/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Problemer med Dr. big!
Fra : Syddreng
Vist : 472 gange
100 point
Dato : 04-06-04 15:15

Jeg har en brugt Dr. Big fra 2001 som har kørt ca. 9300 km. Den har ikke fået pillet nogle begrænsninger og har intet tun. Den har kun fået byttet rundt på rullerne engang da den ikke kun starte. Har dog planer om at få den tunet lidt her i sommerferien.

Problemet med den er at når jeg skal køre langt, så laver den en mærkelig ting en gang imellem. Her til aften skete det så igen.
Jeg kører med ca. 45 km/t (topfart) ude på en lidt øde landevej. Efter at have kørt ca. 10 km, mister den pludselig fart, og sider nogle slask lyde fra udstødningen eller deromkring ved, og man kan ikke give den gas. Jeg giver derfor slip på gassen og lader den gå i tomgang. Så giver jeg den fuld gas igen og kører videre, dog er den lidt sløv i optrækket. Men efter 600 meter gør den det igen og sådan bliver den ved resten af turen hjem.

Hvad kan der være galt? Jeg er fuldstændig lost.

 
 
Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 04-06-04 17:04

Periodiske fejl er nogen af de værste, da fejlen ikke er der hele tiden.
Jeg formoder der intet er galt når den er kold igen. Eller har stået nogen tid.
Jeg tror godt jeg ved hvad fejlen er, men vil lade andre prøve at komme med deres svar, så skal jeg nok komme med min mening omkring kl. 20.
Det skal jo ikke være mig der spiller klog i alle knallertspørgsmål.
VH Palle Hansen


Kommentar
Fra : Syddreng


Dato : 04-06-04 22:00

Du må gerne fortælle din mening om problemet Palle... Alle ideer er velkomne!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 04-06-04 22:18

Å undskyld jeg havde lige glemt hvad jeg havde skrevet.
Problemet er ret simpelt, men jeg ville gerne havde haft at nogen sagde det samme som jeg tænkte, nemlig at:
Du har et for tæt benzindæksel, der skal være et lille nålestort hul gennem "proppen", det kan godt være det er mere eller mindre skjult, og derfor svært at blæse rent med trykluft, men ellers kan der bores et 1,5 mm hul gennem dækselet. Beviset for det er denne fejl, findes let, for når dækselet tages af efter nogen kørsel, vil man kunne høre luften slippe ind, og så kan den køre problemfrit igen 10km. (Eller altid hvis dækselet ikke sættes på) Der skal jo lige så meget luft ind, som der kommer benzin ned i karburatoren.
Problemet er størst, hvis tanken er meget fuld.
En såre simpel og billig fejl, tja, hvorfor skal alting også være svært.
Hvis det ikke er ovennævnte fejl, så kan det være en defekt tændrørshætte, men mon dog.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : qwerz


Dato : 07-06-04 02:15

jeg er enig med palle :)

Kommentar
Fra : Syddreng


Dato : 07-06-04 12:49

Jeg takker for svaret Palle ;)

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 07-06-04 16:33

Selv tak.
Hvis du merner spørgsmålet er besvaret, skal du trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Du har allerede mistet dine point da du stillede spørgsmålet, nu skal du bare give dem til en.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Syddreng


Dato : 08-06-04 13:00

Tak for svaret pallebhansen.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177548
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408801
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste