At der løber lidt benzin ud af karburatoren, kan skyldes: At den står skrå på sidestøttefod, eller dårlig pakning mellem svømmerhuset og karburatoren, en defekt eller beskidt svømmerventil, et bøjet svømmerophæng.
Der skal jo være tæt pakning under cylinderen, og mellem studsen og cylinderen, desuden skal en boret og hakket motor have størrer dyse end standard.
Prøv at tage karburatoren af, hold den helt lige med åben benzinhane, så må der altså ikke løbe en dråbe ud nogen steder, hverken ud eller indvendig. Men at den er lidt våd i luftfilteret af benzin, efter en tur er ret almindelig.
Men jeg tror at du har fået boret cylinderen for meget nedad, eller/og hakket mere end 5 mm, og så er der effekttab, da krumtappen så blæser lidt ud, før stempelet lukker for karburatoren. Altså der må kun suges, og ikke suges og blæses i karburatoren.
Man kan altså ikke bore sit "plombhul" stort op, og samtidig hakke stempelet. Så koster det et nyt stempel, som ikke må hakkes.
VH Palle Hansen