OK, jeg havde ikke set spørgsmålet, heller ikke ander i knallertkatogorien, da Kandu posten til E-mail åbenbar ikke fungerer.
Ja det er rigtigt at hvis der er gnist stadigvæk, så kan vi udelukke de løse forbindelser.
Og våd på toppen, ja så må vi også udelukke benzinmangel.
Simmerringe kan blive utætte, men bliver det somregel lidt af gangen, hvis de da ikke er blæst af, men mon dog, for så er det nemlig sådan med utætte simmerringe at motoren slæber luft ud og ind dernede, og blandingen bliver for tynd, da der så ikke suges så meget med gennem karburatoren. Så det stemmer heller ikke rigtig. Forøvrig er det næsten det samme problem med dem, som hvis bundpakningen var utæt.
Jeg vil foreslå at du slår elektroden på tændrøret lidt tættere sammen, så der kun kan komme en tommelfingernegl imellem. (Husk på det er langt sværere at lave gnist under kompression.)
Så kigger vi igen på benzinen, og skal have sikkerhed for at den ikke oversvømmer, og hvis du har prøvet med lighter trikket foran tændrørshullet, ville du vide om der var for meget.
Hvis der er for meget, skal vi havde det ud af krumtaphuset, og det gøres ved at lukke for benzinen, og med gashåndtaget i bund bruges selvstarteren rigeligt, eller kickstarteren 20 gange eller indtil ligthertrixet ikke giver flamme.
Så prøves start stadig uden at åbne benzinen.
Hvis der så kommer liv, åbnes igen, og hvis den så forsluges igen, ved vi at svømmerventilen hænger, måske fordi der er skidt i.
Hvis den derimod slet ikke var våd til at begynde med, og vi tror at problemet var benzinmangel, så hælder vi 2 fingerbøl benzin i tændrørshullet eller karburatoren, og forsøger.
Men som du beskriver problemet, så får den jo rigeligt, og vi skal have den tørlagt, og forsøge start uden yderlig benzintilførsel.
VH Palle Hansen