|
|
Hej.
Hvad tror i at min Piaggio NRG vil komme til at køre med denne opsætning?
- Malossi Sport
- Malossi Multivar 2000
- Topperformances Powered
- Resten standart (Standart Karburator er en 17,5 mm Dellorto)
Og med samme opsætning, bare med Malossi MHR Replica Cylinder i stedet for Sport?
Kan jeg køre med standart krumtap og lejer med begge opsætninger?
Hilsen Lasse
| |
| Kommentar Fra : Jon |
Dato : 01-01-05 16:32 |
|
90 kmt IRL med sport og en 100 kmt med rep kittet. Mere hvis du er dygtig med en skruetrækker...
Jeg ville ikke køre med standart krumtap med rep. cylinderen, det er for risikabelt.. Men du kan sagtens, det er jo bare et spørgsmål om hvornår den smadre...
| |
|
Ville det give meget at køre med en anden udstødning som f.eks. TP Nardo.
| |
|
Hej lasse.
Det mest vigtige ved 2-takt tuning, overhovedet, er udstødningen. Den rette type er vanskelig at finde og kræver faktisk mange beregninger hvis det skal gøres helt rigtigt, men når den rigtige opbygning er fundet, ja så ka du fandme mærke det! Af de de mest kendte mærker er polini klart det bedste, men de er selvfølgelig og lidt dyrere. Du skulle også tage at sætte en 21mm kaburator på, det giver et "godt" (klart underdrevet) bundtræk. Jeg mener ikke at du behøver at gøre noget ved krumtappen overhovedet! Det eneste der helt sikkert vil ske er, at de to simmerringe i krumtaphusets sider bliver meget hurtigere slidt, så dem kommer du nok til at skulle skifte flere gange i knallertens liv.... tuning er for fedt!
mvh
Frederik
| |
|
Ville det være bedre at montere følgende så?
-Polini Corsa
-Polini Speed Control
-Topperformances Powered
Det svarer vel til Malossi MHR Replica og Malossi multivar.
Jeg vil helst ikke til at sætte en anden karburator på, hvis det godt kan køre med standart.
Ville den komme til at køre stærkere med Polini delene end med Malossi, og vil cylinderen så holde til flere km. (Har hørt at polini skulle lave de cylindre der holder længst) og hvad ville topfarten så blive?
Vil helst ikke køre med knæk udstødning, da politiet nemt kan se det, men hvis der er nogen der kender en udstødning der ligner lovlig, og er bedre end TP Powered så må i da lige skrive.
Hilsen Lasse
| |
| Kommentar Fra : Jon |
Dato : 02-01-05 12:42 |
|
Polini dele er efter min mening af bedre kvalitet end malossi delene, men det er svært at sige, der er mange forskellige meninger, rent port mæssigt er der jo ikke rigtigt nogen forskel...
Men hvis du vil beholde din powered udstødning, så vælg et sports kit! Du kan evt. vælge en TP cylinder, som skulle spille rigtigt godt med powered udstødningen.. Det gør polinien også men TP er disideret lavet til den.
Topfart osv. er der ingen forskel mellem corsa/mhr rep og polini/malossi sport... Tilgengæld syntes jeg at SpeedControlen er lækre at rode med end Multivar'en, som tilgengæld holder længere efter manges mening.
Hvis du vil beholde din kaburator, så taler det også for en sports cylinder...
Eneste udstødning der måske kan være med er Prestigeo'en (eller hvordan man staver den)...
| |
|
Så tror jeg at det bliver
- Polini Sport
- Polini Speed Control
- Topperformances Powered
- Resten standart
Jeg kom til at tænke på om Metrakit og Hebo har lavet nogle gode sportskit. Har de det?
Hilsen Lasse
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|