/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
D-Link Router Problem
Fra : johnnyp
Vist : 671 gange
100 point
Dato : 03-05-05 09:55

Her investeret i D-Link DI824VUP, som jeg dog ikke kan sige meget om indtil nu... KUN at jeg ikke kan få den til at virke. Har fulgt diverse instruktioner men kan ikke komme på nettet ( internettet ). Alt fungerer fint uden router med hensyn til opkobling på ADSL, men når routeren bliver sat i mellem - ingen forbindelse. NOGEN GODE RÅD

Har tidligere spurgt ang router se evt. :: http://www.kandu.dk/dk/spg/64100

 
 
Kommentar
Fra : bne


Dato : 03-05-05 10:11

Du kan jo prøve at kigge her : http://www.kandu.dk/dk/spg/62632
Det løste mit problem.

Kommentar
Fra : hansen9


Dato : 03-05-05 10:48

Min D-Link router er ganske vist en anden model. Men den kunne ikke finde ud af at hente IP-adresse fra udbyderen. Det krævede lige en opdatering af firmwaren, så kørte den helt som den skulle. Husk at du har ret til gratis telefonsupport fra D-Link.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 03-05-05 11:22

Når du skriver, at du har fulgt diverse instruktioner indebærer det så også, at WAN er sat til DHCP (automatisk hentning af IP)?
Standardopsætningen på langt de fleste routere passer til en DHCP opsætning og kan normalt "hoppe på" uden videre når kablerne er forbundet rigtigt.
Der må være en reset knap måske skulle du prøve den og så lade være med at gøre dig for umage.

Kommentar
Fra : johnnyp


Dato : 03-05-05 12:55

Bjarne D: Wan er sat til DHCP, jeg har også prøvet at lave en reset, dog uden held.

Kommentar
Fra : johnnyp


Dato : 03-05-05 13:11

Hansen 9 : Var ikke klar over at der var telefonsupport hos D-Link, så det skal selvfølgelig lige prøves. Vender tilbage om de har kunnet hjælpe.

Kommentar
Fra : larsfrohn


Dato : 03-05-05 13:20

Hej JohnnyP

Problemet er hvilken ADSL har du bestilt og hos hvilken udbyder. Der er milevidt forskel i inst. af en TDC med fast IP på en Proaccess løsning til en WEB speed hos TDC kabel til en Tiscali med Cisco router foran.

Prøv som sagt D-Links hot-line, der plejer ikke at lægge på førend det virker - eller skriv igen her

Lars




Kommentar
Fra : 1133


Dato : 03-05-05 14:50

hej
undersøg om kablet skal være ret igennem eller krydset
mellem router og adsl

Kommentar
Fra : johnnyp


Dato : 04-05-05 22:38

Hej ..
Har forgæves forsøgt at komme igennem til D-Links`s hotline uden resultat, men bliber ved ´med at forsøge. Med hensyn til kablerne så skulle det ifølge tekniske date være ligemeget om de er ret igennem eller krydset, men har for en sikkerheds skyld prøvet begge dele. ADSL er oprettet hos TDC. Håber at det er svar nok indtil videre.

Godkendelse af svar
Fra : johnnyp


Dato : 08-05-05 19:22

Tak for svaret BjarneD.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste