|
| 4 eller 2-takst Fra : la_merde | Vist : 1501 gange 150 point Dato : 25-06-04 10:28 |
|
Hvad er forskellen på en 2 takst og en 4 takst motor???
evt. fordele/ulemper
Og er det en fordel at have manuel gear??
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 25-06-04 11:03 |
|
2 takt motoren tænder hver gang stemplet er i top, og 4 takt motoren tænder hver anden gang.
Fordelen ved 2 takt:Billigere at fremstille.
Fordelen ved 4 takt.Længere holdbarhed,siger de kloge,men tro dem ikke, de er fyldt med løgn,passer ihvertfald ikke med mine erfaringer,og det er rask væk et par dage siden jeg blev konfirmeret.
Med hensyn til gearet må jeg gå ud fra det er til en knallertscooter du mener,og der er variomaticen uovertruffen
(min mening)
Hilsen Keldd
Og kan vi så få lidt debat her.
| |
| Kommentar Fra : la_merde |
Dato : 25-06-04 11:15 |
|
Så det vil sige at 4-takst overhovedet ikke hjælper på topfart eller acceleration??
| |
| Accepteret svar Fra : gert_k | Modtaget 160 point Dato : 25-06-04 11:25 |
|
du skal ikke hælde olie på en 4 takter, da den går på "ren" 95 oktan. En 2 takter skal derimod have 2 taktsolie iblandet benzinen, det er ikke det store problem med en ny scoter/knallert da man bare giver den en liter når lampen lyser.
Fordele 4 takter: mindre forurening, holder LIDT længere, kører på ren 95
Fordele 2 takter: LIDT kvikkere, billigere (alt)
ligesom Keldd, det er IKKE en fordel at have manuelt gear.....! (min mening)((kommer an på hvad du tænker på))
MVH
| |
| Godkendelse af svar Fra : la_merde |
Dato : 25-06-04 11:54 |
|
Tak for svaret gert_k.
Nu ved jeg hvad jeg IKKE skal have
| |
| Kommentar Fra : zeck |
Dato : 26-06-04 13:11 |
|
hvad fanden snakker i om..!?? en 4-takt motor holder meget længere... men på en knallert er det ikke nødvendigt at have en 4 takter.. og det er os klart sjovere at køre med 2-takt..
da der er langt bedre optræk i en 2takter.. men topfarten kan blive meget højre med en 4 takter....--!!
men forskellen er ikke bare tændingen... der er 4 takter i en 4 takts moter (indsugning, komprition, forbranding, udstødning) mens der kun er to i en 2-takt motor (indsugning, komprition, forbranding (de sker i sammen stempel bevægelse) og så udstødning)....
zeck
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|