|
|
Den siger bååååååååå, hvis du har sat powerfilter på, og er nok også gearet lidt for meget, derfor tager den også først rigtig ved, når den er kommet op i omdrejninger.
Hvis den nu kører med standarddyse størrelse, skal du gå 2-3 dysestørrelser op.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : hynke007 |
Dato : 05-10-04 22:32 |
|
hej
jeg køre med standart luftfilter som jeg dog har åbnet lidt mere end det normalt er men ikke meget. jeg har før jeg fik den opboret nemt kunne køre med den gearing (orginal gearing er 12-64) og jeg køre med standart dyse
mvh
kim hynkemejer
| |
| Kommentar Fra : hynke007 |
Dato : 10-10-04 16:51 |
|
hej
jeg har nu fået den dyset om til en dyse 75 men den køre stadig ikke ordentligt så mon ikke jeg skulle prøve med en dyse 80???
mvh
kim
| |
|
Jo eller endnu et nummer størrer.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : hynke007 |
Dato : 10-10-04 17:07 |
|
hej
standart dysen var en str 70 selv om ser står i bogen at standart skulle være 77,5
mvh
kim
| |
|
Derfor mener jeg også du skal have dysestørrelsen over 80.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : hynke007 |
Dato : 10-10-04 23:13 |
|
hej
når jeg engang finder den rigtige dyse størrelse skal jeg så kun indstille min luftskrue eller skal tomgangsskruen også indstilles??? bare så jeg lige er klar over det.
mvh
kim hynkemejer
| |
|
Hvis den går godt nok i tomgang nu, så er det ikke nødvendig, da en dyse ændring ikke ændrer tomgangen, men generelt kan siges: Den største skrue, løfter bare hele gaspjældet en lille smule, og får motoren til at gå hurtigere, eller langsommere. (Placering under gasspjældet)
Tomgangsblandeskruen, som tit er en mindre skrue, har kun indflydelse på motorgangen i tomgang, og har sin grundindstilling 1 1/2 omgang ud. Den stilles med varm motor, til at køre så hurtigt, men stadigt jævnt som muligt.
Efter indstilling af den, kører motoren nok for hurtigt, og derfor skal den store lidt ud, for at motoren kommer ned i omdr.
http://www.kandu.dk/dk/tip/8692
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : hynke007 |
Dato : 13-10-04 08:04 |
|
hej palle hansen
jeg har nu dyset den om til en ca 80 dyse men jeg kan ikke få den til at tage fat i toppen. der sætter den bare ud som om at der er en elektronusk begrænsning eller noget... hvis jeg giver den fuld gas svinger den i omdrejnings tallet kan ikke finde ud af hvad det kan være. når jeg køre ud af lige vej kan jeg stadig ikke give fuld gas uden at den dør til sidst... den køre kun 70 km/t derefter vil den ikke mere.
mvh
kim hynkemejer
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 150 point Dato : 13-10-04 10:42 |
|
Du må kunne mærke om den 80 hjalp.?
Jeg skrev nu også: Derfor mener jeg også du skal have dysestørrelsen OVER 80
Jeg har ikke hørt de skulle være begrænsede i CDIèn (elektronisk begrænsning)
RMX / SMX begrænsninger:
1. = Ekstra rør i udstødningen, oppe ved cylendren.
2. = Små rør i udstødningen
3. = Katalysator
Men du vil nok få de bedste svar her, eller send dem en e-mail:
http://rmx.dk/
Og da jeg tror du er i gode hænder der, kan du ligeså godt lukke denne tråd.
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|