og acceleration, giver god fart nedad, tændrør bliver hvidt/forbrændt.
VH Palle Hansen
| |
| Godkendelse af svar Fra : backdafucup |
Dato : 23-09-05 16:57 |
|
Tak for svaret pallebhansen.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|