/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Gearing til Fz'er?
Fra : xtaderx
Vist : 375 gange
100 point
Dato : 24-07-04 12:08

Hey!

ville høre om det vil være helt ude i skoven,
hvis man vil have en gearing til en Suzuki Fz50???

Ved ikke om det er noget man kan skaffe?
har aldrig høret om det, men kunne jo være der var en eller anden der har her inde?:)

Mvh Rasmus




 
 
Kommentar
Fra : rpje


Dato : 24-07-04 15:10
Kommentar
Fra : xtaderx


Dato : 24-07-04 16:58

hmmm... man kan altså få det:)

Kommentar
Fra : rpje


Dato : 24-07-04 18:21

Det er et spørgsmål om balance i systemet. Typisk brug af gering er når du hurtig møder tophastighed med store omdrejninger så har du et motor overskud der ligger udover varioens virknings område. Det kan udnyttes med en gering, og så skal man lige huske at justere koblingen. Hvis du ikke har det førnævnte motor overskud så vil optræk ødelægges.

Kommentar
Fra : xtaderx


Dato : 24-07-04 18:25

tak for oplysningen!

men så skal jeg bare have fat i en gearing:S

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 24-07-04 23:36

rpje, en FZ har ingen vario, og ingen gear, men en slyngkobling som en Puch Maxi.
Der er ingen ide i at geare en FZ undtagen den er tunet, da den så ikke kan trække sig selv igang ordentlig.
Et gearet tandhjul kan ikke købes, selvom mange sider på nettet siger noget andet. (De er stjålet fra hinanden)
Hvis du vil geare, skal du købe et 15 tands tandhjul fra feks. Puch Maxi og uddreje midten væk, og omvendt på dit orginale tandhjul, det skal gøres på drejebænk, hvorefter de 2 dele skal svejses sammen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rpje


Dato : 24-07-04 23:46

Jeg undskylder, min model forvirring. Men det ændre ikke det faktum, at det er motoren det generer effekten og geringen (transmissionen) formidler energien.

Kommentar
Fra : rpje


Dato : 24-07-04 23:46

Jeg undskylder, min model forvirring. Men det ændre ikke det faktum, at det er motoren det generer effekten og geringen (transmissionen) formidler energien.

Kommentar
Fra : rpje


Dato : 24-07-04 23:46

Jeg undskylder, min model forvirring. Men det ændre ikke det faktum, at det er motoren det generer effekten og geringen (transmissionen) formidler energien.

Kommentar
Fra : rpje


Dato : 24-07-04 23:47

Ups. Jeg fik krampe I fingeren
sorry


Kommentar
Fra : xtaderx


Dato : 25-07-04 10:28

hehe:D det er iorden.

må tilstå at den er godt og grundig tunet. og tager alt for mange omdr. på toppen.

men altså skal jeg selv fikse noget sammen, for at få lavet en gearing. er det forstået rigtig:)?

og mange tak for jeres svar!

Rasmus

Godkendelse af svar
Fra : xtaderx


Dato : 25-07-04 10:30

Tak for svaret pallebhansen.
                        

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 25-07-04 17:40

Ja du skal bruge det indvendige af det gl. fortandhjul, da det har specielle riller for akselens "stråler", det skal så svejses sammen med det udvendige fra et andet nyt tandhjul. Men da tandhjul er mere eller mindre hærdede, skal det gøres præcist på en metaldrejebænk.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : xtaderx


Dato : 25-07-04 19:05

ahhhh:) okay..
tak for det:)

Vh Rasmus

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409071
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste