|
|
Syntes også det er åndsvagt..... Prøv lige tænk på alt det bøvl forretningerne skal have med det.... Hvis de endelige skulle gøre noget kunne de da sige at det kostede 150 kr om året at have dankort lige som de gør med VISA kort.
Kvolsgaard
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 06-01-05 17:15 |
|
Så længe folk beholder dankortet og betaler gebyret, sker der sikkert ingen ændringer.
Det er jo desværre sådan med alt hvad der hedder gebyr, statsafgifter, prisstigninger m.m. brokker folk sig enormt til at begynde med, men efter en tid accepteres tingenes tilstand, indtil omtalte gebyr måske stiger til en krone
og så er der lidt brokkeri igen.
Tror kun det kan undgås ved en massiv boykot af dankortet.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 06-01-05 17:17 |
|
Som en fra forbrugerrådet foreslog, gå altid i banken for at hæve på dankortet så bankerne kan se hvad de kan komme til at yde for deres 50 øre, som endda skulle dække den nye sikkerhed, som slet ikke virker.
Husk i øvrigt at sætte beløbet højt når du betaler med dankortet så du får kontanter med tilbage for dine 50 øre.
Det er nemlig bare alt for meget, at vi skal bruge dankort som de sparer penge på, at vi bruger og så skal betale for det endda.
Til bilisterne sørg for at få gebyrfri kontokort.
| |
|
Man burde faktisk begynde at bruge kontanter igen.. Det ligger jo en kæmpe besparelse for banken i at de i dag ikke skal transportere så mange penge efter vi danskere for alvor har taget dankortet til os.. Det var vel egentlig også derfor at dankortet var gratis, fordi de sparede bunker af penge på pengetransport... men det har de jo glemt alt om.
Skal vi ikke bare aftale at vi dropper dankortet og kun bruge kontanter.... SÅ KAN DE FANDME LÆRE DET...
Kvolsgaard
| |
|
Ja det kan godt være i har ret med at de bliver..efter lidt brokkeri...havde bare lige lyst til at rase af !
Men træls er det da !
det kan hurtig blive til 40-50 kr extra i måneden hvis man bruger kortet 3-4 gange dagligt
ca 500 kr i året.
:(
| |
|
Man burde snart hæve hele sin formue og komme det i et penge skab derhjemme eller lign. så kunne de fandme lære det !!!
så kan man selv "hæve" sine penge man skal bruge.
| |
| Kommentar Fra : rpje |
Dato : 06-01-05 17:54 |
|
Bankerne har taget røven på os. Der blev truet med at dankortet vil forsvinde helt hvis det ikke blev moderniseret. Men det er ikke rigtigt. Da Bankerne har sparet mellem 10-20000 medarbejder tilsammen siden det i sin tid blev indført. Den besparelse har de overhoved ikke taget med i deres beregninger.
Desværre er der monopol på kortet. Så vi kan skrige og skråle til vi segner. Det eneste de lytter til er dem der investere i deres aktier. For deres indtjening halter (Lave renter) samt mangle på nytænkning.
MV.
Peter Jensen
| |
| Kommentar Fra : ellebye |
Dato : 06-01-05 18:00 |
|
Problemet er blot, at mange virksomheder kræver at man har en konto i en bank.
Her er det første sted man skal sætte ind. Tilbage til kontant udbetaling af lønnen.
Nogle banker tager jo også gebyr, for at man kan hæve sine egne penge.
Sk... være med renterne, de er jo alligevel spist op af gebyrer.
Og så lige det med forretningerne, de skal endda betale penge for at sætte dagens omsætning i banken. Det rene galmatias.
Problemet er nok, at om få måneder har vi affundet os med at betale de 50 øre, og så er vi lige vidt.
Til BjarneD.
Der er en sag på vej mod de gebyrfrie kontokort, så måske er de også kun en stakket frist.
Bankerne har åbenbart monopol på vores penge.
ellebye
| |
| Kommentar Fra : rotw |
Dato : 06-01-05 18:14 |
|
det koster at have en konto (nu skal folk jo have en konto får at få løn)
det koster penge at bruge sin konto (service ha!)
det koster penge at bruge banken
nu koster det også penge "ikke at bruge banken"
grippen længe leve den sider på toppen og "spiser" hvad den vil
så ergo er bank=Joakim Von And
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 06-01-05 18:20 |
|
Det er ret ligegyldigt med de 50 øre.
Har man ikke større problemer er en psykologsamtale
måske en hjælp. Hvis ikke, rejs til srilanka og hjælp
nødlidende mennesker.
| |
| Kommentar Fra : Rellom |
Dato : 06-01-05 18:22 |
|
Nu kan bankerne jo ikke tillade sig mere, end de får lov til af politikerne.
Det er politikerne, der har ansvaret for ret og rimelighed i samfundet - og ikke bankerne.
Så det er altså et spørgsmål om, hvis interesser politikerne vælger at tilgodese.
Gebyret på 50 øre blev kun til noget, fordi Bendt Bendtsen mente, at det var okay.
Husk lige det ved næste valg!
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 06-01-05 18:23 |
|
Fuldstændigt rigtigt rotw. Bankerne hyler op om manglende indtjening på grund af den lave rente og derfor er de nødt til at hæve gebyrerne, hvorfor tjener de så stadigt flere og flere penge. Det her drejer sig åbenbart om, at dreje skruen mere og mere og så længe folk er tvunget til at bruge bankerne er der jo intet der stopper dem og slet ikke politikerne hvoraf de fleste har nogle fede bestyrelsesposter i finanssektoren.
Hvis det ikke var på grund af frygten for tyveri/røveri ville jeg tage alle mine penge ud af banken.
Flere forretninger har opgivet, at opkræve gebyret fordi det koster mere at administrere og desuden har de jo stadig ikke fået de nye terminaler så kortet skull eblive "sikkert". Pudsigt nok er det en chip der skulle udgøre sikkerheden, gad vide om det ikke bare er endnu et smart trick for at få fuld kontrol.
| |
| Kommentar Fra : berpox |
Dato : 06-01-05 18:36 |
|
Nu er det jo ret beset ikke os som forbrugere det er blevet pålagt at betale gebyr, men derimod de næringsdrivende. Og lur mig, om ikke både Dansk Supermarked, COOP, og alle andre ikke kan brede de 50 øre pr. dankorttransaktion ud på vareudbuddet så vi betaler omkostningen i det skjulte.
Det er de næringsdrivende der vælger at lade kunderne betale gebyret.
Og iøvrigt, så skal næringsdrivende slet ikke betale gebyr til banken for de første 6.000 transaktioner - men mange små specialbutikker med under 6.000 transaktioner opkræver alligevel gebyret hos os forbrugere. Det er da tyveri!
De næringsdrivende har iøvrigt stadig den store fordel, at jo flere der handler "på beløbet", desto færre kontanter er der behov for at have i kassen, og dermed er det også mindre attraktivt at begå røveri.
At chip-kortet så er væsentligt længere tid om at gennemføre en transaktion er selvfølgelig en stor brøler - og det må der findes en løsning på. Det kan jo hurtigt koste til ekstra kassepersonale i Bilka lørdag formiddag hvis transaktionerne tager 4-5 gange så lang tid som de plejer.
Jeg betaler gebyret - og hæver så lidt flere "lommepenge" end før. Men i det store hele vil jeg ikke rende rundt med formuen i inderlommen, eller have den liggende under madrassen....den kunne jpo nemt forsvinde derfra hvis man er udsat for ubehageligheder.
Og så har Teil ellers grueligt meget ret...der er da større problemer omkring os end et gebyrforbrug på 5kr. om måneden til dankort...det er da meget værre at det koster 2kr. at man selv overfører penge via sin homebanking, ikk' ?
mvh berpox
| |
| Kommentar Fra : ellebye |
Dato : 06-01-05 18:39 |
|
Selvfølgelig har Teil i princippet ret, det er blot ... princippet.
Bankerne tjener jo styrtende med penge pt. blot se hvor bankaktierne stiger og stiger, de lægger jo heller ikke skjul på, at det er gebyerne de tjener på.
Så alt i alt kunne vi godt være denne omkostning foruden.
| |
| Kommentar Fra : Guild |
Dato : 06-01-05 18:39 |
|
Hvis bare en lille gruppe, pensionister for eksempel, ville hæve "hele dynen" til kontanter .. ville Nationalbanken være TØMT for pengesedler !
Hvis hele Danmark´s befolkning hæver 2.000 i morgen formiddag .. sååå ! .. det kunne da være helt "sjovt" at se hvad der sker ?
/PG
| |
|
Jeg syntes da 50 øre er meget så jeg er stadig sur over både principet og gebyret.
Jeg syntes der var en som skrev 5 kr i måneden..det er vist ikke ham som handler ret ofte..det svare til at man bruger kortet 10 gange i måneden..den holder ikke !
Men det kunne da være sjovt hvis alle gik ned og hævede alle deres penge bare for en tid indtil de kunne lære det.
Men bare klø på med jeres mening...Det luner at læse andres holdning.
:)
| |
| Kommentar Fra : macau |
Dato : 06-01-05 19:20 |
|
jeg syntes at et gebyr på 20 kr ville være rimeligt hvis man køber for under 100 kr.nu har jeg selv en grillbar og det er sku skide træls når folk kommer og skal have en hotdogs eller en lille pomfrit på dankort,hvorfor kan folk ik lære at have lidt kontanter i lommen ?..
macau
| |
| Kommentar Fra : Rellom |
Dato : 06-01-05 19:24 |
|
Berpox giver efter min mening en god fremstilling af sagen, selv om jeg ikke er enig med ham/hende i,
at de næringsdrivende er de egentlige "skurke" i sagen.
Jeg ved ikke, hvor meget hold der er i BjarneD's påstand om, at "de fleste" politikere har "nogle
fede bestyrelsesposter i finanssektoren" - næppe meget.
Men uanset hvad er det for mig at se et spørgsmål om, hvilke politikere vi vælger.
Det er på den måde evt. urimeligheder fjernes - og ikke ved at boykotte ditten og datten.
Bankernes bestyrelser plejer bankernes interesser - det er det, de er valgt til.
Politikerne er derimod valgt til at pleje befolkningens interesser - og i det omfang man ikke mener
at de gør det, må man så vælge nogle andre.
| |
| Kommentar Fra : berpox |
Dato : 06-01-05 19:42 |
|
>Cyberfishy
- der var mig der skrev 5 kroner...jo jo - det er da nogenlunde deromkring 10 gange om måneden. Brændstof 2 gange (diesel rækker jo langt og tanken er stor) - der er ca. 4 uger på en måned, og så 2 dagligvareindkøb om ugen - så er vi oppe på de 10 gange. Jeg hæver altid lidt ekstra til biffen, morgenbrød hos bageren, kantinemaden osv.... så det er ikke de 50 øre der betyder det store hvis jeg så er i IKEA eller Bauhaus og køber ind for flere tusinde kroner....og bruger en krone eller to yderligere på kortgebyrer....du må se at blive aktionær i din bank, så får du del i gebyrindtjeningen!
Banker er også forretninger - de skal da have lov til at tjene penge som alle andre forretninger. Husk lige på det.
Der er ingen der driver en forretning for ikke at tjene penge.
> macau
- du kan da i princippet være hamrende ligeglad med om det er på dankort eller kontant. Pengene optræder forhåbentlig i dit regnskab under alle omstændigheder - og hvis jeg ikke har 20 kr. i lommen (dem har jeg jo lige brugt på en is og en avis i kiosken) så køber jeg da en pølse med brød hos dig, "på beløbet".....eller 100kr over.
mvh berpox
| |
| Kommentar Fra : berpox |
Dato : 06-01-05 20:17 |
|
Rellom - jeg udråber skam ikke de næringsdrivende til "skurken" - men det ER jo de næringsdrivende der er blevet pålagt gebyret. Og der ER mange mindre næringsdrivende med færre end 6000 transaktioner om året som opkræver gebyret - prøv selv at spørge rundt omkring.....
At min mening så er at det stadig burde være bankerne der betalte for driften og udviklingen af Dankort med eller uden chip, da det er banken der høster den største gevinst under alle omstændigheder, er en helt anden sag.
mvh berpox
| |
|
Med alle de nye butikker der skyder op af jorden i øjeblikket ville jeg da sige at man handler mere end et sted 2 gange i ugen..det gør jeg da ..går både i fakta og aktiv super 3 gang i ugen da jeg ikke har en fryser eller særlig stor køleskab..og så har jeg ikke den udgift med hensyn til bil. da jeg ingen har. men hvis jeg fik så ville det yderligere blive til flere gange jeg skulle bruge mit Dankort hvis jeg havde glemt at hæve mere.
Men det er så dit forbrug der ligge på 5 kr i måneden i gebyr....Det gør mit bare ikke. !
| |
| Kommentar Fra : berpox |
Dato : 07-01-05 06:43 |
|
Vil bare lige forsigtigt spørge: Hvis nu det ALTID havde kostet 50 øre pr. transaktion, ville I så pive lige så meget over en STIGNING på 50 øre????
mvh berpox
| |
| Kommentar Fra : Rellom |
Dato : 07-01-05 07:05 |
|
Personligt piver jeg ikke over noget som helst - det er ikke rigtig min stil.
Men jeg synes da, det er plat, at det skal koste 50 øre, hvergang man bruger sit dankort
- og hvis beløbet stiger med yderligere 50 øre, vil jeg synes, det er lige så plat.
Blot er det ikke bankerne, men politikerne, der er platte (eller muligvis bare bøvede),
eftersom det er dem, der lader det finde sted.
| |
| Kommentar Fra : airbus330 |
Dato : 07-01-05 17:30 |
|
Jeg er normalt heller ikke den store "brokker" Men det her har dog fået mig op af stolen! Bankerne siger de er nød til at sende regningen fra deres øgede omkostninger til virksomheden bag Dankortet videre til forbrugerne, MEN hvem ejer i virkeligheden virksomheden DANKORT A/S, ja se selv, her er bestyrelsen :
Formand Jørgen Klejnstrup Direktør Danske Bank
Næstformand Mogens Asmund Direktør Sydbank
Carsten Høegh Underdirektør Danske Bank
Jan Kondrup Direktør Lokale Pengeinstitutter
Jesper Matthiessen Underdirektør Nordea Bank Danmark
Jens Ove Nielsen Direktør Jyske Bank
Nis Obling Vicedirektør Nordea Bank Danmark
Jørgen Reske-Nielsen Direktør Regionale Bankers Forening
Tjaaaa, de kloge narrer de mindre kloge
Mvh
En en sur Dansker
| |
| Kommentar Fra : airbus330 |
Dato : 07-01-05 18:22 |
|
Lige en ting til
Dankort A/S reklamerer ovenikøbet med at de den 23 dec 04 havde 4millioner transaktioner!!
Det vil altså sige at de kan flå hr og fru danmark for 2millioner dkr på EN dag.
Det må satme være en af verdens bedste forretninger !
Mvh
En sur sur Dansker
| |
|
Fuldstændig enig med dig airbus330 !
Det var en god kommentar du lige kom med der. !
Jeg er oxo en sur dansker over dette....
( p q )
| |
| Godkendelse af svar Fra : CyberfishY |
Dato : 10-01-05 16:59 |
| | |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 10-01-05 17:38 |
|
rpje du kan godt finde rødmesmileyen frem.
Gebyrerne på Dankort er politisk godkendt.
Hvis du fulgte lidt med ville du vide, at der har været megen polemik omkring gebyr og nye sikrere Dankort fordi bankernes betalingskort har monopollignende status.
| |
| Kommentar Fra : berpox |
Dato : 11-01-05 16:13 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|