Det kan der være noget om, det med at den starter hver gang, nu kører du vel med et koldt tændrør, altså et med tallet 9, da du ellers kan smelte stempelet, hvis det er helt hvid eller smeltet lidt på elektroden, så bliver motoren i hvert fald varm, ligesom det tyder på for lidt benzin?
Altså motoren bliver varm hvis blandingen er for tynd, og det ses på tændrøret.
Men det er da muligt at den 85 passer, når den kører godt med den, men så har den mekaniker ikke ret.
Hvis den hakker når den ikke har noget at trække på, men holder op, når det går op ad bakke, hvor den får noget at trække på, så tyder alt på for stor dyse.
Men det snød mig lidt, med at den hakker mere ved kold motor, men det skyldes nok at chookeren træder i kraft, og giver extra benzin.
Så summa sumarum, den 85 passer nok bedst, da det du kalder hakker, nok er at den slår over i firetakt (Kun tænder hver anden gang), på grund af for meget benzin.
Men det er ikke som mikkelgj1 siger, at det du hører er overskydene benzin der sprutter ud, men den ujævne gang, når blandingen bliver for stor til det vil antændes, da "gassen" kun vil antænde ved et snævert blandingsforhold.
VH Palle Hansen