|
| Kommentar Fra : rpje |
Dato : 06-05-05 12:21 |
|
Der er nok noget galt med chokeren, den kan nok ikke lukke i. (Det skal den jo efter kort tid). Hvis den ikke gør det får du en altfor fed blanding.
Opstod problemet pludseligt er det sikkert chokeren.
Hvis det kom snigende kan det være luftfilteret der skal skiftes.
MV.
Peter Jensen
| |
| Kommentar Fra : Pornsim |
Dato : 06-05-05 12:36 |
| | |
| Kommentar Fra : Pornsim |
Dato : 06-05-05 12:36 |
| | |
|
Jeg er ikke helt enig rpje, hvis man kobler den elektriske choker fra, feks. ved at trække en ledning fra stikket (Eller hele stikket), så får den netop choker hele tiden.
Problemet er nok at den enten er defekt, eller mere sandsynlig at den ikke får strøm. Den elektriske chokers spole kan være brændt af, men det mest sandsynlige er at der er ledningsbrud, eller at tændingslåsen ikke leverer strømmen.
Eller hvis du har haft den elektriske choker af nu her for nylig, så har du ikke fået spidsen ned mod chokerhullet.
Så et tjek består i at se efter om der kommer strøm til den når scooteren er startet, det kan gøres med en prøvelampe eller pære eller voltmeter. Som nødløsning kan man trække stikket fra, og sætte batteriet direkte til.
Afprøvning består i at skrue chokerhovedet af, og måle spidsens længde meget nøjagtig, så sætte batteriet til den i 5 minutter, mærke om den bliver lidt lun på den sorte spole, og måle om nålen flytter sig lidt.
VH Palle Hansen
| |
|
Næ, du kan ikke køre ordentlig hvis chokeren ikke får strøm, da den driller med at give benzin som der ikke er brug for når motoren er varm.
Men du skulle kunne køre normalt hvis du sætter strøm på fra batteriet.
Tag strømsamlestikket af chokeren, og sæt chokerens 2 stik til batteriet. Det ene stik til + og det andet til -
Det er lige meget hvilket der får + og -
Men når du parkerer, skal du jo feks. fjerne den ene ledning fra batteriets + pol, da den ellers tømmer batteriet på en nat.
Men prøv først om disse ledninger får den til at gå ordentligt efter 1 minut, ellers er der måske en hel anden fejl.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Pornsim |
Dato : 07-05-05 12:39 |
|
Hej igen palle..
Nu har jeg prøvet det med at sætte den direkte til batteriet, men jeg synes stadig at den gør det samme, da jeg så mærkede på el-chokeren var den varm.. hvad skal jeg prøve/gøre?
| |
|
Du skal ikke lave ny ledning, men kontrollere at der kommer 12 volt ud af den existerende. Det kan du gøre ved at sætte en pære imellem (Kortslut nu ikke)
Kommer der ingen strøm når scooteren er startet, må du finde fejlen, i stikket/ledningen/startnøgle eller lignende steder.
VH Palle Hansen
| |
|
Ja, det er svært at vide.
En motor skal ikke have helt så fed blanding, når den er varm.
Bliver den meget varm, måske fordi der er brækket vinger af blæserhjulet, eller blæserkappen over cylinderen sidder forkert?
Måske er strålespidsen lige stor nok. Eller luftfilteret for tæt.
Eller er din elektrodeafstand på tændrøret rigelig stor?
Og hvornår opstod fejlen, efter du rodede med hvad?
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Pornsim |
Dato : 07-05-05 17:15 |
|
Kan det være at chokeren er defekt og ikke arbejder rigtigt?
Mit tændrør skulle være det rigtige det er en 7´er
og jeg tro ikke at strålespidsen er for stor, fordi jeg har kørt fint med den samme størrelse i lang tid.
og mit power filter, tror jeg heller ikke er for tæt, fordi det har jeg også kørt fint med i lige så langt stykke tid..
| |
|
Jeg tror så måske ikke det er fordi den er ved at drukne, for er du sikker på den ikke også opfører sig sådan når den er kold.
Prøv at se tændrørets farve om det er sodet hvidt/gråt eller normalt, og prøv så det med lidt mindre elektrodeafstand.
Men hvis det kun er når den er varm, at fejlen kommer, så ville jeg se på/skifte CDIèn tændrøret eller tændrørshætten.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Pornsim |
Dato : 07-05-05 17:23 |
|
efter jeg var kommet hjem med den kiggede jeg også på tændrøret, det var helt olieret, det fik jeg så væk og prøvede igen, den er stadig lige sådan.. og jeg har næsten også lige skiftet tændrør, og farven på midterelektroden er brun..
Så måske er det tændhætten..
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 114 point Dato : 08-05-05 16:02 |
|
Nej det tror jeg ikke, men der er jo kommet en masse benzin og dermed olie i udstødningen som du selv har sagt.
Benzinen er nok fordampet, men olien skal jo brænde af, i hvert fald i den første del af udstødningen, så det er helt normalt at den så vil ryge.
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|