|
| Hjælp please..!! Fra : CiaoStyrer | Vist : 514 gange 200 point Dato : 04-06-04 18:49 |
|
Jeg har en ven der har en neos.. den var let tunet men en dag vil den bare ikke starte... han skiftede membran til polini, men den vil stadig ikke starte, han troede at det var karbu'en.. så han købte et nyt athena evo 47,6 cyllinder kit og en 24mm amal karbu og monterede det, karbuen passede ikke helt på studsen (standart) så han har været ved at skære i studsen... men den vil stadig ikke starte.. efter lidt skiften af dysser fik han den til at starte... men den døde ud når han gav gas.. Han har ikke sat slangen til olie og vacum på, og har blandet olie i benzinet istedet, efter øjemål.. han skruede tændrøret af, og så det var fedtet helt ind i olie og tørede det af med en klud.. så puttede han noget mere benzin i (også efter øjemål).... men den tog stadig ikke gassen ordenligt, den stod nogenlunde i tomgang og hvis man gav den lidt gas lige så stille kunne den godt køre, og når den blev varm så kunne man godt give gas... den sagde lige "bvadr" og så lød det som om den gik ud.. men så tog den ordentligt fat og så fløj den ellers derudaf.. med rask fart og optræk.. men den begynte at hakke når den fik halv gas og derover... da han kørte med de mindre dyser kunne den ikk komme op i nok rpm's til at kunne komme op i fart.. men nu han tænker sig om så gjorde den faktisk lidt det samme inden at han satte cylinder på.. Nu kan den overhovedet ikke starte... der er gnist i tændrøret.. den lyder bare som hvis den ikke var til tænding.. Dysen der er i nu er en 120 den vil ikke køre med en 95'er...
Hjælp please, han er ved at opgive... Hvis der er nogle ting jeg har glemt at skrive så bare spørg...
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 200 point Dato : 04-06-04 22:11 |
|
Punkt 1. Den får ingen benzin hvis han tager vaccumslangen af. (Sidder nærmest cylinderen)(Pas på ikke at bytte de 2 slanger på karburatoren, da den godt kan starte noglegange med dem byttet da der løber benzin ned i "studsen") Undersøg det ved at tage begge slanger af karburatoren, og sug i vaccumslangen, så skal den anden give benzin.
Olieslangen kan man ikke bare proppe tæt, da pumpen vil prøve at presse en dråbe frem hele tiden.
VH Palle Hansen
| |
|
Han har kørt uden vacum slange i et stykke tid.. han tror ikke det er nødvendig.. men han vil prøve om det hjælper.. Det med olie'et har han opdaget.. han vil også prøve det med tændrøret... skriver igen når det dovne læs har forsøgt...!
| |
|
Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede brugt og mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|