|
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 21-08-04 10:25 |
|
Du er nødt til at skille den ad igen,oven på stemplet er der en lille pil,
den skal pege MOD udstødningen,kig også stempelringene efter som Jon skriver.
Hilsen
Keldd.
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 21-08-04 10:56 |
|
Har den kørt EFTER du har samlet den ?
Keldd.
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 320 point Dato : 21-08-04 17:49 |
|
Hvis du pudser forsiktigt på stempeltoppen, med en grov køkkensvamp, kan du nok se en pil, nogle gange i form af et V.
Udskæringen i bunden af stempelet vender som regel væk fra udstødningsporten.
Du kan også se at når stempelet vender rigtigt, så vil det punkt hvor stempelringene ender, ikke køre op og ned, hvor der er porte i cylinderen, da de jo så kan få ved "hullerne" og knække.
Men en skid, skyldes som regel, en metalgrat oppe i tændrøret, eller at tændingen står forkert, men det kan den jo ikke lige pludselig gøre?
VH Palle Hansen
| |
|
Karburatoren har i alle tilfælde hældt for meget benzin ind, og det kan jo skyldes en defekt/beskidt svømmerventil.
Men:
Mon ikke du har vendt slangerne fra vaccumdåsen(Benzinhanen) forkert nede på karburatoren, så vil vaccumet åbne benzinhanen, og hælde det ned i tilgangen til cylinderen.
Hvis du suger i slangen der sidder nærmest cylinderen, skal benzindåsen åbne, og der skal komme benzin i den anden slange. (Det kan bedst ses hvis slangen til svømmeren tages af)
Når du stopper med at suge, lukker dåsen igen.
PS: Husk nu også at komme slangen for olietilførselen på.
Prøv at udluft cylinderen, rigtigt godt uden tændrør, der skal sikres at der ikke tilføres benzin samtidig (Træk vaccumslangen af)
Der udluftes uden tændrør, og med fuld gashåndtag, ved at kickstarte 30 gange.
Prøv så at starte uden benzintilførsel.
VH Palle Hansen
| |
|
Og du har set efter metalgrat oppe i tændrøret, som jeg skrev?
Har du prøvet at skifte tændrør?
Ellers skru tændrørshætte af, og hold med en tang eller handske ledningsenden 1 cm fra stel, for at se gnist.
VH Palle Hansen
NB: Det behøver langtfra være CDIèn, men dårlig stelforbindelse, noten der er gået i svinghjulet, defekt tændingslås, defekt impulsgiver ved svinghjulet, osv.
| |
|
Det mest sandsynlige? Hmm, tja, det er hvis der er sat uorginal tyverialarm, eller fartbegrænser på, og ledningsforbindelserne ikke er gode.
Se også efter at de 2 ledninger på CDIèn er ok, den ene skal nok gå ned på stel.
Men prøv også at slå tændrørets jernelektrode, tættere på midterelektroden, for at se om der kommer gnist, for der må jo have været gnist nogle gange, da den kunne slå en skid.
Se også efter at når du drejer svinghjulsmagneten, at motoren følger med rundt.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 21-08-04 21:23 |
|
Tændingsnøglen,drej den.
Keldd.
| |
| Kommentar Fra : Aalborg67 |
Dato : 23-08-04 15:17 |
|
Jeg vil andbefale du får tjekket din CDI'r , det lyder som den er defekt...
Mvh.
Mogens
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|