|
| Briggs&Stratton plæneklippermotor der so~ Fra : torbengj | Vist : 7029 gange 200 point Dato : 31-08-05 14:48 |
|
Min bioplæneklipper med Brigg&Stratton 3,5 motor har gået upåklageligt i 2 år, nu "vil den ikke rigtig trække" og tændrøret er helt sort af tyk sod.
Efter rensning er det sodet igen på få minutter.
Udblæsningen er med lidt tyk røg
Motoren er IKKE overfyldt med olie og der er IKKE olie i bensinen.
Hvordan finder jeg en diagnose?
Kan det være luftfilteret? Hvordan renser jeg luftfilteret?
ER der grund til at rense kaburatoren?
Venlig hilsen torbengj
Gid i kunne hjlælpe mig! Jeg er ikke kyndig i maskiner!!
| |
| Accepteret svar Fra : pallenoc | Modtaget 210 point Dato : 31-08-05 14:59 |
|
Det KAN være, som du selv er inde på, et tilsvinet luftfilter, som det ikke kræver det store postyr at rense (som regel et skumgummifilter der skal renses i ren benzin) Ellers kunne tyde på at du måske har knækket en stempelring....hvis den også er begyndt at bruge olie?
Prøv at rense luftfilter først (sidder ovenpå karb.'en med en enkelt skrue) og kom med en melding.
Mvh
Palle Jensen
| |
| Kommentar Fra : trukni |
Dato : 31-08-05 15:02 |
|
Hej Torbengj.
Ja, det kan sagtens være luftfiltret. Du afmonterer dåsen med luftfilter, tager "svampen" ud, og renser den godt med varmt vand og sæbe, skyller den godt og vrider den så godt du kan, og lad den tørre helt. Så giver du den nogle dråber olie og masserer ind i filtret og monterer det igen.
Hilsen trukni
| |
|
99,9 % en defekt membran mellem karburator og tank.
res.delsnr. BS-495770 pris ca. 45 kr.
Afmonter karb incl. tank - Pas på ikke at strække den lille fjeder.
afmont. karb fra tank og tjek membran.
Ved indsugningssiden plejer den at "skride" lidt hvilket giver falsk luft og en forkert blanding.
Når du monterer den nye så pas på at den ligger helt korrekt inden du spænder skruerne.
Tager ca. 10 min på et aut. værksted.
| |
|
PS. når du gør din plæneklipper ren, så sørg for at du kun vipper den så tændrøret peger opad.
Hvis du vipper den til en af siderne løber der olie i hhv. karb. eller udstødning.
Det kan også forklare din røg.
| |
| Kommentar Fra : pbp_et |
Dato : 31-08-05 16:22 |
|
Ingen benzin i luftfilteret, men vand og sulfo eller sæbe. Skylles godt og klemmes tørt (næsten). En skredet membran vil ofte føles som kængurubenzin, men det er sikkert en god ide alligevel at anskaffe sig én. Sådan noget går som regel stykker, når reservedelsforhandleren har ferielukket!
mvh
pbp
| |
| Godkendelse af svar Fra : torbengj |
Dato : 10-09-05 09:12 |
|
Tak for svaret pallenoc, det løser nok problemet.
En knallertmekaniker i Vangede vil havwe 250 kr for at indsætte en ny membran er det rimeligt??
Venlig hilsen Torbengj.
| |
| Kommentar Fra : torbengj |
Dato : 10-09-05 09:16 |
|
Det var nok mere svaret fra Kennethskou der skulle have haft de mange stjerner, jeg håber en amden gang at kunne belønne dig med en masse point.Sorry!!
venlig hilsen torbengj
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 13-09-05 21:46 |
|
Jeg vil gerne give dine point videre til kennethskou hvis du mener jeg har fået dem "uberettiget"
Jeg har nemlig også fået god hjælp af ham, så jeg tildeler ham gerne yderligere 200 point fra min konto
Mvh
Palle
| |
|
250 kr for skift af en membran er nok i overkanten.
Kostpris ca 45
tidsforbrug ca. 20 min. = 125
ialt kr. 170 incl. moms
Du kan selv skifte den, det er ikke særlig svært.
Og hej Pallenoc, det skal du ikke, jeg skriver ikke for pointene, men for min egen skyld. LOL
| |
|
250 kr for skift af en membran er nok i overkanten.
Kostpris ca 45
tidsforbrug ca. 20 min. = 125
ialt kr. 170 incl. moms
Du kan selv skifte den, det er ikke særlig svært.
Og hej Pallenoc, det skal du ikke, jeg skriver ikke for pointene, men for min egen skyld. LOL
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|