|
| Kommentar Fra : jeansgade |
Dato : 01-03-05 18:17 |
|
står for højt i tænding.
eller hvad siger Palle!!!!!!!!!!!
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 01-03-05 19:06 |
|
Jeg vil gætte på din CDI box er kommet ud af kurs,
men det er svært det her, når der ikke kan måles, altså herfra hvor jeg sidder.
Hilsen Keldd.
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 01-03-05 19:06 |
|
Jeg vil gætte på din CDI box er kommet ud af kurs,
men det er svært det her, når der ikke kan måles, altså herfra hvor jeg sidder.
Hilsen Keldd.
| |
|
Ja, så må vi jo på den igen, og de ærede medsvarer er inde på noget af det rigtige:
Dog mener jeg det hedder for lavt i tænding, men i alle tilfælde er der tale om for tidlig tænding, altså tænding langt før stempelet når toppunktet.
Og hvad det skyldes, kan nærmest kun være 4 ting:
1. Enten Keldds svar, og så var det jo smart hvis man kunne låne en CDI (THansen tager varer tilbage hvis du er utilfreds eller "den ikke lige passede" hæ hæ) men så skal den jo ikke leveres tilbage indsvinet i olie.
2. Eller Pickupen er blevet forskubbet, måske hele grundpladen, men det må du kunne se, om noget har ramt/ridset pickup eller andet grej derinde, nu hvor du har svinghjulet af.
3. Krumtappen er drejet, mellem de 2 balanceklodser, det er den aksel hvor rullelejet sidder på (Så vil hele motoren ryste voldsomt når/hvis den kommer op i omdrejninger) og begge aksler vil "slinge"
Den lille aksel er jo presset på, så der er jo altid en risiko for den kan dreje løs fra balanceklodserne.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=418204608&n=903717800&pn=1393921753
4. Rulleleje ved krydspind eller rullelejet imellem balanceklodserne (På krumtappens lille føromtalte aksel) er kørt i smadder, og derfor er stempelet ikke i top når gnisten kommer, og derfor slår den tilbage/går baglæns. Men det kan undersøges ved at få cylinderen af, og trække/skubbe på stempelet.
Satans osse, det havde været nemmere med den notløsning ikke?
VH Palle Hansen
| |
|
Nej jeg tror ikke rigtig på CDI fejlen. Den kan ikke lave en gnist før den får impuls, derimod kan den forsinke gnisten, men det giver ikke en motor der går baglæns.
Efter nærmere eftertanke er jeg nået frem til:
1.Enten har noget drejet sig ved tændingen, enten pickuppen (Den kan normalt ikke stilles) Grundpladen (Den kan normalt ikke stilles) Eller selve svinghjulet (Magnetsvinghjulet) som tit har magneter mm der er nittet på. Altså noget i svinghjulet der er drejet.
2.Eller plejlstangen er bøjet.
VH Palle Hansen
| |
|
Jamen du har ikke fundet problemet med baglænskørselen.
For du kan jo da ikke først sige at du kontrollerede at noten ikke var gået.
For så senere at sige at nu er det helt fyldt med snask (Du har jo lige haft svinghjulet af for at se til noten, og var den da ren?)
"haft svinghjulet af og jeg har renset det hele for det var fyldt med olie og nu kører motoren fremad", jamen olie får den ikke til at køre baglæns, så der må jo være løse magneter eller andet i det svinghjul?
Det ser nærmest ud som der er 2 problemer:
1.Tændingstidspunktet på grund af svinghjulet.
2. På grund af forkert tænding er der sket explotion helt ned i krumtappen, der har skudt simmerringe ud, bl.a. bag tændingens grundplade, og olie benzin blæses ud og ind af simmerringshullet.
VH Palle Hansen
| |
|
Det syntes jeg ikke er sandsynlig at den går baglæns af for meget olie, men at tændrøret og udstødningen drypper af olie er jo nok derfra.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 04-03-05 23:39 |
|
Jeg har set det nummer før. En DKW, for et par dage siden ganske vist, men han startede den og satte i gear, og
kørte baglæns. Så måtte han stoppe, og starte igen, indtil den kørte forlæns. Han fandt så på at løbe den igang.
Var dreng dengang, og kan ikke huske hvordan historien endte.
Men lad endelig være at lukke spørgsmålet før løsningen er der.
Keldd.
| |
| Kommentar Fra : steno |
Dato : 08-03-05 19:00 |
|
hej igen jeg har lige købt en racer cdi til min knallert, og den køre ganske vist ikke baglæns, men køre kan den heller ikke, jeg kom til at tænke på at jeg måske ikke har fået oplyst en vigtig detalje, for min knallert kørte som sagt fint, men alle mine problemer er opstået efter jeg har fået en cylinder med 9 skyllekanaler på, den jeg havde før var en Airsal 47.6 cylinder med nær så mange kanaler+ jeg havde et Athena Racing/Evo topstykke, men jeg har tænkt på om dens problem nu kan være kompression, for jeg syntes kickstarteren er lidt hård at træde, og den laver stadig de næsten samme eksplosioner ud af udstødningen, men dog afdæmpet i forhold til før
| |
|
Om den har 9 skyllekanaler eller ej, har kun noget med ydelsen at gøre.
Og du skal være glad for en kraftig kompression, men den kræver så også en god gnist, så måske skal du slå elektroderne tættere sammen på tændrøret.
Men du må da kunne se om der er gnist med den nye CDI, og om der var med den gl.
Du skriver ikke hvilken udstødning du har, og det bør da være en god racermodel med tuncylinder.
Hvilken opsætning har du efterhånden?
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : steno |
Dato : 08-03-05 21:34 |
|
Ja det var maaske et godt sted at starte, ja ta dig ikke lige af at jeg ikke kan bruge de sidste tre bogstaver i alfabetet, men jeg forsoger paa at finde en version af Linux der kan overtage min WinXP, men jeg har endnu ikke fundet en der kan understotte exe filer, men nu ikke mere om det vi maa forholde os til vores knallert sag :P ..
Jo altsaa jeg har en 21mm dellorto paa med en dyse 95 i (som jeg altid har brugt), saa har jeg en Hebo New Generation variomatic, en topperformance krumtap, saa havde jeg en malossi membran som saa ikke er i mere for pladerne knak fordi jeg kom til at tabe den, ja tingene kan jo lande uheldig, og det skete desverre, saa nu er der standard membran, og sidst men ikke mindst er der en Polini no smoke udstodning paa, og jo selfolgelig ogsaa den cylinder som foer omtalt...
| |
| Kommentar Fra : jeansgade |
Dato : 09-03-05 07:15 |
| | |
|
Det er alt for bøvlet at bruge Linux, og jeg har kun haft et par rigtig gamle dosspil, der ikke ville køre med XP.
Og at begynde at lægge Linux (Feks. Redhat) ind på samme harddisk er kun at indvitere til øretæver. Selvfølgelig kan alt lade sig gøre, men mit råd er altså: Lad være, det er ikke godt nok, og ikke udbygget nok endnu, og slet ikke til de millioner af spil/programmer der kører Windows. Så hvorfor dog ikke forsætte med XP?
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : steno |
Dato : 10-03-05 00:03 |
|
ja tror jeg desvaerre ogsaa jeg maa gi dig ret i, men jeg havde bare haabet paa at jeg ku faa et styresystem uden alle de indgreb som Microsoft har lavet i deres, for XP er ellers et skidegodt styresystem problemet er bare deres preinstallerede programmer, og de er jo som bekendt ikke lige til at slette, men jeg maa vel nok indse at drommen om et andet styresystem godt kan bli langsigtet, men du skal ha tak for svaret, selvom det jo desvaerre ikke bragte mig naermere mit maal, men det maa jeg jo saa bare leve med indtil de finder paa noget andet, men nu for at vende tilbage til den snart beromte knallert :P, jeg har lige taget motoren af min knallert saa jeg ordentlig kan se til problemerne, og det forste jeg saa var at det ser ud til at der er gaaet en toppakning, men kan det ha noget med sagen at gore ???
efter det tog jeg ogsaa min cylinder af, og mit stempel er gennemsmurt af olie og ligeledes er cylinderen, men alt det kan vel ikke skyldes en skide toppakning? Eller?
Jeg ved ikke om du ud fra de oplysninger kan konkludere et eller andet.
Ja det havde selfolgelig vaeret lettere hvis man havde haft dig som nabo, ville slet ikke undre mig hvis den saa var lavet efter 5min, men verden kan jo ikke altid vaere lige god mod en,
| |
|
deres preinstallerede programmer? Jamen hvis det er Windows Media Player eller Paint osv. så er det jo bare at lade det program der skal overtage funktionen (Feks. billedbehandling) overtage alle formater, så ser man ikke mere til windows eget program. Ligeledes kan Internet Explorers funktioner overtages af et andet browserprogram.
Nå tilbage til knallerten: Nu da den er skilt ad, er det jo med at mærke om der er noget med lejer stempelringe osv.
Og at den er smurt ind i olie, skyldes jo nok at den har pumpet en masse benzin ind der ikke er blevet forbrændt, og har efterladt olien efter fordampning.
Og at toppakningen er gået er der nok heller ikke noget at sige til, hvis explotionen er sket for tidlig, så opstår der et voldsomt tryk.
Passer din tændrørslængde til topstykket?
Jeg har den mistanke at der har stået en hel masse benzin i krumtaphuset:
Kontroller at karburatoren ikke svømmer over: Hold den vandret, giv gas så gasspjældet er helt åbent, og sug i vaccumslangen, så der løber benzin til den, kig så ind, så må benzinen ikke løbe over strålerøret( Der hvor gasspjældets nål går ned)
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : steno |
Dato : 10-03-05 01:47 |
|
jeg bruger det taendror som jeg altid har brugt til min knallert, enden af taendroret ender ca der hvor buen i topstykket begynder, saa vidst ikke det, men hvordan faar jeg det benzin i krumtaphuset ud ???
naar jeg tager luftfilteret af og kigger ind i kaburatoren er den helt vaad indeni,og den er ogsaa vaad op langs selve spjaeldet, jeg ved ikke om det har en betydning, men med hensyn til vaccumslangen ved jeg ikke lige hva for en du mener jeg har en slange der gaar fra tank til en vaccum og fra den til kaburatoren men nu har jeg jo motoren af fra stellet saa hvilken vaccum ??? ja jeg sporger maaske dumt men ved man det ikke kan man jo lede laenge,
| |
|
Under tanken sidder en automatisk benzinhane, den er faktisk en automatisk lukkeventil, der lukker for benzinen til karburatoren, når motoren stanses.
Den har monteret 2 slanger, somregel en tyk og en tynd.
Den tykke skal føre benzinen ned i karburatorens svømmerhus.
Den tynde (Vaccumslangen)er altid tom for benzin.
Hvis knallerten går eller der trædes på kickstarteren eller starteren slæber motoren rundt, dannes der vaccum i indsugningen mellem membranen (På krumtaphuset) og karburatoren/luftfilteret.
Den tynde vaccumslange som sidder på en lille studs på karburatorens vaccumside (Motorsiden af karburatoren), får således vaccum når motoren drejer, og åbner derved udløbet af benzin i den store slange ned til karburatoren.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : steno |
Dato : 10-03-05 20:09 |
|
men jeg har kun en slange fra min vaccum ting, for den anden er revet over, men sådan har den altid været..
så jeg har kun en slange til benzinen, men at der ligger en masse benzin inde i kaburatoren når jeg kigger ind kan det ikke ha noget med det du snakker om ??, og hvis det er tilfælde hva kan jeg gøre for at det kommer i orden ????
| |
|
Ja, hvis der kommer benzin ned uden at vaccumslangen er på, så er benzinhanen(Dåsen) defekt, men derfor skulle den jo kunne starte alligevel. Men den har så langt størrer riciko for at blive forslugt ved at der kan løbe benzin over strålerøret og ned i krumtappen, hvis der sætter sig skidt i karburatorens svømmerventil, eller hvis knallerten står på sidestøttefod.
Der er vist ingen tvivl om at der er stået og løbet en hel masse benzin ind. Og når du så forsøger at starte er blandingen blevet så fed, at det vanskeligt kan antændes, og hvis der skulle komme en explotion så brænder det også ude i udstødningen.
Få en ny benzinhane på, se efter at karburatoren ikke løber over når den står vandret, ellers er nåleventilen ikke tæt, men skal renses eller udskiftes.
Men hvis du gerne vil have lidt liv i den nu, så skift cylinderpakninger, træk slangen af karburatoren (Sæt en rund stjerneskruetrækker spids i slangen for at lukke for benzinudløb) og bliv så ved at kickstarte til der kommer liv i motoren), for så ved du at den er udluftet.
VH Palle Hansen
| |
|
Ja ny slange skal der jo til, da den skal være hel og tæt.
Pas nu på ikke at bøje noget af ophænget på svømmeren, der skal gå op og lukke nåleventilen.
Nåleventilen er kun 1 cm lang og skal måske kun renses.
VH Palle Hansen
| |
|
Jeg tror at du har sat slangen der fører benzin fra benzinhanen til på det forkerte sted på karburatoren, så det ikke løber i svømmerhuset, men ind i studsen hvor vaccumslangen skulle sidde.
Så prøv lige at udluft og forsøg start uden benzintilførsel.
VH Palle Hansen
| |
|
Hvis den benzinhane virker, så skal den ikke kunne give noget benzin fra sig hvis du river vaccumslangen af.
Du er 100% sikker på du ikke har byttet rund på de 2 slanger.
Hvis ovenstående er i orden, ligger fejlen i karburatorens svømmernål som er utæt, eller du har bøjet ophænget på svømmeren, eller du slet ikke har en dyse i.
VH Palle Hansen
| |
|
Man tager bunden af karburatoren løfter forsigtig svømmeren op medens der er åben for benzinen (suger i vaccumslangen) Så må svømmernålen ikke give benzin.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : steno |
Dato : 13-03-05 19:09 |
|
hej igen, jeg har tjekket ventilen og den sluttede bestemt ikke tæt så jeg har sat en anden i og benzin løber regelmæssigt, men den laver stadig eksplosioner, kan det være pga den lille dyse i kaburatoren, hoveddysen fejler intet men den lille dyse ved siden af er knækket kan det ikke være en mulig forklaring ???
VH Steen
| |
|
Knækket?, det gør ikke noget skruetrækkerkærven er defekt, der må bare ikke kunne komme mere benzin gennem den end dens hul giver tilladelse til.
VH Palle Hansen
| |
|
Det er fordi din knallert vil have mere benzin i forhold til luft, og det er svært at holde hånden så den lige får det den skal have. Endvidere kan det være du ikke har en autoschokker på den "nye" karburator.
VH Palle Hansen
| |
|
Taber benzin, på grund af en stempelring, ja den har jeg godt nok ikke hørt før?
Der er 2 grunde til at din knallert løber med benzin, den ene er at din benzinhane ikke lukker automatisk, og den anden er at der er noget galt med karburatoren.
VH Palle Hansen
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 41 point Dato : 15-03-05 18:40 |
|
Ja det kan købes ved feks. thansen.
Er du sikker på det stempel passer til cylinderen?
Der er ikke filet i udstødningsporten, i cylinderen?
Og der er ikke skiftet krumtap?
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 16-01-06 09:34 |
|
Hvad Steno,strittede du den i havnen, eller fik du den til at køre??
Keldd
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|