Hej tuner.
Jeg ville blive meget forsigtig nu, hvis det var min maskine. Hvordan er du
blevet sikker på at den giver mere olie end før, blot fordi du har sat en ny
cylinder på? Er det fordi den firetakter? Hvis sidstnævnte er tilfældet tror
jeg du skulle prøve at checke om luftfilteret er tilstoppet eller
udstødningen tilkokset. Måske er dysen bare lidt for stor.
Det afgørende for om du kan køre med blandet benzin er, at du er sikker på,
at alt vil blive smurt korrekt på den måde. Jeg indrømmer at jeg ikke lige
kender din model, så jeg har ikke set, hvor smørekanalerne fra pumpen fører
hen. Hvis de imidlertid er ført ned til hovedlejerne så skal advarsels
flaget staks hejses. Du skal nemlig sikre dig at de bliver smurt
tilstrækkeligt. Så ville jeg foreslå en 5% blanding med noget godt koksfrit
totakts olie. Blandingsforholdet opnås ved at tilsætte 50 ml olie til 950 ml
benzin. Eller sagt lidt mere forståeligt ½ dl olie til hver liter benzin. Så
bliver blandingen en anelse under 5%, men i praksis gør det ikke nogen
mærkbar forskel.
Mvh.
Jan Preuhtun
"bombom" <bombom.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:C51M8.18950$N46.938138@news010.worldonline.dk...
> Jeg har sat en 45.cylinder på min FZ50,samt en større dyse st.65.
> Problemet er at den får alt for meget olie.(Jeg har justeret
> oliepumpen,men den får stadig for meget olie selv når den er
> skruet næsten helt ned.) Så mit spørgsmål er kan jeg droppe oliepumpen
> og selv blande bensin/olie,og hvis det kan lade sig gøre,hvor meget olie
> skal der så i bensinen
>
> --
> Leveret af:
>
http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>