|
| HVORFOR ??? Fra : briani | Vist : 755 gange 100 point Dato : 23-09-04 20:33 |
|
Hvorfor må der kun være en der har forstand på svampe herinde ??
Og kalde sig selv expert på området,ja selvtilliden fejler intet.
http://www.kandu.dk/dk/tip/9108
Herinde kan man vælge indenfor 176 emner.
SÅÅÅ der er altså kun plads til 176 kandubruger herinde
TÆNK LIGE OVER DET.
Mvh og en forsat god aften
Brian
| |
| Accepteret svar Fra : Franksp | Modtaget 110 point Dato : 23-09-04 20:37 |
|
Hej Brian
Hvor er jeg dog enig med dig. Iøvrigt synes jeg alt det "svampesnak/ - småskænderi" i øjeblikket, FYLDER alt for meget på KanDu.
Mvh
Frank
| |
| Kommentar Fra : Franksp |
Dato : 23-09-04 20:42 |
|
Iøvrigt, kan jeg da sige, at det er ikke fordi jeg interesserer mig for svampe. Min kone og jeg spiser mange svampe, men kun dem vi kan købe i butikkerne. Jeg tør ikke selv samle svampe. Det lærer jeg aldrig. Den eneste jeg kender, og har samlet er svampen kantarel. Den kender jeg. Den smager forøvrigt særdeles godt. Dersværre har jeg aldrig fundet den i naturen her på Fyn. Jeg ved hvor man kan finde den i Nordsjælland.
Mvh
Frank
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 23-09-04 20:56 |
|
Ja de svampe er ved at være for meget.
Eksperter findes jo på alle områder, problemet er bare, at i følge janteloven er det ikke velset at gøre opmærksom på det. Men at det kan være så provokerende på nogen, at det har ført til den svampepolemik vi har set den seneste tid, er jo bare for latterligt.
Men på den anden side, findes der også eksperter der ikke anerkender andres kundskaber, hvilket bestemt ikke er meget klogere.
mvh dova
| |
|
At Svampe fylder så uforholdsmæssigt meget for tiden, skyldes at en Psykopat har valg at overtage mit Kælenavn og min ekspertice, og som sådan er begyndt at skrive en svampebog af som Tips. Samt at indlede diverse SmallTaks om Svampe. Ret jeres skyts imod ham. Jeg har aldrig åbnet en tråd med svampe som tema. Jeg har lavet nogle få tips om svampe, og besvaret nogle spørgsmål om Svampe. Men The_Expert begyndte tidligt at kalde mig SvampeArne. Det var samtidigt med at han begyndte at Svine GreamyGirl og Keldd til. Hvis I læser svampearne's profil, er de ord hvormed han beskriver sig selv - taget direkte ud af The_Expert's hadetråde. Så jeg er ikke i tvivl om at svampearne er den samme person som The_Expert. De tips som svampearne har tæppebombet kandu med de seneste dage, ER altså afskrifter fra en eller flere svampebøger. For at bevise denne påstand sendte jeg et tip i dag. I dette bevises det at svampearne IKKE ved nok om svampe til at kunne besvare et seriøst spørgsmål. Gå selv ind og check det.
At ordet SVAMP fylder for meget herinde lige nu er jeg 100% enig i. Venlig hilsen arne.jakobsen
| |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 23-09-04 20:57 |
|
Tja - jeg ved da mere end molokyle........for foruden min egen lille viden, ved jeg også at molokyle ved en masse.
Måske er plads til nr. 177 som ved lidt om meget - eller var det meget om lidt.
Ja Brian der tænkes lige.
Eyvind.
| |
|
Franksp -> Har lige læst dit tip. Hvor meget skal du bruge for at finde ud af at der IKKE er 2 svampe-eksperter. Den lille syge lort til svampearne, har stadig ikke gjort andet end at skrive af efter svampebøger! Så læs dog den tråd:
http://www.kandu.dk/dk/spg/49974
Som jeg tidligere har skrevet, er der sikkert flere kandu'er der ved meget om svampe, og selvfølgeligt skal der være plads til alle. Men da ikke til en Psykopat der stjæler andres kælenavn og afskedshilsen, OG tilsviner alle og enhver.
svampearne er begyndt at tale lidt pænere på det sidste. (Igen en efterligning af mig (Når jeg ikke er blevet provokeret)). Jeg har jo aldrig sagt at han er dum! Blot seriøst SYG i hovedet. Stop hans svampeævl (Tyveri), så vil emnet svampe igen komme derhen hvor det skal være.
| |
| Kommentar Fra : Franksp |
Dato : 23-09-04 21:15 |
|
Til arne.jakobsen
Jeg er ikke uenig med dig. Så prøv at gøre noget ved det!!!!!!
Det er op til dig. Jeg forstår dig godt.
De venligste hilsener (som skrevet ovenfor - elsker at spise svampe)
Frank
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 23-09-04 21:17 |
|
Hvad så hvis nogen er eksperter på flere områder
Det er jo slemt nok som det er nu, hvor nogen gør krav på ekspertisen i samme kategori
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 23-09-04 21:22 |
|
Hov Dova har jo ret, så holder tallet 176 ikke.
Så er vi måske kun to Experter.
| |
|
Til Frank
Desværre er det ikke kun op til mig. Så længe kandu'er svarer på Idiotens forskellige tråde og gi'r ham point for hans afskrifts-tips, er det altså et fælles kandu-problem.
Hvis du eller andre har en ide til hvad jeg eller rettere VI kunne gøre ved det, Så er også jeg lutter ørren.
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 23-09-04 21:34 |
|
Hvem der er psykopat og hvem der ikke er - er det spørgsmålet? Nej, vel.
Helt ærligt de der egotrip er bare for meget og jeg ved ikke hvad der er værst, og hvem der provokerer hvem, men ingen af dem levner meget plads til andre.
Og nu kan jeg så have et af de der ultimativer, hvis du ikke er med mig er du imod mig og så kan man jo vælge som jeg har gjort - jeg er imod.
| |
|
BjarneD -> Det er da OK. Du mangler bare lige at fortælle HVAD det er du er imod! Og så vil jeg ikke kommentere dine evner for kommunikation yderligere. De taler helt for sig selv.
Og hvis du kalder mit forsvar imod angreb på min person og integritet for et egotrip???? Er det ikke KUN et bevis på din lave kommunikationsevne, men også på din generelle intilligens (eller mangel på samme). Hils E. den syge stodder næste gang du ser ham!
| |
| Kommentar Fra : tedd |
Dato : 23-09-04 21:47 |
|
Jeg vil absolut ikke anbefale man æder sin gamle køkkensvamp, som har været hengemt bagerst i køkkenskabet!
Det behøver man nok ikke være expert for at sige, men jeg siger det nu alligevel!! Just in case!
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 23-09-04 21:52 |
|
Det er det jeg mener. Hvis bare man ytrer sig og AJ ikke opfatter det positivt så får man lige nogle beske kommentarer.
Jeg er uintelligen og helt igennem et dårligt menneske fordi jeg er træt af Arne Jakobsens råben og skrigen fordi en eller anden driller ham.
Nedsættende bemærkninger er åbenbart dit varemærke Arne.
| |
| Kommentar Fra : emesen |
Dato : 23-09-04 21:53 |
|
Citat Som lille havde jeg to svampe.
Den ene smagte meget godt.
Den anden.................puha bad bad. |
| |
|
Is the one and only expert.
Bruger iøvrigt altid ordet svamp i overskriften,så derfor kan de der ikke kan lide det jo bare lade være med at klikke ind på tråden så nemt er det.
Jeg klikker for eksempel heller ikke på knallert spørgsmål
Kærlig Hilsen SA
| |
|
Jeg vedgår at jeg kender arne.jakobsen .-)
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 23-09-04 22:00 |
| | |
|
ja nemlig ja.
Borset fra alt det fnidder fnadder så er du squ 10:4 BjarneD...respekt for din måde at være på.
Kærlig Hilsen SA
| |
|
Menge morsomme indlæg. Tak for det. Men det ER altså stadig ikke mig der har påtvunget jer ordet Svamp. Det er The_Expert, der nu for 17'nd gang har taget en ny profil og kalder sig svampearne.
Jeg skriver kun noget om svampe når jeg bli'r spurgt. Så kan jeg til gengæld også som oftest svare på spørgsmålet:
Se lige igen denne tråd hvis I ikke har gjort det før:
http://www.kandu.dk/dk/spg/49974
OK. HAr også lavet 2 tips om svampe, men de var IKKE afskrifter fra en bog.
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 23-09-04 22:16 |
| | |
|
BjarneD jeg er RET sikker på du er mand for at svare for dig
so keep on the good work
| |
|
hansen9 -> Det ka' jeg godt forstå. Men du ska' da ikke vente så længe. Det er jo netop nu der ER mange svampe derude. Og det er også nu der er arrangeret rigtigt mange offentlige ture. Uanset hvor du bor i landet, vil du kunne finde offfentlige ture. De fleste amter udgiver foldere med turforslag året igennem. Danmarks NAturfredningsforening arrangerer også mange ture. Foreningen til SvampeKundskabens fremme ligeså. Mange af dem bliver annonceret i dagspressen. Så bare se at kommme afsted og ta' konen og børnene med.
Vi 2 kan jo altid tale om tingene på et senere tidspunkt! Hilsen arne.jakobsen
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 23-09-04 22:41 |
|
tedd
Kløve lidt mere brænde,
Det er så desværre en nødvendighed, så jeg ved godt hvad jeg skal bruge en del tid på i nærmeste fremtid.
Så må jeg bare håbe, at der ikke er gået (ja, undskyld altså) svamp i træet med alt det regn der er kommet her det meste af sommeren
mvh dova
| |
|
Jeg VED tilfældigvis at arne.jakobsen er en belæst herre, med en stor almen viden til RET stor gavn for kandu.
Så beragt arne.jakobsen som guds gave til kandu.
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 23-09-04 22:51 |
|
Bjarne
Nej, jeg har det også liggende under et halvtag omme bag ejendommen, og kører kun ind i trillebør hvad jeg bruger fra dag til dag.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 23-09-04 23:11 |
|
NU er BjarneD blevet slagter,han parterer et stakkels træ.Din din hal al slagter.
Hilsen
Keldd
Sjuk sjuk.
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 23-09-04 23:15 |
|
Nej, nej Keldd. Hal al er jo de slagter dyr der stadig er levende.
Det jeg parterer er en slags ådsel (lad os se hvad de rnu kommer)
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 23-09-04 23:18 |
|
Nå ja ,jeg er jo heller ikke mellem de 176 experter.
Keldd.
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 23-09-04 23:20 |
|
dova går og driller.
Keldd.
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 23-09-04 23:24 |
|
Og når jeg skal ud og vaskes,bliver det ihvert fald ikke med en skulle jeg hilse og sige.
Hilsen
Keldd.
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 23-09-04 23:26 |
|
Hov,kanduteamet har sat et filter på bestemte ord.
Hilsen
Keldd.
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 23-09-04 23:28 |
|
Har du aldrig hørt om hjernedødskriteriet hansen9?
Det er faktisk sådan noget man bruger på en mystisk måde når man slagter normalt i DK.
Man lammer hjernen hvorefter dyrets føleevne er væk, men hjertet pumper stadig. Levende eller dødt det kan man så diskutere. Hal al slagteren gør som gidseltagerne uden, at jeg vil beskrive det.
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 23-09-04 23:32 |
|
Keldd det passer ikke
svampsvampsvamp
Pas nu på med at snakke for højt om Halal-slagtning
Det har jeg fået trusselsbreve og trusler pr telefon for at udtale mig om i en avis for nogen år siden.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 23-09-04 23:34 |
|
Hvis man nu var vegetar,kunne man så leve af alene???
Hilsen
Keldd.
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 23-09-04 23:35 |
|
hansen9
Hård ved SA??
Det er da ikke ham han slagter, men derimod et gammelt udgået træ
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 23-09-04 23:37 |
|
Hvad fanden sker der,jeg havde lavet afstanden,og se nu,no bullsheet.
Keldd.
| |
| Kommentar Fra : hansen9 |
Dato : 23-09-04 23:37 |
| | |
|
BjarneD -> Man kan da ikke slagte et dyr der IKKE er levende. Du har
Hvis dyret allerede ER dødt, hedder det ikke slagte men opskære.
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 23-09-04 23:47 |
|
Hvordan smager hash.Er det en ???
Hilsen
Keldd.
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 23-09-04 23:49 |
|
Nej Keldd sjuk
Det er ikke en paddehat, det er en plante
hilsen dova
| |
|
Ja, det kommer da an på hvor 'et din hånd er Keld.
| |
| Kommentar Fra : briani |
Dato : 23-09-04 23:58 |
|
Når der aligevel er gået svamp i spørgsmålet,så snupper vi lige disse to.
To mænd står og taler sammen...
- "Jeg hører du lige er blevet gift igen."
- "Ja, hende her bliver nummer 4."
- "Hvad skete der med de andre koner?"
- "De er alle sammen døde."
- "Hvordan er det sket?"
- "Min første kone spiste giftige svampe."
- "Det er jeg ked af at høre, hvad med den anden?"
- "Hun spiste giftige svampe."
- "Åh nej, hvad med den tredje, spiste hun også giftige svampe?"
- "Nej, hun brækkede nakken."
- "Nå OK, altså et uheld."
- "Nej, hun ville ikke spise sine svampe."
--------------------------------------------------
Svampe
Alle svampearter er spiselige. Nogle af dem, kan dog kun spises én gang…
Mvh og sov godt når den tid kommer
Brian
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 23-09-04 23:59 |
|
Ja Bjarne
Planten hedder Cannabis Sativa eller på dansk Hamp.
For øvrigt en flot plante
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 24-09-04 00:01 |
|
dovaaa,jeg har boet ved siden af Cristiania,i adskillige år ha ha ha ha .
Ja Bjarne,pas på du ikke kommer ud i hampen.
Hilsen Keldd
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 24-09-04 00:12 |
|
Hej øh Bjarne,blev du ikke tvunget til at smage på dem??
Du kan roligt sige det til mig,det bliver mellem os to og læserne .
Hilsen
Keldd.
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 24-09-04 00:20 |
|
Det smager også ad helvede til (pot)
Det andet er vel ikke værre end rødvin,men jeg kan ikke lide nogen af delene.
Holdt op med røg i 77,ja, der har været en enkelt cigar ind imellem.
Hilsen
Keldd
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 24-09-04 00:27 |
|
En rimelig aften,uden hårafrivninger må i seng.
Hilsen
Keldd.
Sov godt dova,din sjuk ha ha .
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 24-09-04 00:30 |
|
Jam' Keldd
Jeg ku' jo ikke vide at du har boet ude ved Christiania.
Meen nu findes hamp jo også andre steder.
Jeg dyrkede foderhamp til mine påfugle for mange år siden.
hilsen dova
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 24-09-04 00:30 |
|
Lige lidt aftenpoesi af Bjarne,sov godt.
Keldd.
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 24-09-04 00:32 |
|
Nej det kunne du ikke dova,sov godt.
Keldd.
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 24-09-04 00:38 |
|
Godnat BjarneD
sov godt
hilsen dova
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 24-09-04 00:41 |
|
Godnat bentjuul
hilsen dova
| |
|
Den Gylden Blonde: Har engang skrevet følgende lille digt:
Hvis du, for at finde svampe i skoven gå,
Husk da, at tage din lillebror med at smage derpå.
Om han på skovbunden, sig vrider i krampe,
Da bør du IKKE spise de svampe!!!
Går det ham imidleritd IKKE så ilde!
Ja så gik den portion svampe til spilde!
G'nat fra mig.
| |
| Kommentar Fra : natmaden |
Dato : 24-09-04 02:16 |
|
Hjælp! jeg har fået en grydesvamp.
Hvordan tilberedes den.
Det er en meget luftig en, og den smager metalisk.
| |
| Godkendelse af svar Fra : briani |
Dato : 24-09-04 11:40 |
|
Tak for svaret Frank.
Hils lillemor og dine kære børnebørn
Mvh og kan i have en rigtig god weekend
Brian
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 24-09-04 11:56 |
|
arne.jakobsen -> Jeg husker nu det barske børnerim som :
Plukker du i skoven ukendte svampe,
så lad først lillebror smage derpå.
Dersom han dør under smerte og krampe,
da bør du lade svampene stå.
Men sker der ingenting med den lille,
...tjaeh, så gik den portion svampe til spilde.
Jeg har altid holdt meget af disse barske sager :
Per's far sku' i træet.
Hente grene for Per at rise.
Per holdt stigen.
Stien høj.
Jorden hård.
Far blev 29 år !
Ivans far gav Ivan prygl.
Tog en lur på sin divan.
Ivan hentede vakst en syl.
Nu slår ingen på Ivan.
</MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : Franksp |
Dato : 24-09-04 20:11 |
|
Til Brian
Tak og i lige måde.
mvh
Frank
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|