|
| Tager ikke fuld gas Fra : hannibals | Vist : 919 gange 500 point Dato : 07-08-05 16:56 |
|
Hej
Min knallert puch E50 tager ikke fuld gas, den dør mellem halv og hel gas
er det stemplet i karburatoren der skal flyttes op eller ned eller er det dyssen ( kører med 54 dysse ) eller hvad ????????????
hilsen Hannibal
| |
| Kommentar Fra : trol413 |
Dato : 07-08-05 18:12 |
|
Hej hannibals
Som gammel mekaniker, har jeg en ide om det kan være dit filter der ikke er rent, da filters gennmstrømningsmodstand også er afhængning af dysens strørrelse. Hvis filteret ikke er helt rent vil dysen levere mere benzin, og dermed jo højere omdrejninger jo mere fed bliver blandingen og motoren bliver kvalt. En mulighed der også kan være galt er at din udstødningafgang ved cylinderen ikke er ren. En sidste mulighed er en slidt cylinder så den ikke kan trække benzinblandingen ind ved større omdrejninger.
mvh
trol413
| |
| Kommentar Fra : NoShyGuy |
Dato : 07-08-05 18:24 |
|
Din cylinder kan være slidt ja, men jeg tror du skal rense dit filter og hvis det ikke virker, så hæv nålen i karburatoren.
( den lille låseskive øverst på nålen flyttes ned )
hvis den prutter, altså 4takter så skal nålen sænkes, for så er blandingen for fed.
Jeg har fundet et sted med en god beskrivelse er funktionen af en karburator.
http://www.retrodeluxe.dk/karburatorphbdk.htm
jeg er rimelig sikker på at det er nålen som den er gal med, for havde cylinderen været slidt så havde den svært ved at starte. specielt når den er varm.
| |
|
Den dør fordi den får størrer fyldning i cylinderen, når du giver mere gas, og så har tændrøret sværere ved at slå gnist, så problemet skyldes at gnisten svigter.
Du kan skifte tændrør og tændrørshætte, men prøv først at slå vinkelelektroden på tændrøret lidt ind mod midterelektroden, så du næsten kun kan få en tommelfinger negl imellem. Kommer den for tæt, bøjer du den bare ud igen med en skruetrækker.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : kobsie |
Dato : 11-08-05 23:50 |
|
Har oplevet problemet på en del af mine knallerter i tidens løb. Jeg har i 90% af tilfældende ordnet det ved at skille kaburatoren helt ad og rense den grundigt og så give den noget mere benzin (rykke pinden i kaburatiren).
| |
| Kommentar Fra : hannibals |
Dato : 12-08-05 18:48 |
|
det er prøvet alt sammen uden hæld,hvis jeg tager luftfilteret af gør den det samme kom igen venner
| |
| Kommentar Fra : hvidtiger |
Dato : 12-08-05 20:50 |
|
Det lyder som om du har problemer med for meget/for lidt luft eller for meget/for lidt benzin..Jeg tror at det er der du først skal tage udgangspunkt.Med hensyn til luft kan det også være en utæthed et eller andet sted. Jeg syntes først at du skal undersøge det.Du bliver nødt til at prøve dig frem!..
Måske er din tændning ikke stillet ordenligt..
Mvh Hvidtiger
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 500 point Dato : 12-08-05 20:59 |
|
Jeg har en formodning om at din platinafstand er for tæt, de skal åbne 0,4 mm.
Der sker nemlig det med tiden at platinernes åbne klods som kører ind på svinghjulet, slides og dermed giver mindre åbning på platinafstanden.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : hannibals |
Dato : 22-08-05 14:52 |
|
Der går lidt tid, ham der hjælper mig er på ferie så vi har ikke prøvet de sidste emner
| |
| Godkendelse af svar Fra : hannibals |
Dato : 15-09-05 16:44 |
|
Tak for svaret pallebhansen.vi stillede tændingen på ny og satte en 56 dysse i og så kørte den igen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|