|
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 60 point Dato : 17-01-05 09:10 |
|
Tændspolen der sidder oppe i stellet og er gjort fast med de 2 skruer der kommer ud under sidedækselet, (synligt udvendig fra), skal have en god stel, og det får den netop med de 2 skruer, så sørg for at møtrikkerne er godt gnavet ind til stel, gennm malingen.
Platinerne skal være i orden og have den rigtige afstand.
Tag det blanke dæksel af ind til tændingen.
Kontroller at platinerne åbner ganske lidt (0,35-0,4 mm) når du drejer svinghjulet rundt i omdr. retningen.
Hvis de 2 kontaktflader på platinerne er forhøjet eller i fordybninger, som et måne landskab, skal de skiftes, og så skal du købe en aftrækker til FS1`s svinghjul.
Men gnist kan du dog få alligevel, selv om den ikke er så god.
Hvis du ikke kan se at platinerne åbner, skal skruen løsnes på grundpladen, og justeres med en skruetrækker.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : slsstyrer |
Dato : 17-01-05 11:13 |
|
Okay... platinerne er stillet de står 0,35 så det burde der vist ikke være noget i vejen med, Men de to skruer som holder tændspolen har jeg ikke tjekket.. det gør jeg lige.... Så må vi se hvad der sker...
MVH Søren..
| |
| Kommentar Fra : rpje |
Dato : 17-01-05 11:16 |
|
Kondensatoren er kortsluttet. Det har jeg efterhånden set et par gange, De sælger nogle hos T.Hansen. De kortslutte lige pludselig, ny som gamle det er ikke selve kondensatoren der kortsluttet, men måden hvorpå den er samlet (Ledningen går igennem en plastic kappe og er så monteret indenunder).
Prøv at køb en ny. Evt. få byttet den defekte hvis den er ny.
Alt dette forudsætter at den er købt hos T.Hansen (Der efter hånden det eneste sted man kan få dele til de prægtige maskiner fra 70’erne).
MV
Peter Jensen
| |
|
Nu sidder svinghjulet vel rigtig, i noten?
Der må ikke være skidt eller oliefilm mellem platinerne?
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : slsstyrer |
Dato : 18-01-05 08:59 |
|
Jamen det kan jo ikke være ledningerne, når vi har skiftet det hele over fra en anden 4 gear, hvor det virkede på, og så kan det jo heller ikke være kondensatoren.
Til Palle Hansen: Hvor sidder tændspolen som er gjort fast med de to skruer? Ka ikk lig finde den...
MVH Søren S
| |
| Kommentar Fra : slsstyrer |
Dato : 18-01-05 15:40 |
|
Hej igen.. så nu har jeg fundet tændspolen, og sørget for at skruerne er gravet godt ind i stellet.. MEN, der kommer stadig ingen gnist ved tændrøret. Jeg har prøvet at tage ved tændrørs ledningen, mens jeg trådte på kickstarteren. Der fik jeg stød! hehe men jeg forstår bare ikke hvorfor det så ikke virker når der kommer tændrør og tændrørshætte på. Kan det være fordi der ikke kommer nok strøm igennem? Eller hvad kan det være?? Tak for svarene indtil nu..
MVH Søren S
| |
|
Hvis du får stød, så er den sikkert god nok.
Gnisten springer i tændrøret, mellem den isolerede midterelektrode og den bøjede elektrode som sidder sammen med gevindet, men den kan kun springe hvis gevindet ligger mod stel (Topstykke, knallertstel, en skrue der er sat i stel)
Så du har ikke haft tændrøret lagt mod stel.
TIP: Jeg bruger nogle gange at sætte et startkabel omkring tændrørets gevind, og den anden ende på batteriets minuspol, eller et andet blankt sted på knallerten, der er godt "stellet". På den måde kan man få tændrøret lidt mere synligt, men topstykket er let at lægge gevindet mod, på en FS1.
Hvis du er i tvivl om den er blevet forslugt, kan du holde en ligter tæt til det frie tændrørshul, samtig trædes LANGSOM på kickstarteren, så kommer der en stikflamme (Pas på øjnene) hvis der er nok, eller rigeligt benzin.
Hvis der ikke er benzin, hældes et par fingerbøl benzin ned i hullet, tændrøret sættes på, og så skal den starte.
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|