|
|
Piaggio Zip
En ring i indsugningsstudsen.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : hvidtiger |
Dato : 29-05-04 00:17 |
|
Det var da ikke meget iforhold til så mange andre..Såsom ring i varioen osv..Er det virkelig det eneste..?..Jamen hvad kommer den så til og køre ca??
Vh
Tigeren
| |
|
Ja det er det eneste, dog kan den få en 45km udstødning, det giver også lidt.
Og selvfølgelig størrer tun på feks. 12,5 HK
Uden ring i indsugningsstudsen: 45km/t
+ udstødning: 55km/t
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : hvidtiger |
Dato : 29-05-04 00:39 |
|
Hvor sidder den ring i studsen, under eller indsugningen ved karburatoren??
MVH Tigeren
| |
|
Den sidder lidt dumt i studsen, inde ved cylinderen, og du kan købe en størrer studs, hvis du ikke kan få plomben ud.
Endvidere er det svært at få studsen af cylinderen, da den er monteret med knækbolte, som enten skal bores ud, eller have svejst et bolthoved på.
4-takt modellen har yderlig en ring i varioen.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : hvidtiger |
Dato : 29-05-04 23:10 |
|
Jamen det skal så lige siges at det er en model fra inten 1998 eller 1999, så det er en ældre model..Men hvis jeg skal have den til og køre ca 60-70km/t, hvad skal der så til på den model??..Jeg kender ikke så meget til piaggio da jeg selv har PGO...
mvh
Tigeren
| |
| Kommentar Fra : hvidtiger |
Dato : 31-05-04 20:10 |
|
Jeg har rodet lidt i den og skiftet udstødning for og se om den kunne få nogle omdrejninger, men den er helt død og slet ingen optræk i den og kan kun køre 20km/t...Jeg har kigget på indsugningsstudsen og der er et lille hul på ca 1cm i den ende som er skruet sammen med membranen..Syntes at det hul virker lille, men har ikke noget og samligne med...Membranen er der nu ingen split i..Har også haft varion ude som var smurt ind i fedt, har renset det hele..Men rullerne vejede ca 15gr stk..og har sat nogle i på 6,5gr, men det ændrede ikke noget..og det er de samme mål som er 13x16...Den starter fint og køre i tomgang uden problemer, men så snart jeg gasser op er den total død og der er ikke meget gang i den.Har kigget på vario, kobling, luftfilteret topstykke osv, men det ser normalt ud...Det er en Piaggio Zip fra 1998 eller 1997, men har kun kørt lidt over 5000km..Vil gerne have den op på 60 med et godt træk, så hvis I har nogle ideer om hvad der kan være galt og hvad jeg skal gøre ville det være en herlig ting... ..
Vh HvidTiger
| |
|
Der kan være mange ting galt, måske knækket stempelring.
Studsen skal have lige stort hul i karburatorsiden som i membransiden.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : hvidtiger |
Dato : 31-05-04 21:27 |
|
Tror du at det kan være det med studsen??..Ja for det er vel en 3-4 cm ved karburatoren, og så kan man se at hullet bliver meget mindre på vej ned til membranen hvor det så slutter af med et lille hul på ca 1cm...Hvad med varion- hvorfor fik den ikke flere omdrejninger da jeg satte 6,5gr ruller i istedet for de 15gr der sad der??..Mange spørgsmål..*G*..
Vh
TIgeren
| |
|
Knallerten får jo ikke flere omdr. af at ændre ruller, men den skulle tage flere omdr. i starten, da den ikke gearer op så hurtigt. Så den skulle blive lidt hurtigere i optræk op til ca 10km., men hvis knallerten er sløv, er den jo stadig sløv.
Så fejlen ligger på motorsiden, når topfarten kun er 20km/t.
Hvad med at tage den membran af, og tjekke den: Både hulmæssig, men ikke mindst ved at puste og suge i den.
Den må højest slippe "1/100del" igennem når du suger, og højest give en lille pibelyd ved sug, med munden.
Og så sørg for tætte pakninger, evnt. et tyndt lag flydende pakning uden på den ene side af den gl. pakning.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : hvidtiger |
Dato : 31-05-04 23:41 |
|
Jeg har bestilt et Polini Corsa kit, kort tændrør med varmtal 9, tre dyser 85, 90 og 95...arreche power filter, arreche karburator 21mm til el choker, indsugningsstuds uden begrænsning og en proma udstødning, og en rem til oliepumpen da den skal skiftes hver 4-5000km, en polini vario speedcontrol og div pakninger til en Piaggio Zip, så håber jeg da at jeg får gang i den...*Gg*..Ellers får jeg en lang næse...
Men jeg vil da lige prøve det du siger!... ..
| |
|
Er du da helt!, du kommer jo til at give alle rødderne baghjul, hvor meget har du ofret?
I Corsa kittet er der da membran med?
Og i speedcontrollen er der da rem med?
Hvem har du købt ved?
VH Palle Hansen
NB: Ikke noget dårligt valg
| |
| Kommentar Fra : hvidtiger |
Dato : 31-05-04 23:57 |
|
Det bliver 3550kr for det hele...Det er bestilt hos skåde reservedele...Mener ikke at der er membran med corsa kittetm neb tjekker dog lige en ekstra gang..
Men tror du at det passer på den gamle model???er sku lidt skeptisk..Især med varion, da der i sidder et beslag bag på den gamle som der ikke kan sidde i på det nye..Men kan dog ikke se hvad jeg skal med sådan et beslag...eller hvad??
Vh Tigeren
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 108 point Dato : 01-06-04 01:09 |
|
Ja det er jo også en del penge. Men det var jo nok en ide at få en membran i kulfiber, bare pladen.
Det er jo klogt at skifte remmen med en god kvalitet, da en rem der springer, kan slå meget i stykker derinde.
Men lykke til.
VH Palle Hansen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|