|
|
"karathjen_88" <karathjen_88.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:4EVp9.97085$Qk5.4324523@news010.worldonline.dk...
> Hvis jeg vil tune min SCO,
> Hvad skal jeg så gøre?
> Man kan ikke få Tun til den da den er forællet.
> Jeg kan ikke hive plumper, den ruller rundt, men kan ikke komme ud.
Bor, plan, hæv skyllekanaler, lav udstødning, skift karburator...
der er mange muligheder, men hvis ikk det må koste noget kræver det jo at du
ved lidt om det i forvejen...
> Jeg syntes at jeg har prøver næsten alt, men det må ikke rigtigt koste
> noget!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
Brug dog en newsreader... :(
--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
| |
|
In article <ze_p9.73$CY4.1666@news.get2net.dk>, chipmaster@get2net.dk
says...
>
> "karathjen_88" <karathjen_88.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:4EVp9.97085$Qk5.4324523@news010.worldonline.dk...
> > Hvis jeg vil tune min SCO,
> > Hvad skal jeg så gøre?
> > Man kan ikke få Tun til den da den er forællet.
> > Jeg kan ikke hive plumper, den ruller rundt, men kan ikke komme ud.
>
> Bor, plan, hæv skyllekanaler, lav udstødning, skift karburator...
> der er mange muligheder, men hvis ikk det må koste noget kræver det jo at du
> ved lidt om det i forvejen...
>
> > Jeg syntes at jeg har prøver næsten alt, men det må ikke rigtigt koste
> > noget!
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
>
> Brug dog en newsreader... :(
>
>
> --
> Michael Frederiksen
> Honda SFX - *suk*
> ICQ: 121663556
> Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
>
>
>
Ja, der er megen god lærdom der er gået i glemmebogen!!!! *ROFL*
Bor eller slib vinkelret på plomben, så låseringen deles.
Luk hullet med plasticpadding, bagefter.
--
/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk
LS650 m. 1-in-1 - Kawasaki KR1 Green, Mean Machine m. 2-in-2 og KIPS -
Peugeot SF100(Kan købes!)
| |
| Kommentar Fra : Jagd |
Dato : 13-10-02 14:04 |
|
Jeg kan kun sige, at der er en årsag til at os, der kørte på disse knallerter, kaldte det for boret og hakket.
BOR:
Plumpen ud.( Det er bly, bor langsomt og hårdt (søjleboremaskine) når du trykker sætter blyet sig, så du kan bore)
HAK:
lav et hak i stempelet, der hvor indsugningen sidder. ( dog ikke for langt op ). DET DUR. 80 km/h
| |
| Kommentar Fra : Japse |
Dato : 13-10-02 21:49 |
|
Hvorfor skal han ødelægge cylindre der er svære at skaffe når der er ulovlige nok at få fat i, og til Jagd en S.C.O der går 80 kun med blomben ude og et hak i stemplet? Det må du længere ud på landet med, 60-65 kan jeg gå med til, mere går ingen af mine og jeg har 3 styks. 1 Super fra 1960, 1 Transporter fra 1965 og endnu en Super fra 1969. så jeg ved hvad jeg snakker om.
Hilsen Japse.
| |
|
"karathjen_88" <karathjen_88.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:4EVp9.97085
> Jeg syntes at jeg har prøver næsten alt, men det må ikke rigtigt koste
> noget!
Sjovt det aldrig må koste noget. Man får sq ikke ret meget gratis i denne
verden :-/
--
Mvh
Martin L. Johansen
***********************
Prøv noget nyt - http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
| |
|
Jej tror sq ikke på at den kommer til at køre 80 af at hive plumpen!!!
| |
| Kommentar Fra : Japse |
Dato : 15-10-02 23:36 |
|
Det kan heller ikke lade sig gøre, der skal meget mere til, det kommer også an på hvad det er for en motor, af 3 gear's model findes der 4 forskelige slags og 1 gear's modelen er der ca:5-6 stykker. Til 3 gear's knallerter skal der også være de rigtige tandhjul og kører den så med 23 eller 24 tommer hjul. Er der 17, 19 eller måske 21 mm karburator på. Hvad med udstødningsrøret er det med 29 mm forrør eller er det kun 23 mm, ja man kan jo blive ved med at remse op, på sådan et gammelt dyr er der meget der skal ændres, så GOD ARBEJDSLYST!
Hilsen Japse.
| |
|
JEg ved ikke hvad det er for en model, men den har kun 1 gear,udstødningsrøret er hjemmelavet, for jeg kunne ikke skaffe en orginal...
Hvis man skal hakke stemplet, hvor meget? Og hvor stærkt kommer den til at gå?
Giver det også i optrækket?
Vi har prøvet at hive plumpen 4 gange, men den dreger bare rundt,
Der var en der sagde at den var lavet af bly... Det passer ikke, det er meget masivt!
| |
| Kommentar Fra : Japse |
Dato : 16-10-02 14:45 |
|
Du må ikke hakke den mere end 5mm, prøv om du kan få en unbraco bolt igennem inde fra, find en møtrik der er større end blomben en skive der passer i hullet og brug så den møtrik der passer på unbraco'en til at knække låseringen med. Det er den eneste virkelige måde du kan gøre det på uden at ødelægge indsugningsflancen på, husk lige at planslibe topstykket, sørg for at den står 100% i tændingen at der ikke er slør ved stempelringene, bor insugningsstudsen op til 12mm og skaf en 12/14 mm Delorto med en 54 dyse, udstødningen kan købes på de fleste stumpemarkeder, så skulle den være rustet til at køre ( hold nu fast) ca: 60-65 km/t.
Håber du kan bruge det til noget og god arbejdslyst!
Hilsen Japse.
| |
|
Nu har jeg planet topstykket 100% flad.
Og jeg har kun flydene pakning på.
Den køre godt, men den 4takter i topfart, og kan ikke komme oger der vor den 4takter...
Kan det være insugningsfiltret el. tændingen?
| |
| Kommentar Fra : Japse |
Dato : 18-10-02 10:41 |
|
Du må ikke skære af hele vejen rundt på stemlet, men lav et hak der svarer til indsugningen, og til Oerum50: du kan ikke sammenligne S.C.O og Express, idet det er en helt anden motor, ZU motoren kan vi få til at køre ca: 50km/t lovlig og total tunet ca: 90km/t hvorimod S.C.O 1gear's ikke kan komme op over 65km/t men 3 gear's ca: 80km/t og de skal tunes på hver deres måde.
På luftfilteret sidder der 2 små rør som går ind, prøv at tage det ene ud så skulle den holde op med at 4 takte.
Hilsen Japse.
| |
|
Hvor langt må man så hakke den?
Der er ikke nået rør i filtret!
| |
| Kommentar Fra : Japse |
Dato : 18-10-02 15:07 |
|
Du kan hakke den ca: 5mm op og 10mm til siderne. Prøv så at tage filteret helt af og prøv så, hvis den stadig 4takter skal du flytte på strålespisen i gasspjældet(låseringen skal nedad) og ellers skal du have en anden dyse.
Hilsen Japse.
| |
|
okay.
Hvor høj er stemplet til en SCO?
JEg ved jo ikke om den er hakket.
| |
| Kommentar Fra : Japse |
Dato : 20-10-02 13:37 |
|
Hvis den har 2 små hakker i siden på ca: 4mm høje og 3 brede så er det ikke hakket, jeg kan eventuelt prøve at kikke efter når jeg kommer ud på mit lager på tirsdag.
Hilsen Japse.
| |
|
Ja tak!
Skal man hakke den i hver side?
| |
| Kommentar Fra : Japse |
Dato : 21-10-02 20:55 |
|
Nej det må du ikke fordi så åbner du for udstødningsporten og så kan den slet ikke køre.
Hilsen Japse.
| |
| Kommentar Fra : Japse |
Dato : 22-10-02 00:52 |
|
Når du tager hele vejen rundt åbner du for udstødningsporten fordi den sidder lavt i forhold til mange andre, så her går den ikke..
Hilsen Japse.
| |
|
vil det sige at jeg ikke må hakke stemplet?
| |
| Kommentar Fra : Japse |
Dato : 26-10-02 21:33 |
|
jo du kan tage breden af indsugningshullet og ca 4-5mm i højden, ikke mere som 5mm
hilsen Japse.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|