|
| Kommentar Fra : Melander |
Dato : 30-09-02 18:59 |
|
Prøv at kigge her morten, der finder du sikkert noget du kan bruge, og en afdrosling, er meget billig, det er bare en skive der skal fjernes, men prøv at kigge her, du skal bare klikke der hvor der står tuning...
http://www.45scooter.dk
mvh. Melander
| |
| Kommentar Fra : mnc |
Dato : 02-10-02 15:55 |
|
jeg kunne os godt lige tænke mig at høre om det var nogen der var meget inde i det med ruller....
vil gerne have en lille liste med vægt og egenskab - som f.eks. +20kmt
på forhånd tak Morten
| |
| Kommentar Fra : mnc |
Dato : 04-10-02 12:49 |
|
rettelse...
f.eks. VÆGT og egenskab !
| |
| Kommentar Fra : HulaMula |
Dato : 08-10-02 19:15 |
|
Hej, hvis din scooter skal op og køre 90 til 100 km/t skal der faktisk laves en hel del ved den.
Der skal der noget "tun" på. (cylinder, variator, kobling, CDI (uden omdrejningsbegrænsning), karburator) (evt. krumtap, gearing og udstødning)
(Cylinder, variator, kobling, gearing) <-- Ville nok vælge Polini til det, da Polini er kanon kvalitet som dog koster lidt, men stadogvæk ikke helt vildt meget.
(CDI og krumtap) <-- Ville nok vælge Malossi til de dele. Den eneste racing krumtap jeg har set til SFX kommer fra Malossi :/
(Udstødning) <-- Da der ikke bliver lavet så forfærdeligt mange tun-udstødninger til SFX'en ville jeg nok vælge en Leovinci ZX handmade.
Jeg vil tro det kan gøres mellen 3 og 5 tusind alt efter hvor meget du vil have på.
Hilsen Mikkel
| |
| Accepteret svar Fra : Nyhedsbruger | Modtaget 70 point Dato : 08-10-02 19:36 |
|
Hej, du kan få mange forskellige mærker og self. i mange forskellige
prisklasser.
Hvis den skal op og køre 90-100 kan du godt regne med at det kommer til
at koste en 3-5 tusind.
Du skal have ny CDI (uden omdrejningsbegrænser), ny cylinder (nok en
70ccm), ny variomatic, ny kobling og nok osse en ny karburator.
(Muligvis en ny krumtap, udstødning og gearing)
Jeg ville nok vælge Polini hvis jeg var dig, de laver kanon god
kvalitet, og det ligger osse i en ok prisgruppe i forhold til en masse
andet. (cylinder, variomatic, kobling og gearing)
Karburator ville jeg vælge en Dellorto 17,5 - 21 mm.
CDI og krumtap ville jeg købe fra Malossi
Der er ikke lavet så forfærdeligt mange tun-udstødninger til SFX, men
jeg tror jeg ville vælge en Leo Vinci ZX handmade.
Det var vidst det, men der er sikkert mange andre der har mere forstand
på det end mig :D ...
Hilsen Mikkel
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
| Kommentar Fra : mnc |
Dato : 08-10-02 21:40 |
|
vil lige takke HulaMula aka. Mikkel
men mangler stadig lidt viden om ruller...
Altså hvad gør de lette, og hvad gør tungere... Jeg tænker her mest på optræk da jeg har hørt at der er det ruller har mest med at gøre...
Hvor mange forskellige er der? Og hvilke (vægtmæssigt!)
håber jeg vil få så mange kvalificerede svar som muligt...
Mvh. Mnc aka. Morten
| |
| Kommentar Fra : HulaMula |
Dato : 09-10-02 18:48 |
|
Hej igen.
Uhh det med ruller. Der er mange forskellige slags og "vægtklasser".
Det er sådan med ruller at jo mindre de vejer jo hurtigere bliver dit optræk fra stående start, men så vil din scooter bruge lang tid på at nå toppen.
Med lidt tungere ruller jo hurtigere når du toppen, men så kan man ikke regne med så hurtig acceleration fra stille start, men hvis du derimod kører på en landevej fx. og skal overhale en bil, så er det lettere at lave en hurtig acceleration med lidt tungere ruller end det vil være med de lette 3-4 grams ruller.
Man plejer at sige at lette ruller er til meget bykørsel og tunge er til steder hvor man ikke holder stille hele tiden.
Håber du kan bruge mit svar.
Hilsen Mikkel
| |
| Kommentar Fra : mnc |
Dato : 09-10-02 19:14 |
|
Hej Mikkel og tak endnu en gang.
kan du nævne de forskellige 'str.' ruller der er? kan godt være jeg er lidt besværlig men jeg er ik den store mekaniker :D
pft. Morten
| |
|
"HulaMula" <HulaMula.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:_rFo9.84391$Qk5.3792485@news010.worldonline.dk...
> Hej, du kan få mange forskellige mærker og self. i mange forskellige
> prisklasser.
> Hvis den skal op og køre 90-100 kan du godt regne med at det kommer til
> at koste en 3-5 tusind.
> Du skal have ny CDI (uden omdrejningsbegrænser), ny cylinder (nok en
> 70ccm), ny variomatic, ny kobling og nok osse en ny karburator.
> (Muligvis en ny krumtap, udstødning og gearing)
> Jeg ville nok vælge Polini hvis jeg var dig, de laver kanon god
> kvalitet, og det ligger osse i en ok prisgruppe i forhold til en masse
> andet. (cylinder, variomatic, kobling og gearing)
Jeg er personligt meget skuffet over Polini's vario.. min er krommen slidt
af på indersien efter cirka 4 måneder og 2000 km..
Jeg køber ikke polini næste gang..
--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
| |
| Kommentar Fra : HulaMula |
Dato : 10-10-02 23:33 |
| | |
| Kommentar Fra : mnc |
Dato : 13-10-02 13:08 |
|
forresten har ruller noen effekt på hastigheden?? og hvis ja hvilken ?!
mvh morten
| |
| Kommentar Fra : mnc |
Dato : 05-11-02 08:14 |
|
Vil stadig gerne høre om der er nogen der lige hurtigt kan fortælle mig om ruller har nogen effekt på hastigheden... eller om det kun har med optræk at gøre......
mvh Morten
| |
| Kommentar Fra : mnc |
Dato : 05-11-02 08:15 |
|
Vil stadig gerne høre om der er nogen der lige hurtigt kan fortælle mig om ruller har nogen effekt på hastigheden... eller om det kun har med optræk at gøre......
mvh Morten
| |
| Kommentar Fra : HulaMula |
Dato : 05-11-02 17:17 |
|
Ruller øger ikke hastigheden...
De sænker/øger kun hastigheden fra 0 til topfart
Mvh Mikkel
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|