|
| Rust...??? Fra : Piaggio_NRG_MC3 | Vist : 750 gange 50 point Dato : 29-01-05 22:13 |
|
Hey... Jeg har kørt rundt på min scooter her om vinteren, og så ville jeg lige høre, og den kan være begyndt at ruste, ved det...??? Hvis den er begyndt at ruste, kan man så nå at fjerne det??? Den er fra den 11/10 2004...
VH mig...
| |
|
Som udgangs punkt ruster din scooter HELT sikkert,du kan så lave forskellige tiltag,for at udsætte det uundgåelige...
En god ting er at vaske/rengøre din jernhest regelmæssigt,da en ren overflade fri for ujævnheder og skidt,ikke ruster så hurtigt..
De steder på scooteren hvor der er "kringelkroge" hvor fek.s plastskærme sidder ind over metal eller andre svære steder at rengøre kan du skrue dig ind til,for der at give en smørring eller rusthæmmende spray..
Det bedste er at være lidt "over" scooteren,så det hele ikke bliver for uoverskueligt
| |
| Accepteret svar Fra : arne.jakobsen | Modtaget 60 point Dato : 29-01-05 22:50 |
|
Jeg er enig med Michael i én ting, nemlig at det altid er en god ide at holde din scooter ren. Men når han kalder den en jernhest, er det HELT forkert. Udtrykket "Jernhest" dækker en cykel og ikke en scooter eller knallert. En Scooter produceret i 2004 har stort set ikke jern i sig. Gør den ordentligt ren, og sprøjt den med tynd olie. Derefter kan du med fordel give en coatning omkring de elektriske del med et middel som du kan købe billigt hos T.Hansen. Tror det er et Silikone-produkt. Det vil sikre dig imod startproblemer p.g.a. fugt.
Grunden til at jeg alligevel anbefaler hyppig rengøring er at AL metal nedbrydes IKKE kun jern og stål. Des renere scooter og jo mere den er beskyttet, jo længere holder den. MEN rust skal du ikke være specielt bange for med en 2004-model.
Hilsen Arne
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 30-01-05 13:14 |
|
NRG_MC3:
Hvis du har kørt på den om vinteren, eller stadig gør det skal du helt bestemt beskytte den nedenunder.
Der har vi jo hele jernkonstruktionen som holder sammen på det hele.
Motoren er jo også sat fast i den rammekonstruktion, der udgør den selvbærende del af hele
scooteren,og det er i de fleste tilfælde kraftige stålrør og på enkelte dyre scootere en trykstøbt
aluminiumsramme.
Læg din scooter ned på siden, gør den ordentlig ren.Tør den ordentlig med en hårtørrer, og sprøjt med en der til egnet beskyttelsolie (Tankstationen har den).
Hilsen Keldd.
| |
|
Hej igen Piaggio. Hvis du synes du har fået et eller flere svar på dit spørgsmål, bør du nok lukke det!
Hvis du ikke ved hvordan man lukker et spørgsmål så er der en forklaring her:
Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse spørgsmålet og svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at det er lukket. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne
| |
|
Tak for svaret arne.jakobsen.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|