|
| Scor 100 Point! Gær hvad denne sag vil e~ Fra : pzyko | Vist : 973 gange 100 point Dato : 30-03-05 23:02 |
|
Her giver jeg gladeligt 100 point til den der kan svare på hvad denne sag vil ende med. Jeg har jo så mange af dem alligevel!
Jeg har i dag modtaget en "betalingspåmindelse" fra DSB. Det underlige er bare at jeg ikke på noget tidspunkt har fået en afgift. Ja ok! Det har jeg! Men det er efterhånden længe siden og jeg har betalt dem. Jeg har ikke kørt med tog en del tid nu da jeg kører sammen med en kollega. Pludselig påstår DSB at jeg skylder dem 550 kr! 500 for at rejse uden billet og 50 for den rykker jeg har modtaget! Da dette er i uoverensstemmelse med sandheden har jeg her til aften forfattet dem et velformuleret brev som i morgen sendes som anbefalet post. Men er der nogen der har et bud på hvad denne sag vil ende med? Kan jeg slippe? Jeg har virkelig ikke fået den afgift, det må være en fjende der har opgivet mit navn og adresse til kontroløren!! Den dato afgiften er skrevet kørte jeg med min kollega. Jeg har tænkt og tænkt og det er 100% sikkert! Her er brevet til DSB:
DSB S-tog a/s
Kundecenter
Charlottenlund Stationsplads 2
2920 Charlottenlund
Denne skrivelse er sendt som anbefalet post
Vedr.: Betalingspåmindelse 1, Debitorid: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
D. 30. Marts, blev en skrivelse med vedhæftet girokort smidt i min postkasse. Jeg mindes ikke at have foretaget rejse uden gyldig kort/billet. Jeg kan derfor ikke godtage betalingspåmindelsen.
Det er min opfattelse, på baggrund af den falske anklage, at der enten er tale om at en blind passager har opgivet undertegnedes navn og adresse til en af DSB's billet-kontrollører, eller at Deres virksomhed driver organiseret svindel.
Såfremt at DSB stadig mener at have tilgodehavende hos undertegnede, vil jeg bede Dem om at få tilsendt gyldig bevis materiale for at jeg skulle have påtaget mig et beløb den pågældende dato, således at jeg kan tage stilling til hvorvidt jeg er enig i Deres påstand.
Da jeg formoder at der er tale om en fejl fra DSB's side vil jeg undlade politianmeldelse og istedet betragte sagen som afsluttet.
Med venlig hilsen
xxxxxx xxxxxx
xxxxxxxxxvej 8
xxxx xxxxxxxxxxxxxxx
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 30-03-05 23:05 |
| | |
| Kommentar Fra : Axelise |
Dato : 30-03-05 23:05 |
|
Jeg tror ikke du skal regne med at slippe, medmindre du kan fremvise en kvittering for den afgift, du mener at have betalt.
Og hvis du tror at nogen har opgivet dit navn og adresse, kan du måske slippe, hvis du kan bevise, at du var et andet sted på det tidspunkt, hvor bøden blev skrevet.
| |
| Kommentar Fra : felix30 |
Dato : 30-03-05 23:06 |
|
Hvordan den sag ender kommer jo an på hvilke beviser DSB har. Og om du kan modsvare dem. Foreksempel ved at sandsynliggøre at du var på arbejde eller lignende på det tidspunkt der er beskrevet på togførerens materiale.
Så hvordan den ender kommer an på.......
| |
| Kommentar Fra : pzyko |
Dato : 30-03-05 23:08 |
|
Nu midforstår i mig. Den bøde som jeg fik for længe siden er betalt. Og det mener DSB åbenbart også siden at det slet ikke er den de rykker for her!! Den de rykker for her er en ny en som jeg ved at jeg ikke har fået. Som jeg faktisk umuligt kan have fået da jeg VED at jeg kørte med en kollega på arbejde den morgen!
| |
|
Øhh er det ikke ligesom skattevæsenet, at du skal bevise at ikke har været der..og ikke omvendt?
| |
| Kommentar Fra : pzyko |
Dato : 30-03-05 23:11 |
|
ok...Dit svar er modtaget...vi får at se om du bliver vinderen når jeg får et svar tilbage fra DSB om? en uge?
| |
|
Ja, den vil ende med du slipper, da DSB ikke kan løfte den fornødne bevisbyrde, så skal du da have mistet en legimitation med personnummer, uden du har anmeldt det til politiet.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 30-03-05 23:12 |
|
1.Du kan ikke erindre ???? har du eller ikke
2. Deres virksomhed driver organiseret svindel ...Skalk du nok ikke skrive
3. således at jeg kan tage stilling til hvorvidt jeg er enig i Deres påstand. duer jo ikke rigtigt
4. Da jeg formoder at der er tale om en fejl fra DSB's side vil jeg undlade politianmeldelse og istedet betragte sagen som afsluttet.
Rettet...Da jeg formoder at der er tale om en fejl fra DSB's side vil jeg betragte sagen som afsluttet.
Mvh SUNE
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 30-03-05 23:14 |
|
DSB skal have din underskrift på den "billet" togbetjenten/kontrolløren har udskrevet.
Og hele CPR-nummeret.
Det er ikke nok med navn og adresse.
Så hvis du mener, at kravet er uretmæssigt, skal du selvfølgelig nægte at betale.
Og som nævnt, bedst hvis du har vidner eller kan dokumentere, at du ikke befandt dig i toget på det angivne tidspunkt.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : pzyko |
Dato : 30-03-05 23:14 |
|
Det ved jeg ikke? Men hvis de sender en kopi af den lap papir som man jo udfylder når man får en afgift så vil jeg da håbe at jeg kan sige:"Dette der er ikke mit CPR-nummer, og dette der er ikke min underskrift!" For hvis en anden mand kender mit CPR-nummer, så er jeg jo virkelig på røven nu! Men det burde heller ikke være muligt...ikke umiddelbart...
| |
| Kommentar Fra : bentjuul |
Dato : 30-03-05 23:19 |
|
Jeg kan ikke sige dig hvordan sagen ender, men hvis jeg var dig ville jeg pille disse formuleringer ud
Citat eller at Deres virksomhed driver organiseret svindel.
vil jeg undlade politianmeldelse |
Desuden ville jeg ændre denne formuling
Citat Jeg mindes ikke at have foretaget rejse uden gyldig kort/billet. Jeg kan derfor ikke godtage betalingspåmindelsen.
Det ville jeg ændre til nedenstående.
Jeg har ikke på det pågældende tidspunkt rejst med DSB hvorfor jeg ikke kan anerkende Deres krav. |
Det andet du har skrevet oser lidt af dårlig samvittighed og at du prøver at puste dig op.
Skriv istedet i en pæn tone, men undlad at bruge usikre argumenter. Så tror jeg sagen falder på plads til alles tilfredshed.
Held og lykke med det
//bentjuul
| |
|
ARGHHH!!!
Det lyder da helt vildt irreterende.....
-Er der ikke nogle gamle DSB sæder man kan snitte lidt i, så man kan få afløb.......
| |
| Kommentar Fra : valde. |
Dato : 30-03-05 23:40 |
|
Jeg tror nu nok du lige skal overveje det Sune siger. Når du provokerer dem så meget som du gør, vil de måske gøre deres yderste for at få dig ned med nakken - måske.
Ellers er det da oplagt at de lader det hele falde. Hvad D S B gør i den situation ved jeg ikke. De undlader måske at svare. Det er vel nærmest utænkeligt at de skriver: "Nåe nej du var nok ikke med toget" I det tilfælde giver de jo nærmest dig ret i dit udtryk "Organiseret svindel" Moderer din skrivelse, og du hører ikke mere
| |
| Kommentar Fra : pzyko |
Dato : 30-03-05 23:48 |
|
Ok...I har nok ret. Her er den nye version...
DSB S-tog a/s
Kundecenter
Charlottenlund Stationsplads 2
2920 Charlottenlund
Denne skrivelse er sendt som anbefalet post
Vedr.: Betalingspåmindelse 1, Debitorid: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
D. 30. Marts, blev en skrivelse med vedhæftet girokort smidt i min postkasse. Jeg har ikke rejst med DSB S-tog den pågældende dato, men sad i stedet på passager-sædet i en kollegas bil. Jeg kan derfor ikke godtage betalingspåmindelsen.
Det er min opfattelse, på baggrund af den falske anklage, at der er tale om at en blind passager har opgivet undertegnedes navn og adresse til en af DSB's billet-kontrollører.
Såfremt at DSB stadig mener at have tilgodehavende hos undertegnede, vil jeg bede Dem om at få tilsendt gyldig bevis materiale for at jeg skulle have påtaget mig et beløb den pågældende dato.
Da jeg formoder at der er tale om en fejl fra DSB's side vil jeg betragte sagen som afsluttet.
Med venlig hilsen
xxxxxx xxxxxx
xxxxxxxxxxvej 8
xxxx xxxxxxxxxxx
| |
| Kommentar Fra : ahtn |
Dato : 30-03-05 23:57 |
|
Meget bedre, nu har du gode odds mener jeg.
mvh ahtn
| |
| Kommentar Fra : jakjoe |
Dato : 30-03-05 23:57 |
|
Det ser meget bedre ud.
Din første version var fornærmende. Jeg forstår godt at du bliver oprevet over en falsk anklage !!
Men DSB er i god tro indtil de nu modtager dit brev.
Nu må DSB finde beviserne frem....og så vil sagen falde, når det forholder sig som du har beskrevet det.
Din underskrift kan ikke være på nogen kontrollørs papir, og dermed basta.
mvh
jakjoe
| |
| Kommentar Fra : bentjuul |
Dato : 31-03-05 00:03 |
|
Jeg ville i første omgang nøjes med at skrive følgende:
D. 30. Marts, modtog jeg en skrivelse med vedhæftet girokort fra DSB.
Jeg har ikke rejst med DSB S-tog på det pågældende tidspunkt, men befandt mig andetsteds og kan derfor ikke anerkende Deres krav.
Det er min opfattelse at der må være sket en fejl hos DSB, og betragter derfor sagen som afsluttet.
//bentjuul
| |
| Kommentar Fra : pzyko |
Dato : 31-03-05 00:14 |
|
hip som hap...den er sikkert god fin som den er nu...
men ellers tak for rådgivningen...nu vil jeg sq sove! |-)
| |
| Kommentar Fra : bentjuul |
Dato : 31-03-05 00:20 |
|
Pzyko > men som du skriver det - tager du udgangspunkt i at det ikke er en fejl hos DSB, men en der har brugt dit navn !!! Det kan du da ikke vide...... så derfor ville jeg fortsat tage udgangspunktet i, at det er en fejl hos DSB, men ok det er da dit valg, det er jo ikke mig der skal af med skillingerne.
//bentjuul
| |
|
Helt enig med //bentjuul. Stryg de sidste to afsnit i dit brev. Jo kortere og jo mere konkret, jo bedre. Sæt dig i den persons sted, der skal læse og behandle dit brev. Jo mindre tid, han/hun skal bruge på sagen, jo bedre. Lange breve - især med grovheder - skaber irritation. Og det har du jo ikke lige brug for. Og det med, at en anden har opgivet dit navn og adresse, kan godt lyde lidt paranoid og er under alle omstændigheder det rene gætværk. Det er op til dem at forklare, hvor de har dit navn fra.
Så slap du bare af. Hvis du sender den helt korte version, hører du sikkert ikke mere.
| |
| Kommentar Fra : 1975 |
Dato : 31-03-05 10:26 |
|
Helt enig med bentjuul.
Det er bedst ikke at prøve at komme med forklaringer på hvorfor man tro det ene eller andet er sket.
Men tilbage til gættet på hvordan sagen ender :)
Jeg tror det ender med at du ikke hører mere fra DSB.
| |
| Accepteret svar Fra : Sunowich | Modtaget 100 point Dato : 31-03-05 10:51 |
| | |
| Kommentar Fra : tukols |
Dato : 31-03-05 11:20 |
|
Har også kørt lignende sager for min datter, hvor der var nogen der havde fået fat i hendes cpr nr. - navn og adresse. Her dog Århus Sporveje.
Vi var heldige at hun slet ikke var i Århus på de fleste af tidspunkterne, så de slap alle anklagerne.
I og med du har kollegas udsagn, skulle der ikke være problemer med at få DSB til at opgive sagen.
Har du tabt eller fået stjålet din tegnebog eller ID kort? I så tilfælde skal du nok gøre DSB opmerksom på dette. Set nu der kommer flere bøder?
Hilsen tukols
| |
| Godkendelse af svar Fra : pzyko |
Dato : 01-04-05 17:30 |
| | |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 01-04-05 22:19 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|